Ačkoliv druhé předsezónní testy v Bahrajnu Nico Rosberg hodnotí pozitivně, zůstává při zemi a uvádí, že před sebou mají ještě kus práce.
Včera si připsal nejrychlejší čas testů v Bahrajnu Lewis Hamilton. Dnes jej jeho týmový kolega Nico Rosberg překonal o 0,980s. Nico Rosberg zajel čas 1:33,283 a na nejbližšího soupeře měl náskok 1,7s. Piloti Mercedesu ujeli dohromady 315 kol (přes 1704km) a Stříbrné šípy se dají zkrátka označit za prozatímního vítěze letošního testování.
Rosberg však mírní nadšení a i když je podle něj vše vypadá dobře, uvádí, že za velký rozdíl ve výkonnosti může méně paliva v nádrží a že před sebou mají ještě kus práce.
"Zkušeli jsme simulace kvalifikace a jsem si jistý, že ostatní měli odlišnou strategii co se natankování týče a to vysvětluje ten velký rozdíl. Je nemožné odhadnout, co dělali ostatní, máme zde k dispozici i spoustu pneumatik. Celkový pocit je pozitivní, vypadá to dobře, i co se rychlosti týče, ale nic víc k tomu nechci říkat."
"V současné chvíli je to pozitivní co se spolehlivosti týče, zvládl jsem odjet závodní vzdálenost a to je dobré. Ale i tak, poté se auto porouchalo, takže před sebou máme kus cesty. Problémy narůstají, což je běžné, a myslím, že v porovnání s ostatními týmy jsme v dobré pozici. Ale jakmile dorazíme do Melboure, musíme být 100% neprůstřelní a to je obrovská výzva," komentuje situace Němec.
Při srovnání nových vozů s těmi loňskými to ohodnotil slovy: "Na rovinkách jsme rychlejší, v zatáčkách pomalejší. Máme méně přílnavosti a víc to klouže, což je hlavní rozdíl. Tu ztrátu přítlaku cítíte," popisuje.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.