Lewis Hamilton věří, že Red Bull má úžasné auto. Až se mistrovské stáji podaří vyřešit problémy se spolehlivostí, tak bude jejich vůz, dle Brita, zcela jistě jezdit na čele pole.
Zatímco Red Bull se v průběhu celého zimního testování neustále potýkal s problémy se spolehlivostí, Mercedes vyšel ze zimní přípravy, co se kilometrů týče, jako vítěz. Mnohými je britsko-německý tým pasován do role favorita i co se rychlosti týče. Mistr světa z roku 2008 však neočekává, že by byl Red Bull pozadu moc dlouho.
Naopak, design monopostu RB10 ho zaujal: "Zdá se, že mají úžasné auto. Obvykle platí, že čím hezčí auto je, tím je také rychlejší. Jsem si tudíž docela jistý, že budou rychlí," prohlásil Lewis Hamilton v paddocku v Bahrajnu dnes večer.
"Jakmile vyřeší problémy s motorem, nebo se systémem obecně, který je možná též trápí, tak si myslím, že budou, ostatně jako obvykle, jen těžko k poražení. Sebastian [Vettel] je úřadující mistr světa a je tak měřítkem pro všechny. Já ale také vím, že i můj tým je dost silný a snad s nimi budeme schopni bojovat."
Red Bull Lewise sice zaujal, ale Mercedes je také silný, připomíná
Podle něj letošní testy byly odlišné od těch předešlých, které zažil. Bývalý pilot McLarenu také varoval, že Mercedes ještě neřekl poslední slovo, když dnes nedokázal ze super-měkkých pneumatik vytěžit maximum: "Bez debaty je tohle to nejtěžší a nejpodivnější zimní testování, jaké jsem kdy zažil, pokud chceme odhadovat, kdo jak na tom je."
"Pořád se učíme a pořád objevujeme nové věci. Jsou před námi tuny práce. Takže začátek víkendu v Austrálii bude spíše testovacím pátkem. Hodně nás toho ještě čeká. Všichni v paddocku udělají nějaké chyby. Snad jich uděláme nejméně my."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.