Prezident Ferrari se obává, že se z F1 stane závod taxíků

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 12. března 2014 06:25
Sdílej:

Luca di Montezemolo se obává, že by se z Formule 1 mohlo kvůli nutnosti šetřit pneumatiky a palivo stát závody taxíků. Mnohem více by se mu líbilo, kdyby jezdci po celou dobu museli jezdit naplno.

Vozy F1 budou v letošním roce omezeny 100 kg paliva na závod. Stratégové a inženýři proto budou v průběhu velkých cen pečlivě hlídat jeho spotřebu a jezdci budou muset v určitých fázích jezdit konzervativněji.

"Mně se takový druh jízdy taxíků nelíbí. Nemám rád složitost v interpretaci závodů, jak z pohledu jezdců, tak i z pohledu diváků. Do nedávna jste se starali pouze o pneumatiky - většina pozornosti byla věnována jejich managementu," cituje Montezemola italský Autosprint.

"Bylo to zavádějící vidět ve vedení jezdce, když jste si uvědomili, že ve skutečnosti nevede, protože bude muset brzy zajed do boxů pro výměnu pneumatik. Bylo to těžké závod plně interpretovat. V těchto dnech si k tomu navíce budete muset přidat spotřebu paliva a závod s jeho omezeným množstvím. Dávám přednost takové F1, kdy na to pořád musíte tlačit až na hranu," pokračuje.

Přes veškeré obavy ale dodává, že je zastáncem technologický inovací: "Nemůžeme být mezi těmi, kdo netlačí na technologičtější a inovativnější F1, protože poznání pak přenášíme do sériových vozů. Pro nás se jedná o skládání puzzle dohromady: některé věci se ubíraly směrem, který jsme očekávali, jiné ne. Problém je najít rovnováhu mezi spalovacím a elektrickým motorem."

Fernando Alonso s letošním vozem Ferrari F14 T (foto: Scuderia Ferrari)

"Nejvíce mě potěšilo pozorovat korelaci mezi aerodynamickým tunelem a daty z trati, což bylo naším problémem v posledních čtyřech letech. Tyto nové hybridní vozy F1 představují extrémně složitý projekt. Obtíže, na které narazili ostatní, to jen dokládají. Důležitá bude spolehlivost - bude to zajímavé sledovat, kolik vozů dojede do cíle prvního závodu," dodává Montezemolo.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.