Luca di Montezemolo se obává, že by se z Formule 1 mohlo kvůli nutnosti šetřit pneumatiky a palivo stát závody taxíků. Mnohem více by se mu líbilo, kdyby jezdci po celou dobu museli jezdit naplno.
Vozy F1 budou v letošním roce omezeny 100 kg paliva na závod. Stratégové a inženýři proto budou v průběhu velkých cen pečlivě hlídat jeho spotřebu a jezdci budou muset v určitých fázích jezdit konzervativněji.
"Mně se takový druh jízdy taxíků nelíbí. Nemám rád složitost v interpretaci závodů, jak z pohledu jezdců, tak i z pohledu diváků. Do nedávna jste se starali pouze o pneumatiky - většina pozornosti byla věnována jejich managementu," cituje Montezemola italský Autosprint.
"Bylo to zavádějící vidět ve vedení jezdce, když jste si uvědomili, že ve skutečnosti nevede, protože bude muset brzy zajed do boxů pro výměnu pneumatik. Bylo to těžké závod plně interpretovat. V těchto dnech si k tomu navíce budete muset přidat spotřebu paliva a závod s jeho omezeným množstvím. Dávám přednost takové F1, kdy na to pořád musíte tlačit až na hranu," pokračuje.
Přes veškeré obavy ale dodává, že je zastáncem technologický inovací: "Nemůžeme být mezi těmi, kdo netlačí na technologičtější a inovativnější F1, protože poznání pak přenášíme do sériových vozů. Pro nás se jedná o skládání puzzle dohromady: některé věci se ubíraly směrem, který jsme očekávali, jiné ne. Problém je najít rovnováhu mezi spalovacím a elektrickým motorem."
Fernando Alonso s letošním vozem Ferrari F14 T (foto: Scuderia Ferrari)
"Nejvíce mě potěšilo pozorovat korelaci mezi aerodynamickým tunelem a daty z trati, což bylo naším problémem v posledních čtyřech letech. Tyto nové hybridní vozy F1 představují extrémně složitý projekt. Obtíže, na které narazili ostatní, to jen dokládají. Důležitá bude spolehlivost - bude to zajímavé sledovat, kolik vozů dojede do cíle prvního závodu," dodává Montezemolo.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.