Red Bullu se silně nelíbí záměr Mezinárodní automobilové federace (FIA) omezit příští rok rozpočty týmů Formule 1. Podle něj je totiž lepší řízení nákladů pomocí pravidel.
Plány FIA zavést rozpočtové stropy od příští sezóny se setkaly s odporem ze strany dvou špičkových týmů: McLarenu a Red Bullu. Sam Michael a Christian Horner během posledního setkání zvedli ruce, když byly týmy požádány o to, aby vyjádřily své námitky nápadu s omezením rozpočtů.
Námitka McLarenu byla překvapení, i když podle zasvěcený vyplývala pouze z toho, že stáj z Wokingu neznala dostatečné podrobnosti o systému a navrhovaném limitu - ne že by tým byl zásadně zcela proti této myšlence.
Šéf Red Bullu však dal jasně najevo, že podle něj jsou rozpočtové stropy špatnou cestou. "Mým názorem, který byl vždy stejný, je, že způsob vypořádání se s náklady shora - dolů není tím správným, jak to udělat. Zespoda by to bylo lepší," cituje jej F1 Racing.
Rovněž uvedl, že nechápe důvod pro zavedení rozpočtových stropů, protože navrhovaný limit zdaleka přesahuje rozpočty menších týmů. Podle Hornera by bylo lepší řízení nákladů pomocí pravidel. Na příkladu zavedení letošních drahých turbomotorů ukázal, jak se přesně to nedělá.
Ti, kteří jsou pro zavedení rozpočtových stropů, tvrdí, že utrácení běžné u špičkových týmů musí skončit a že bariéra pro vstup do tohoto odvětví motorsportu je příliš vysoká. Argumentují také absencí nezávislých výrobců motorů, jejichž vstup do F1 by snížení nákladů usnadnilo.
Red Bullu se chystané zavedení rozpočtových stropů od roku 2015 vůbec nelíbí, na rozdíl od ostatních má peněz dostatek (foto: Red Bull Racing)
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.