Pro obhájce titulu nezačaly ani druhé předsezónní testy v Bahrajnu příliš pozitivně. Podle Sebastiana Vettela potrvá vyřešení problémů Red Bullu ještě nějaký čas.
První testy v Jerezu pro Red Bull skončily předčasně. Vedení týmu se vydalo zpět do továrny v Milton Keynes a celkem tam obhájci mistrovských titulů ujeli pouze 21 kol. A ani začátek druhých testů v Bahrajnu nevypadá o moc růžověji, což potvrzuje i Sebastian Vettel. Ten dnes vyjel na trať až odpoledne a po 14 kolech jeho vůz skončil v dýmu kouře vycházejícího ze zadní části monopostu. Jeho nejrychlejší čas ho zařadil na páté místo.
"Není lehké najít rychlé řešení, ale myslím, že jsme problémům porozuměli. Není však snadné vyřešit to, co jsme zjistili. Domnívám se, že potíže s teplotou z Jerezu jsme vyřešili, ale vypadá to, že jakmile opravíme jeden problém, objeví se další," prozradil čtyřnásobný mistr světa.
Podle něj se jedná o spojení potíží na jejich straně i straně Renaultu, což již dříve potvrdil i designér Red Bullu Adrian Newey. "Není to start, v jaký jsme doufali, ale stále ještě máme čas a tým chytrých lidí, kteří doufejme problémy vyřeší. Je před námi ale dlouhá cesta," dodal k tomu Vettel.
Do hodnocení se zatím pouštět nechce, protože ještě neměl možnost pořádně se ve voze projet. "První kolo bylo ok, ale potřebujeme více najetých kilometrů, abychom mohli hodnotit výkonnost a spolehlivost. Nevím, jak jsou na tom ostatní, ale najeli toho více," uvedl.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.