Luca di Montezemolo se obává, že by se z Formule 1 mohlo kvůli nutnosti šetřit pneumatiky a palivo stát závody taxíků. Mnohem více by se mu líbilo, kdyby jezdci po celou dobu museli jezdit naplno.
Vozy F1 budou v letošním roce omezeny 100 kg paliva na závod. Stratégové a inženýři proto budou v průběhu velkých cen pečlivě hlídat jeho spotřebu a jezdci budou muset v určitých fázích jezdit konzervativněji.
"Mně se takový druh jízdy taxíků nelíbí. Nemám rád složitost v interpretaci závodů, jak z pohledu jezdců, tak i z pohledu diváků. Do nedávna jste se starali pouze o pneumatiky - většina pozornosti byla věnována jejich managementu," cituje Montezemola italský Autosprint.
"Bylo to zavádějící vidět ve vedení jezdce, když jste si uvědomili, že ve skutečnosti nevede, protože bude muset brzy zajed do boxů pro výměnu pneumatik. Bylo to těžké závod plně interpretovat. V těchto dnech si k tomu navíce budete muset přidat spotřebu paliva a závod s jeho omezeným množstvím. Dávám přednost takové F1, kdy na to pořád musíte tlačit až na hranu," pokračuje.
Přes veškeré obavy ale dodává, že je zastáncem technologický inovací: "Nemůžeme být mezi těmi, kdo netlačí na technologičtější a inovativnější F1, protože poznání pak přenášíme do sériových vozů. Pro nás se jedná o skládání puzzle dohromady: některé věci se ubíraly směrem, který jsme očekávali, jiné ne. Problém je najít rovnováhu mezi spalovacím a elektrickým motorem."
Fernando Alonso s letošním vozem Ferrari F14 T (foto: Scuderia Ferrari)
"Nejvíce mě potěšilo pozorovat korelaci mezi aerodynamickým tunelem a daty z trati, což bylo naším problémem v posledních čtyřech letech. Tyto nové hybridní vozy F1 představují extrémně složitý projekt. Obtíže, na které narazili ostatní, to jen dokládají. Důležitá bude spolehlivost - bude to zajímavé sledovat, kolik vozů dojede do cíle prvního závodu," dodává Montezemolo.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.