Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko ve včerejším pořadu Servus TV potvrdil, že jeho tým je ve velkých problémech a značně zaostává za svými plány.
Mistři světa z posledních čtyř let ujeli ve 12 dnech předsezónních testů pouze 1 711,2 km, zatímco jeho soupeři jich zvládli podstatně více: McLaren 4 253,5 km, Ferrari 4488,5 km, Williams 4 893,4 km a Mercedes dokonce 4 972,6 km.
Red Bull kromě spolehlivosti neoplýval ani rychlostí: Sebastian Vettel minulý týden za nejrychlejším časem Williamsu zaostal o 4,21 sekundy, jeho nový týmový kolega Daniel Ricciardo o 2,485 sekundy.
Tým přiznává, že na začátek sezóny ještě není připravený a že se v prvních závodech bude trápit: "Těžko říct, zda vůbec dojedeme do cíle, protože jsme dosud moc nejezdili... První závod sezóny pro nás přichází příliš brzy - minimálně o 2 měsíce dříve," přiznal včera Marko.
"Nejsme tam, kde bychom měli být. Tohle je velmi, velmi vážná věc. Momentálně nevíme, kolik času budeme potřebovat na to, abychom to překonali, nebo jestli se nám to vůbec může podařit," pokračuje odborný poradce Red Bullu.
Sebastian Vettel s problematickým Red Bullem RB10 při testechminulý týden v Bahrajnu (foto: Red Bull Racing)
Šampionát Formule 1 začíná v Austrálii už příští týden - 14. března dvěma pátečními volnými tréninky.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.