Šéfa Red Bullu Christiana Hornera nepřekvapí, pokud Mercedes v prvním závodě dojede před ostatními s obrovským náskokem dvou kol.
Podle některých Mercedes rychlostně své soupeře převyšuje o více než jednu sekundu, což nyní potvrdil šéf Red Bullu: "Závěr je takový, že Mercedes má na ostatní trochu náskok. Investovali více a dříve, dostali se tak do dobré pozice."
"Pokud Mercedes dojede v Melbourne do cíle o dvě kola dříve než soupeři, nebude to překvapením, což vyplývá z toho, co jsme viděli v předsezónních testech," varuje Horner, jehož tým nedokázal zajíždět rychlá kola ani delší vzdálenosti.
Připouští, že ve svém designu byli možná příliš agresivní, nyní však své problémy s chlazením vyřešili: "Agresivně jsme posouvali hranice vnitřního uspořádání auta, jak to Adrian [Newey] vždycky dělá - snaží se získat každičký kousek aerodynamické výhody."
"V prvním testu jsme to přehnali. Pak jsme vymysleli, jak se z toho v Bahrajnu dostat, a vůz s chlazením už nemá vůbec žádný problém. Adrian je zřejmě tou nejsoutěživější osobností, jaké jsem kdy potkal. Určitě nyní neuvěřitelně tvrdě pracuje. Ale nedokážeme kontrolovat všechna hlediska vozidla. Věřím, že společně s Renaultem vše vyřešíme," dodává Horner pro The Guardian.
Letošní Red Bull RB10 (foto: Red Bull Racing)
Potvrzuje to i ředitel společnosti Renault Sport F1 - Jean-Michel Jalinier: "Jsem přesvědčený, že jsme vytvořili dobrý balík. Musíme zapracovat na jeho programování, ale to už je mimo rámec zmražení. Na motoru jsme pracovali do poslední sekundy, abychom se ujistili, že dosáhneme správné úrovně výkonu i krouticího momentu."
Sebastian Vettel o víkendu pro německá média navíc prozradil, že s nevyzkoušenou "B-specifikací" vozu RB10 dorazí již tento týden do Austrálie, z vnějšku si ale moc změn nevšimneme: "Auto, které budeme používat v Melbourne, se bude podobat tomu z testů pouze z vnějšku. Uvnitř však bude úplně jiné."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.