Spolumajitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, je znám jako velký fanda Formule 1. Co říká na aktuální situaci jeho týmu číslo 1?
Celý svět F1 napjatě očekává, jak se bude o tomto víkendu v Austrálii dařit Red Bullu, protože jejich vystoupení v předsezonních testech nebylo zrovna přesvědčivé. Některá media už dokonce mluví o propadáku, nicméně spolumajitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, je plný očekávání. V rozhovoru pro 'dpa' Rakušan uvedl: "Jako fanouška Formule 1 mě těší, že to patrně bude napínavá sezona a naše dominance je asi u konce."
Není divu, nakonec F1 je pro Red Bull jednou velkou marketinkovou platformou. Pokud byl ale sport lidi nudil, tak by angažmá firmy ztrácelo význam. Mateschitz situaci označuje za "vůbec ne tak závažnou" a dále věří tomu, že uznávaným designérem, Adrianem Neweym, navrhnutá RB10 bude top autem. Jeho důvěru neoblomí ani pohonná jednotka Renaultu, kterou zatím trápí dětské nemoci.
Dle slov 69letého Rakušana se celý jeho koncern vynasnaží na vyřešení problému. "Pokusíme se týmu, ale i našim partnerům od Renaultu, poskytnout vše, co se v našem okolí v oblasti know-how nachází a věříme také, že jim pomoci můžeme."
Dietrich v minulosti profitoval z toho, že v jeho týmu mají Seba Vettela, který už od poloviny roku 2009 konstantně bojuje o jednotlivá vítězství. Teď to ale bude zřejmě poprvé od dob Brawn GP, co nebude mít Němec k dispozici nejlepší techniku.
Dietrich měl v několika posledních letech (a to nejen v F1) důvod, proč smát, za vším je ale tvrdá práce (foto: Infiniti Red Bull)
"Něvěřím tomu, že má problém vypořádat se s aktuální situací," říká Mateschitz a poukazuje na bojovnou náladu Vettela i celého týmu. "On, stejně jako celý tým, přijmou tuto výzvu." My jen dodejme, že Red Bull by měl do Austrálie přivést větší balík novinek.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.