Letošní vozy Formule 1 jsou díky novým pohonným jednotkám, systémům pro rekuperaci kinetické energie a dalším novinkám velmi komplexní stroje. S tím stoupá i čas potřebný pro jejich opravy.
Minulý týden jsme během testu v Jerezu mohli vidět, jak odstraňování menších potíží týmům zabralo většinu dne. Některé opravy trvaly až čtyřikrát déle: například výměna převodovky trvala čtyři hodiny, zatímco loni tento zákrok mechanici zvládli během jedné hodiny. A při výměně motoru šlo až o sedm hodin.
Pat Fry po testu v Bahrajnu uvedl: "Vozy jsou velmi složité a jen dostat se dovnitř a přijít na problém může dlouho trvat. Je těžší dostat se k dílům, které je třeba vyměnit, než jejich samotná výměna." Odstraňování potíží podle něj minulý týden i Ferrari trvalo alespoň dvakrát déle než v roce 2013.
Náročnost práce mechaniků v letošním roce dokresluje jeden z mechaniků Toro Rosso: "Problémem je, že u nových pohonných jednotek je vše natěsnáno na milimetry. Najít vadný senzor, který zastavil auto, může znamenat rozebrání poloviny motoru. Přístup je opravdu složitý."
Jaký by to mohlo mít dopad na týmy během závodních víkendů? I menší porucha ve třetím tréninku by jezdce mohla vyřadit z odpolední kvalifikace, protože by nemusela být včas odstraněna. Týmy proto spolehlivosti věnují velkou pozornost, protože letos bude klíčová.
Nico Rosberg v garáži Mercedesu v Bahrajnu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.