Bernie Ecclestone se nevzdává. Podle jeho představy by se měly dvojité body rozdávat za poslední tři závody. Mezi týmy však nepanuje shoda. Zdá se ale, že většina je pro. Jean Todt však toto pravidlo posvětí pouze za předpokladu, že bude panovat jednomyslný souhlas všech týmů.
Do startu sezony zbývají tři týdny a stále není pevně rozhodnuto o bodovém systému. Bernie Ecclestone chce, aby byly poslední tři závody ohodnoceny dvojnásobnými body. Jedná se tedy o závody v USA, Brazílii a Abú Zabí.
Po ukončení testů v Bahrajnu dojde v rámci strategické skupiny F1 a komise F1 k definitivnímu rozhodnutí. Podle posledních zpráv by měla být už většina týmů pro toto pravidlo. Přidávají se totiž především týmy, které očekávají zkraje sezony technické problémy. Například Red Bull. Zajímavé, protože ještě před Bahrajnem Newey řekl, že to snižuje F1 na úroveň wrestlingu.
Red Bull mění v důsledku obavy o špatný start do sezony názor
Pořád ale existuje jistá opozice týmů. Ty se teď snaží zpracovávat Bernie Ecclestone. Brit je totiž nutně potřebuje, bez jednomyslného souhlasu o změnách Jean Todt nechce ani slyšet. Třeba takové Ferrari také stálo proti tomuto pravidlu, a tak se dá očekávat, že právě s nimi Bernie jedná. Todt trvá na jednomyslnosti z důvodu velké kritiky, která se po oznámení o zavedení dvojitého bodování v posledním závodu na F1 snesla.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.