Jezdce Mercedesu v DTM a testovacího pilota týmu Force India, Daniela Juncadellu, dost rozrušují platící jezdci v F1 a celé politikaření. Podle něj by se měli v F1 poměřovat ti nejlepší s nejlepšími.
Bývalý vývojový jezdec Mercedesu a současný testovací pilot týmu Force India ví o praktikách v F1 hodně, vždyť už dlouho přešlapuje před branami královské disciplíny F1. Podle něj je DTM dokonce jezdecky na stejné úrovni jako F1: "Jsem si hodně jistý, že kvalita jezdců v DTM je stejně vysoká jako v F1," říká v rozhovou pro TouringCarTimes.com.
Jezdí tedy na specifických okruzích DTM (Oschersleben nebo třeba Lausitzring) jezdci takových kvalit jako Fernando Alonso, Jenson Button nebo Sebastian Vettel? "Pokud to zvážíme do důsledku, tak v DTM není žádný 'odpad' nebo platící jezdci." Jinak samozřejmě přiznává, že v F1 jsou dva, tři nebo čtyři jezdci, kteří patří do opravdu nejužší špičky na světě.
I proto vnímá Daniel Juncadella DTM nejen jako perspektivní kategorii ale i jako dobrou průpravu před vstupem do F1. Díky automobilkám zapojeným do série dostávají jezdci potřebnou podporu bez potřeby platit: "GP2 je hodně drahá, mladí jezdci tak musí hledat jinou cestu. Paul di Resta se po čtyřech letech v DTM stal mistrem, ale konkurenceschopný byl hned od začátku."
Testovací pilot Force Indie žehrá na platící piloty v F1
Toho si nelze nevšimnout," připomíná jezdec z Barcelony, kterému na F1 vadí i přílišná politika: "Je těžké říct, že je v F1 nejelpších 22 jezdců na světě. Ve světě motorsportu neexistuje žádný žebříček jako třeba v tenise nebo golfu. Nikdy se nestane, že by v F1 byli ti nejlepší a DTM z toho jenom profituje."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.