8 nehod ve 4 soutěžích, to je chabá vizitka Roberta Kubici. Soutěž v Mexiku byla poslední kapkou. Polák pochopil, že musí něco změnit. M-Sport mu sežene zkušeného člověka, který bude stát po jeho boku.
Od té doby, co Robert Kubica přesedl do auta WRC (Rally Wales GB 2013) jsou jeho vystoupení vždy zakončeny nehodami. Ve Velké Británii havaroval s Citroënem DS3 WRC dvakrát, v Monaku již s Fordem Fiesta RS WRC po nárazu do mostku sklouzl mimo trať, ve Švédsku skončil Polák ve sněhových závějích hned třikrát a naposledy v Mexiku otočil auto na střechu Robert také dvakrát.
Kritika začíná pomalu sílit, a tak muselo dojít ke změně. "Já a Robert jsme spolu mluvili o tom, jak mu pomoci, protože má tak málo zkušeností s rallysportem. Mohli bychom angažovat bývalého spolujezdce nebo jezdce, který má zkušenosti a rozumí věci," nabídl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, svému jezdci.
Kubica chce zlepšit svůj rozpis, aby se v budoucnu vyhnul malým chybkám, které jej vždy stojí celou soutěž: "Můj rozpis funguje na asfaltu velmi dobře, ale na šotolině už ne. Musíme ho změnit, abych se cítil pohodlněji. Musím tomu také přizpůsobit svůj jezdecký styl, což nebude jednoduché. Budu pořád muset myslet na to, že na takto úzkých cestách mám jen minimální zkušenosti."
Vloni se Kubicovi ve WRC2 dařilo více, zde v Řecku se speciálem DS3 RRC
Před další soutěží v Portugalsku neměl tým původně v plánu žádný test, teď se však lidé od M-Sportu snaží najít vhodný terén, kde by se Kubica dokázal připravit na soutěž, kterou již z loňska zná.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.