Bottas, Gutiérrez (oba problémy s převodovkou) a Grosjean neabsolvovali ani jedno měřené kolo, Vettel až dvanáctý.
Hned po rozsvícení zeleného světla na semaforu na konci boxové uličky vyjela na trať většina jezdců. Po absolvování zaváděcího kola se ale všichni znovu vrátili do svých boxů, okruh je v desáté minutě tréninku prázdný.
Na začátku se ujal vedení Kvjat, Button ho předstihl o jedinou tisícinu sekundy s časem 1:32,604 sekundy. V šestnácté minutě tréninku jsou ale nejrychlejší oba Mercedesy. První je Rosberg - 1:31,583 min, druhý je Hamilton. Z nimi jsou Massa, Button, Kvjat, Magnussen, Pérez, Vergne, Sutil, Maldonado, Bianchi, Kobajaši, Chilton, Hülkenberg a Ericsson.
Hamilton stanovuje aktuální nejrychlejší čas 1:30,919 min a jde na první místo. Massa také zrychluje, ale zůstává na třetím místě. Vettel vyjíždí na trať. Dosahuje dvanáctý čas. Grosjean si stěžuje na pohonnou jednotku, mechanici jeho vůz zatahují do boxu.
Pérez a Ericsson vyjeli mimo trať, oba bez následků pokračují v jízdě. Vettel zrychlil, je na čtvrtém místě s časem 1:32,255 min. Už i Räikkönen ná na svém kontě měřené kolo - 1:32,365 min, co mu stačí na aktuální pátou příčku v pořadí.
Alonso začíná časem 1:33,577 min na dvanáctém místě. Po první půlhodině vede Hamilton před Rosbergem a Massou. Následují Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Button, Kvjat, Magnussen, Pérez, Hülkenberg, Alonso, Vergne, Sutil, Maldonado, Bianchi, Kobajaši, Chilton a Ericsson. Bez měřeného kola zůstavá Bottas, Gutiérrez a Grosjean.
Alonso zrychluje, je na čtvrtém místě s časem 1:32,176 min. Vůz finského jezdce Bottase rozebírají mechanici, samotný Valtteri si rozepíná závodní kombinézu... (Údajně jde o špatnou převodovku.) Zdá se, že trénink pro něj končí. Ještě před ním ukončila naděje na dobrý tréninkový čas Guttiéreze jeho převodovka, mechanici ji nestihnou opravit.
Hülkenberg se dostává na druhé místo časem 1:30,978 min, zaostává za prvním Hamiltonem jen o necelých šest stotin sekundy. Teplota asfaltu na okruhu vystoupala na 42 stupňů Celsia, Mercedesy vyjeli na trať na měkké směsi pneumatik.
Patnáct minut před koncem třetího volného tréninku Velké ceny Austrálie jde do čela Nico Rosberg s časem 1:29,375 min, za něj se řadí Button - 1:30,766 min. Romain Grosjean vyjel na trať, ale zřejmě zjistil, že problémy s jeho vozem nejsou uspokojivě vyřešeny a vrací se do boxu. Zůstává bez času na svém kontě. Ricciardo a Magnussen se posouvají na pátou a šestou příčku. lonso se dostává na třetí místo časem 1:30,876 min.
Stále vede Rosberg před Buttonem a Alonsem. Za nimi jsou Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Räikkönen, Magnussen, Massa a Vettel. Zbývá ještě pět minut. Grosjean to znovu zkouší, ale po jednom okruhu se vrací do boxocé uličky. Pérez zrychlil a jde na desáté místo před Vettela, který si svému týmu stěžuje na pohonnou jednotku.
Trénink skončil, vítězí Rosberg před Buttonem a Alonsem.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 320,3 km/h; 2. Hamilton - 319,7; 3. Pérez - 317,6; 4. Massa - 315,1; 5. Magnussen - 314,4; 6. Hülkenberg - 312,5; 7. Kvjat - 312,2; 8. Ricciardo - 312,0 ...... 21. Bottas - 197,2; 22. Grosjean - 194,1.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.