Spolumajitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, je znám jako velký fanda Formule 1. Co říká na aktuální situaci jeho týmu číslo 1?
Celý svět F1 napjatě očekává, jak se bude o tomto víkendu v Austrálii dařit Red Bullu, protože jejich vystoupení v předsezonních testech nebylo zrovna přesvědčivé. Některá media už dokonce mluví o propadáku, nicméně spolumajitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, je plný očekávání. V rozhovoru pro 'dpa' Rakušan uvedl: "Jako fanouška Formule 1 mě těší, že to patrně bude napínavá sezona a naše dominance je asi u konce."
Není divu, nakonec F1 je pro Red Bull jednou velkou marketinkovou platformou. Pokud byl ale sport lidi nudil, tak by angažmá firmy ztrácelo význam. Mateschitz situaci označuje za "vůbec ne tak závažnou" a dále věří tomu, že uznávaným designérem, Adrianem Neweym, navrhnutá RB10 bude top autem. Jeho důvěru neoblomí ani pohonná jednotka Renaultu, kterou zatím trápí dětské nemoci.
Dle slov 69letého Rakušana se celý jeho koncern vynasnaží na vyřešení problému. "Pokusíme se týmu, ale i našim partnerům od Renaultu, poskytnout vše, co se v našem okolí v oblasti know-how nachází a věříme také, že jim pomoci můžeme."
Dietrich v minulosti profitoval z toho, že v jeho týmu mají Seba Vettela, který už od poloviny roku 2009 konstantně bojuje o jednotlivá vítězství. Teď to ale bude zřejmě poprvé od dob Brawn GP, co nebude mít Němec k dispozici nejlepší techniku.
Dietrich měl v několika posledních letech (a to nejen v F1) důvod, proč smát, za vším je ale tvrdá práce (foto: Infiniti Red Bull)
"Něvěřím tomu, že má problém vypořádat se s aktuální situací," říká Mateschitz a poukazuje na bojovnou náladu Vettela i celého týmu. "On, stejně jako celý tým, přijmou tuto výzvu." My jen dodejme, že Red Bull by měl do Austrálie přivést větší balík novinek.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.