Bottas, Gutiérrez (oba problémy s převodovkou) a Grosjean neabsolvovali ani jedno měřené kolo, Vettel až dvanáctý.
Hned po rozsvícení zeleného světla na semaforu na konci boxové uličky vyjela na trať většina jezdců. Po absolvování zaváděcího kola se ale všichni znovu vrátili do svých boxů, okruh je v desáté minutě tréninku prázdný.
Na začátku se ujal vedení Kvjat, Button ho předstihl o jedinou tisícinu sekundy s časem 1:32,604 sekundy. V šestnácté minutě tréninku jsou ale nejrychlejší oba Mercedesy. První je Rosberg - 1:31,583 min, druhý je Hamilton. Z nimi jsou Massa, Button, Kvjat, Magnussen, Pérez, Vergne, Sutil, Maldonado, Bianchi, Kobajaši, Chilton, Hülkenberg a Ericsson.
Hamilton stanovuje aktuální nejrychlejší čas 1:30,919 min a jde na první místo. Massa také zrychluje, ale zůstává na třetím místě. Vettel vyjíždí na trať. Dosahuje dvanáctý čas. Grosjean si stěžuje na pohonnou jednotku, mechanici jeho vůz zatahují do boxu.
Pérez a Ericsson vyjeli mimo trať, oba bez následků pokračují v jízdě. Vettel zrychlil, je na čtvrtém místě s časem 1:32,255 min. Už i Räikkönen ná na svém kontě měřené kolo - 1:32,365 min, co mu stačí na aktuální pátou příčku v pořadí.
Alonso začíná časem 1:33,577 min na dvanáctém místě. Po první půlhodině vede Hamilton před Rosbergem a Massou. Následují Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Button, Kvjat, Magnussen, Pérez, Hülkenberg, Alonso, Vergne, Sutil, Maldonado, Bianchi, Kobajaši, Chilton a Ericsson. Bez měřeného kola zůstavá Bottas, Gutiérrez a Grosjean.
Alonso zrychluje, je na čtvrtém místě s časem 1:32,176 min. Vůz finského jezdce Bottase rozebírají mechanici, samotný Valtteri si rozepíná závodní kombinézu... (Údajně jde o špatnou převodovku.) Zdá se, že trénink pro něj končí. Ještě před ním ukončila naděje na dobrý tréninkový čas Guttiéreze jeho převodovka, mechanici ji nestihnou opravit.
Hülkenberg se dostává na druhé místo časem 1:30,978 min, zaostává za prvním Hamiltonem jen o necelých šest stotin sekundy. Teplota asfaltu na okruhu vystoupala na 42 stupňů Celsia, Mercedesy vyjeli na trať na měkké směsi pneumatik.
Patnáct minut před koncem třetího volného tréninku Velké ceny Austrálie jde do čela Nico Rosberg s časem 1:29,375 min, za něj se řadí Button - 1:30,766 min. Romain Grosjean vyjel na trať, ale zřejmě zjistil, že problémy s jeho vozem nejsou uspokojivě vyřešeny a vrací se do boxu. Zůstává bez času na svém kontě. Ricciardo a Magnussen se posouvají na pátou a šestou příčku. lonso se dostává na třetí místo časem 1:30,876 min.
Stále vede Rosberg před Buttonem a Alonsem. Za nimi jsou Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Räikkönen, Magnussen, Massa a Vettel. Zbývá ještě pět minut. Grosjean to znovu zkouší, ale po jednom okruhu se vrací do boxocé uličky. Pérez zrychlil a jde na desáté místo před Vettela, který si svému týmu stěžuje na pohonnou jednotku.
Trénink skončil, vítězí Rosberg před Buttonem a Alonsem.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 320,3 km/h; 2. Hamilton - 319,7; 3. Pérez - 317,6; 4. Massa - 315,1; 5. Magnussen - 314,4; 6. Hülkenberg - 312,5; 7. Kvjat - 312,2; 8. Ricciardo - 312,0 ...... 21. Bottas - 197,2; 22. Grosjean - 194,1.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.