Spolumajitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, je znám jako velký fanda Formule 1. Co říká na aktuální situaci jeho týmu číslo 1?
Celý svět F1 napjatě očekává, jak se bude o tomto víkendu v Austrálii dařit Red Bullu, protože jejich vystoupení v předsezonních testech nebylo zrovna přesvědčivé. Některá media už dokonce mluví o propadáku, nicméně spolumajitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, je plný očekávání. V rozhovoru pro 'dpa' Rakušan uvedl: "Jako fanouška Formule 1 mě těší, že to patrně bude napínavá sezona a naše dominance je asi u konce."
Není divu, nakonec F1 je pro Red Bull jednou velkou marketinkovou platformou. Pokud byl ale sport lidi nudil, tak by angažmá firmy ztrácelo význam. Mateschitz situaci označuje za "vůbec ne tak závažnou" a dále věří tomu, že uznávaným designérem, Adrianem Neweym, navrhnutá RB10 bude top autem. Jeho důvěru neoblomí ani pohonná jednotka Renaultu, kterou zatím trápí dětské nemoci.
Dle slov 69letého Rakušana se celý jeho koncern vynasnaží na vyřešení problému. "Pokusíme se týmu, ale i našim partnerům od Renaultu, poskytnout vše, co se v našem okolí v oblasti know-how nachází a věříme také, že jim pomoci můžeme."
Dietrich v minulosti profitoval z toho, že v jeho týmu mají Seba Vettela, který už od poloviny roku 2009 konstantně bojuje o jednotlivá vítězství. Teď to ale bude zřejmě poprvé od dob Brawn GP, co nebude mít Němec k dispozici nejlepší techniku.
Dietrich měl v několika posledních letech (a to nejen v F1) důvod, proč smát, za vším je ale tvrdá práce (foto: Infiniti Red Bull)
"Něvěřím tomu, že má problém vypořádat se s aktuální situací," říká Mateschitz a poukazuje na bojovnou náladu Vettela i celého týmu. "On, stejně jako celý tým, přijmou tuto výzvu." My jen dodejme, že Red Bull by měl do Austrálie přivést větší balík novinek.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.