Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko ve včerejším pořadu Servus TV potvrdil, že jeho tým je ve velkých problémech a značně zaostává za svými plány.
Mistři světa z posledních čtyř let ujeli ve 12 dnech předsezónních testů pouze 1 711,2 km, zatímco jeho soupeři jich zvládli podstatně více: McLaren 4 253,5 km, Ferrari 4488,5 km, Williams 4 893,4 km a Mercedes dokonce 4 972,6 km.
Red Bull kromě spolehlivosti neoplýval ani rychlostí: Sebastian Vettel minulý týden za nejrychlejším časem Williamsu zaostal o 4,21 sekundy, jeho nový týmový kolega Daniel Ricciardo o 2,485 sekundy.
Tým přiznává, že na začátek sezóny ještě není připravený a že se v prvních závodech bude trápit: "Těžko říct, zda vůbec dojedeme do cíle, protože jsme dosud moc nejezdili... První závod sezóny pro nás přichází příliš brzy - minimálně o 2 měsíce dříve," přiznal včera Marko.
"Nejsme tam, kde bychom měli být. Tohle je velmi, velmi vážná věc. Momentálně nevíme, kolik času budeme potřebovat na to, abychom to překonali, nebo jestli se nám to vůbec může podařit," pokračuje odborný poradce Red Bullu.
Sebastian Vettel s problematickým Red Bullem RB10 při testechminulý týden v Bahrajnu (foto: Red Bull Racing)
Šampionát Formule 1 začíná v Austrálii už příští týden - 14. března dvěma pátečními volnými tréninky.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.