Pro obhájce titulu nezačaly ani druhé předsezónní testy v Bahrajnu příliš pozitivně. Podle Sebastiana Vettela potrvá vyřešení problémů Red Bullu ještě nějaký čas.
První testy v Jerezu pro Red Bull skončily předčasně. Vedení týmu se vydalo zpět do továrny v Milton Keynes a celkem tam obhájci mistrovských titulů ujeli pouze 21 kol. A ani začátek druhých testů v Bahrajnu nevypadá o moc růžověji, což potvrzuje i Sebastian Vettel. Ten dnes vyjel na trať až odpoledne a po 14 kolech jeho vůz skončil v dýmu kouře vycházejícího ze zadní části monopostu. Jeho nejrychlejší čas ho zařadil na páté místo.
"Není lehké najít rychlé řešení, ale myslím, že jsme problémům porozuměli. Není však snadné vyřešit to, co jsme zjistili. Domnívám se, že potíže s teplotou z Jerezu jsme vyřešili, ale vypadá to, že jakmile opravíme jeden problém, objeví se další," prozradil čtyřnásobný mistr světa.
Podle něj se jedná o spojení potíží na jejich straně i straně Renaultu, což již dříve potvrdil i designér Red Bullu Adrian Newey. "Není to start, v jaký jsme doufali, ale stále ještě máme čas a tým chytrých lidí, kteří doufejme problémy vyřeší. Je před námi ale dlouhá cesta," dodal k tomu Vettel.
Do hodnocení se zatím pouštět nechce, protože ještě neměl možnost pořádně se ve voze projet. "První kolo bylo ok, ale potřebujeme více najetých kilometrů, abychom mohli hodnotit výkonnost a spolehlivost. Nevím, jak jsou na tom ostatní, ale najeli toho více," uvedl.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.