Bottas, Gutiérrez (oba problémy s převodovkou) a Grosjean neabsolvovali ani jedno měřené kolo, Vettel až dvanáctý.
Hned po rozsvícení zeleného světla na semaforu na konci boxové uličky vyjela na trať většina jezdců. Po absolvování zaváděcího kola se ale všichni znovu vrátili do svých boxů, okruh je v desáté minutě tréninku prázdný.
Na začátku se ujal vedení Kvjat, Button ho předstihl o jedinou tisícinu sekundy s časem 1:32,604 sekundy. V šestnácté minutě tréninku jsou ale nejrychlejší oba Mercedesy. První je Rosberg - 1:31,583 min, druhý je Hamilton. Z nimi jsou Massa, Button, Kvjat, Magnussen, Pérez, Vergne, Sutil, Maldonado, Bianchi, Kobajaši, Chilton, Hülkenberg a Ericsson.
Hamilton stanovuje aktuální nejrychlejší čas 1:30,919 min a jde na první místo. Massa také zrychluje, ale zůstává na třetím místě. Vettel vyjíždí na trať. Dosahuje dvanáctý čas. Grosjean si stěžuje na pohonnou jednotku, mechanici jeho vůz zatahují do boxu.
Pérez a Ericsson vyjeli mimo trať, oba bez následků pokračují v jízdě. Vettel zrychlil, je na čtvrtém místě s časem 1:32,255 min. Už i Räikkönen ná na svém kontě měřené kolo - 1:32,365 min, co mu stačí na aktuální pátou příčku v pořadí.
Alonso začíná časem 1:33,577 min na dvanáctém místě. Po první půlhodině vede Hamilton před Rosbergem a Massou. Následují Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Button, Kvjat, Magnussen, Pérez, Hülkenberg, Alonso, Vergne, Sutil, Maldonado, Bianchi, Kobajaši, Chilton a Ericsson. Bez měřeného kola zůstavá Bottas, Gutiérrez a Grosjean.
Alonso zrychluje, je na čtvrtém místě s časem 1:32,176 min. Vůz finského jezdce Bottase rozebírají mechanici, samotný Valtteri si rozepíná závodní kombinézu... (Údajně jde o špatnou převodovku.) Zdá se, že trénink pro něj končí. Ještě před ním ukončila naděje na dobrý tréninkový čas Guttiéreze jeho převodovka, mechanici ji nestihnou opravit.
Hülkenberg se dostává na druhé místo časem 1:30,978 min, zaostává za prvním Hamiltonem jen o necelých šest stotin sekundy. Teplota asfaltu na okruhu vystoupala na 42 stupňů Celsia, Mercedesy vyjeli na trať na měkké směsi pneumatik.
Patnáct minut před koncem třetího volného tréninku Velké ceny Austrálie jde do čela Nico Rosberg s časem 1:29,375 min, za něj se řadí Button - 1:30,766 min. Romain Grosjean vyjel na trať, ale zřejmě zjistil, že problémy s jeho vozem nejsou uspokojivě vyřešeny a vrací se do boxu. Zůstává bez času na svém kontě. Ricciardo a Magnussen se posouvají na pátou a šestou příčku. lonso se dostává na třetí místo časem 1:30,876 min.
Stále vede Rosberg před Buttonem a Alonsem. Za nimi jsou Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Räikkönen, Magnussen, Massa a Vettel. Zbývá ještě pět minut. Grosjean to znovu zkouší, ale po jednom okruhu se vrací do boxocé uličky. Pérez zrychlil a jde na desáté místo před Vettela, který si svému týmu stěžuje na pohonnou jednotku.
Trénink skončil, vítězí Rosberg před Buttonem a Alonsem.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 320,3 km/h; 2. Hamilton - 319,7; 3. Pérez - 317,6; 4. Massa - 315,1; 5. Magnussen - 314,4; 6. Hülkenberg - 312,5; 7. Kvjat - 312,2; 8. Ricciardo - 312,0 ...... 21. Bottas - 197,2; 22. Grosjean - 194,1.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.