Jezdce Mercedesu v DTM a testovacího pilota týmu Force India, Daniela Juncadellu, dost rozrušují platící jezdci v F1 a celé politikaření. Podle něj by se měli v F1 poměřovat ti nejlepší s nejlepšími.
Bývalý vývojový jezdec Mercedesu a současný testovací pilot týmu Force India ví o praktikách v F1 hodně, vždyť už dlouho přešlapuje před branami královské disciplíny F1. Podle něj je DTM dokonce jezdecky na stejné úrovni jako F1: "Jsem si hodně jistý, že kvalita jezdců v DTM je stejně vysoká jako v F1," říká v rozhovou pro TouringCarTimes.com.
Jezdí tedy na specifických okruzích DTM (Oschersleben nebo třeba Lausitzring) jezdci takových kvalit jako Fernando Alonso, Jenson Button nebo Sebastian Vettel? "Pokud to zvážíme do důsledku, tak v DTM není žádný 'odpad' nebo platící jezdci." Jinak samozřejmě přiznává, že v F1 jsou dva, tři nebo čtyři jezdci, kteří patří do opravdu nejužší špičky na světě.
I proto vnímá Daniel Juncadella DTM nejen jako perspektivní kategorii ale i jako dobrou průpravu před vstupem do F1. Díky automobilkám zapojeným do série dostávají jezdci potřebnou podporu bez potřeby platit: "GP2 je hodně drahá, mladí jezdci tak musí hledat jinou cestu. Paul di Resta se po čtyřech letech v DTM stal mistrem, ale konkurenceschopný byl hned od začátku."
Testovací pilot Force Indie žehrá na platící piloty v F1
Toho si nelze nevšimnout," připomíná jezdec z Barcelony, kterému na F1 vadí i přílišná politika: "Je těžké říct, že je v F1 nejelpších 22 jezdců na světě. Ve světě motorsportu neexistuje žádný žebříček jako třeba v tenise nebo golfu. Nikdy se nestane, že by v F1 byli ti nejlepší a DTM z toho jenom profituje."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.