Letošní vozy Formule 1 jsou díky novým pohonným jednotkám, systémům pro rekuperaci kinetické energie a dalším novinkám velmi komplexní stroje. S tím stoupá i čas potřebný pro jejich opravy.
Minulý týden jsme během testu v Jerezu mohli vidět, jak odstraňování menších potíží týmům zabralo většinu dne. Některé opravy trvaly až čtyřikrát déle: například výměna převodovky trvala čtyři hodiny, zatímco loni tento zákrok mechanici zvládli během jedné hodiny. A při výměně motoru šlo až o sedm hodin.
Pat Fry po testu v Bahrajnu uvedl: "Vozy jsou velmi složité a jen dostat se dovnitř a přijít na problém může dlouho trvat. Je těžší dostat se k dílům, které je třeba vyměnit, než jejich samotná výměna." Odstraňování potíží podle něj minulý týden i Ferrari trvalo alespoň dvakrát déle než v roce 2013.
Náročnost práce mechaniků v letošním roce dokresluje jeden z mechaniků Toro Rosso: "Problémem je, že u nových pohonných jednotek je vše natěsnáno na milimetry. Najít vadný senzor, který zastavil auto, může znamenat rozebrání poloviny motoru. Přístup je opravdu složitý."
Jaký by to mohlo mít dopad na týmy během závodních víkendů? I menší porucha ve třetím tréninku by jezdce mohla vyřadit z odpolední kvalifikace, protože by nemusela být včas odstraněna. Týmy proto spolehlivosti věnují velkou pozornost, protože letos bude klíčová.
Nico Rosberg v garáži Mercedesu v Bahrajnu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.