Šéfa Red Bullu Christiana Hornera nepřekvapí, pokud Mercedes v prvním závodě dojede před ostatními s obrovským náskokem dvou kol.
Podle některých Mercedes rychlostně své soupeře převyšuje o více než jednu sekundu, což nyní potvrdil šéf Red Bullu: "Závěr je takový, že Mercedes má na ostatní trochu náskok. Investovali více a dříve, dostali se tak do dobré pozice."
"Pokud Mercedes dojede v Melbourne do cíle o dvě kola dříve než soupeři, nebude to překvapením, což vyplývá z toho, co jsme viděli v předsezónních testech," varuje Horner, jehož tým nedokázal zajíždět rychlá kola ani delší vzdálenosti.
Připouští, že ve svém designu byli možná příliš agresivní, nyní však své problémy s chlazením vyřešili: "Agresivně jsme posouvali hranice vnitřního uspořádání auta, jak to Adrian [Newey] vždycky dělá - snaží se získat každičký kousek aerodynamické výhody."
"V prvním testu jsme to přehnali. Pak jsme vymysleli, jak se z toho v Bahrajnu dostat, a vůz s chlazením už nemá vůbec žádný problém. Adrian je zřejmě tou nejsoutěživější osobností, jaké jsem kdy potkal. Určitě nyní neuvěřitelně tvrdě pracuje. Ale nedokážeme kontrolovat všechna hlediska vozidla. Věřím, že společně s Renaultem vše vyřešíme," dodává Horner pro The Guardian.
Letošní Red Bull RB10 (foto: Red Bull Racing)
Potvrzuje to i ředitel společnosti Renault Sport F1 - Jean-Michel Jalinier: "Jsem přesvědčený, že jsme vytvořili dobrý balík. Musíme zapracovat na jeho programování, ale to už je mimo rámec zmražení. Na motoru jsme pracovali do poslední sekundy, abychom se ujistili, že dosáhneme správné úrovně výkonu i krouticího momentu."
Sebastian Vettel o víkendu pro německá média navíc prozradil, že s nevyzkoušenou "B-specifikací" vozu RB10 dorazí již tento týden do Austrálie, z vnějšku si ale moc změn nevšimneme: "Auto, které budeme používat v Melbourne, se bude podobat tomu z testů pouze z vnějšku. Uvnitř však bude úplně jiné."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.