Red Bullu se silně nelíbí záměr Mezinárodní automobilové federace (FIA) omezit příští rok rozpočty týmů Formule 1. Podle něj je totiž lepší řízení nákladů pomocí pravidel.
Plány FIA zavést rozpočtové stropy od příští sezóny se setkaly s odporem ze strany dvou špičkových týmů: McLarenu a Red Bullu. Sam Michael a Christian Horner během posledního setkání zvedli ruce, když byly týmy požádány o to, aby vyjádřily své námitky nápadu s omezením rozpočtů.
Námitka McLarenu byla překvapení, i když podle zasvěcený vyplývala pouze z toho, že stáj z Wokingu neznala dostatečné podrobnosti o systému a navrhovaném limitu - ne že by tým byl zásadně zcela proti této myšlence.
Šéf Red Bullu však dal jasně najevo, že podle něj jsou rozpočtové stropy špatnou cestou. "Mým názorem, který byl vždy stejný, je, že způsob vypořádání se s náklady shora - dolů není tím správným, jak to udělat. Zespoda by to bylo lepší," cituje jej F1 Racing.
Rovněž uvedl, že nechápe důvod pro zavedení rozpočtových stropů, protože navrhovaný limit zdaleka přesahuje rozpočty menších týmů. Podle Hornera by bylo lepší řízení nákladů pomocí pravidel. Na příkladu zavedení letošních drahých turbomotorů ukázal, jak se přesně to nedělá.
Ti, kteří jsou pro zavedení rozpočtových stropů, tvrdí, že utrácení běžné u špičkových týmů musí skončit a že bariéra pro vstup do tohoto odvětví motorsportu je příliš vysoká. Argumentují také absencí nezávislých výrobců motorů, jejichž vstup do F1 by snížení nákladů usnadnilo.
Red Bullu se chystané zavedení rozpočtových stropů od roku 2015 vůbec nelíbí, na rozdíl od ostatních má peněz dostatek (foto: Red Bull Racing)
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.