Jezdce Mercedesu v DTM a testovacího pilota týmu Force India, Daniela Juncadellu, dost rozrušují platící jezdci v F1 a celé politikaření. Podle něj by se měli v F1 poměřovat ti nejlepší s nejlepšími.
Bývalý vývojový jezdec Mercedesu a současný testovací pilot týmu Force India ví o praktikách v F1 hodně, vždyť už dlouho přešlapuje před branami královské disciplíny F1. Podle něj je DTM dokonce jezdecky na stejné úrovni jako F1: "Jsem si hodně jistý, že kvalita jezdců v DTM je stejně vysoká jako v F1," říká v rozhovou pro TouringCarTimes.com.
Jezdí tedy na specifických okruzích DTM (Oschersleben nebo třeba Lausitzring) jezdci takových kvalit jako Fernando Alonso, Jenson Button nebo Sebastian Vettel? "Pokud to zvážíme do důsledku, tak v DTM není žádný 'odpad' nebo platící jezdci." Jinak samozřejmě přiznává, že v F1 jsou dva, tři nebo čtyři jezdci, kteří patří do opravdu nejužší špičky na světě.
I proto vnímá Daniel Juncadella DTM nejen jako perspektivní kategorii ale i jako dobrou průpravu před vstupem do F1. Díky automobilkám zapojeným do série dostávají jezdci potřebnou podporu bez potřeby platit: "GP2 je hodně drahá, mladí jezdci tak musí hledat jinou cestu. Paul di Resta se po čtyřech letech v DTM stal mistrem, ale konkurenceschopný byl hned od začátku."
Testovací pilot Force Indie žehrá na platící piloty v F1
Toho si nelze nevšimnout," připomíná jezdec z Barcelony, kterému na F1 vadí i přílišná politika: "Je těžké říct, že je v F1 nejelpších 22 jezdců na světě. Ve světě motorsportu neexistuje žádný žebříček jako třeba v tenise nebo golfu. Nikdy se nestane, že by v F1 byli ti nejlepší a DTM z toho jenom profituje."
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.