Red Bullu se silně nelíbí záměr Mezinárodní automobilové federace (FIA) omezit příští rok rozpočty týmů Formule 1. Podle něj je totiž lepší řízení nákladů pomocí pravidel.
Plány FIA zavést rozpočtové stropy od příští sezóny se setkaly s odporem ze strany dvou špičkových týmů: McLarenu a Red Bullu. Sam Michael a Christian Horner během posledního setkání zvedli ruce, když byly týmy požádány o to, aby vyjádřily své námitky nápadu s omezením rozpočtů.
Námitka McLarenu byla překvapení, i když podle zasvěcený vyplývala pouze z toho, že stáj z Wokingu neznala dostatečné podrobnosti o systému a navrhovaném limitu - ne že by tým byl zásadně zcela proti této myšlence.
Šéf Red Bullu však dal jasně najevo, že podle něj jsou rozpočtové stropy špatnou cestou. "Mým názorem, který byl vždy stejný, je, že způsob vypořádání se s náklady shora - dolů není tím správným, jak to udělat. Zespoda by to bylo lepší," cituje jej F1 Racing.
Rovněž uvedl, že nechápe důvod pro zavedení rozpočtových stropů, protože navrhovaný limit zdaleka přesahuje rozpočty menších týmů. Podle Hornera by bylo lepší řízení nákladů pomocí pravidel. Na příkladu zavedení letošních drahých turbomotorů ukázal, jak se přesně to nedělá.
Ti, kteří jsou pro zavedení rozpočtových stropů, tvrdí, že utrácení běžné u špičkových týmů musí skončit a že bariéra pro vstup do tohoto odvětví motorsportu je příliš vysoká. Argumentují také absencí nezávislých výrobců motorů, jejichž vstup do F1 by snížení nákladů usnadnilo.
Red Bullu se chystané zavedení rozpočtových stropů od roku 2015 vůbec nelíbí, na rozdíl od ostatních má peněz dostatek (foto: Red Bull Racing)
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.