8 nehod ve 4 soutěžích, to je chabá vizitka Roberta Kubici. Soutěž v Mexiku byla poslední kapkou. Polák pochopil, že musí něco změnit. M-Sport mu sežene zkušeného člověka, který bude stát po jeho boku.
Od té doby, co Robert Kubica přesedl do auta WRC (Rally Wales GB 2013) jsou jeho vystoupení vždy zakončeny nehodami. Ve Velké Británii havaroval s Citroënem DS3 WRC dvakrát, v Monaku již s Fordem Fiesta RS WRC po nárazu do mostku sklouzl mimo trať, ve Švédsku skončil Polák ve sněhových závějích hned třikrát a naposledy v Mexiku otočil auto na střechu Robert také dvakrát.
Kritika začíná pomalu sílit, a tak muselo dojít ke změně. "Já a Robert jsme spolu mluvili o tom, jak mu pomoci, protože má tak málo zkušeností s rallysportem. Mohli bychom angažovat bývalého spolujezdce nebo jezdce, který má zkušenosti a rozumí věci," nabídl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, svému jezdci.
Kubica chce zlepšit svůj rozpis, aby se v budoucnu vyhnul malým chybkám, které jej vždy stojí celou soutěž: "Můj rozpis funguje na asfaltu velmi dobře, ale na šotolině už ne. Musíme ho změnit, abych se cítil pohodlněji. Musím tomu také přizpůsobit svůj jezdecký styl, což nebude jednoduché. Budu pořád muset myslet na to, že na takto úzkých cestách mám jen minimální zkušenosti."
Vloni se Kubicovi ve WRC2 dařilo více, zde v Řecku se speciálem DS3 RRC
Před další soutěží v Portugalsku neměl tým původně v plánu žádný test, teď se však lidé od M-Sportu snaží najít vhodný terén, kde by se Kubica dokázal připravit na soutěž, kterou již z loňska zná.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.