Spolumajitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, je znám jako velký fanda Formule 1. Co říká na aktuální situaci jeho týmu číslo 1?
Celý svět F1 napjatě očekává, jak se bude o tomto víkendu v Austrálii dařit Red Bullu, protože jejich vystoupení v předsezonních testech nebylo zrovna přesvědčivé. Některá media už dokonce mluví o propadáku, nicméně spolumajitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, je plný očekávání. V rozhovoru pro 'dpa' Rakušan uvedl: "Jako fanouška Formule 1 mě těší, že to patrně bude napínavá sezona a naše dominance je asi u konce."
Není divu, nakonec F1 je pro Red Bull jednou velkou marketinkovou platformou. Pokud byl ale sport lidi nudil, tak by angažmá firmy ztrácelo význam. Mateschitz situaci označuje za "vůbec ne tak závažnou" a dále věří tomu, že uznávaným designérem, Adrianem Neweym, navrhnutá RB10 bude top autem. Jeho důvěru neoblomí ani pohonná jednotka Renaultu, kterou zatím trápí dětské nemoci.
Dle slov 69letého Rakušana se celý jeho koncern vynasnaží na vyřešení problému. "Pokusíme se týmu, ale i našim partnerům od Renaultu, poskytnout vše, co se v našem okolí v oblasti know-how nachází a věříme také, že jim pomoci můžeme."
Dietrich v minulosti profitoval z toho, že v jeho týmu mají Seba Vettela, který už od poloviny roku 2009 konstantně bojuje o jednotlivá vítězství. Teď to ale bude zřejmě poprvé od dob Brawn GP, co nebude mít Němec k dispozici nejlepší techniku.
Dietrich měl v několika posledních letech (a to nejen v F1) důvod, proč smát, za vším je ale tvrdá práce (foto: Infiniti Red Bull)
"Něvěřím tomu, že má problém vypořádat se s aktuální situací," říká Mateschitz a poukazuje na bojovnou náladu Vettela i celého týmu. "On, stejně jako celý tým, přijmou tuto výzvu." My jen dodejme, že Red Bull by měl do Austrálie přivést větší balík novinek.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.