Bernie Ecclestone se nevzdává. Podle jeho představy by se měly dvojité body rozdávat za poslední tři závody. Mezi týmy však nepanuje shoda. Zdá se ale, že většina je pro. Jean Todt však toto pravidlo posvětí pouze za předpokladu, že bude panovat jednomyslný souhlas všech týmů.
Do startu sezony zbývají tři týdny a stále není pevně rozhodnuto o bodovém systému. Bernie Ecclestone chce, aby byly poslední tři závody ohodnoceny dvojnásobnými body. Jedná se tedy o závody v USA, Brazílii a Abú Zabí.
Po ukončení testů v Bahrajnu dojde v rámci strategické skupiny F1 a komise F1 k definitivnímu rozhodnutí. Podle posledních zpráv by měla být už většina týmů pro toto pravidlo. Přidávají se totiž především týmy, které očekávají zkraje sezony technické problémy. Například Red Bull. Zajímavé, protože ještě před Bahrajnem Newey řekl, že to snižuje F1 na úroveň wrestlingu.
Red Bull mění v důsledku obavy o špatný start do sezony názor
Pořád ale existuje jistá opozice týmů. Ty se teď snaží zpracovávat Bernie Ecclestone. Brit je totiž nutně potřebuje, bez jednomyslného souhlasu o změnách Jean Todt nechce ani slyšet. Třeba takové Ferrari také stálo proti tomuto pravidlu, a tak se dá očekávat, že právě s nimi Bernie jedná. Todt trvá na jednomyslnosti z důvodu velké kritiky, která se po oznámení o zavedení dvojitého bodování v posledním závodu na F1 snesla.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.