Red Bull obsadil i poslední místo ve svém programu pro mladé talenty a to jezdcem s poměrně netradičním životopisem. Jann Mardenborough se totiž ke skutečnému závodění dostal až ve 20 letech díky výhře v šampionátu ve hře Gran Turismo
Nyní dvaadvacetiletý Brit dostane v letošním roce životní šanci od týmu Arden, za který už (byť v GP2) závodili pozdější jezdci F1 Kovalainen, Senna, Buemi, Pérez, nebo Pic. Žhavá je však i sedačka v GP3, na kterou Mardenborough usedne. V loňské sezóně totiž právě pro tento tým jezdil vítěz šampionátu Daniil Kvjat, který letos i díky obrovskému množství štědrých sponzorů bude jezdit za Toro Rosso.
Mardenborough závodil na motokárách jako dítě od osmi let, ale když mu bylo jedenáct, byla závodní dráha v jeho rodném městě zavřena a jeho rodiče neměli dostatek financí, aby mohli mladého závodníka posílat na vzdálenější okruhy a jeho kariéra se tak zdála být u konce.
Zklamaný mladík pokračoval v závodění alespoň ve virtuálním světě a prostřednictvím internetu se poměřoval s lidmi z celého světa. Zpět na dráhu reálného závodníka mu pomohl virtuální šampionát, který organizovala společnost Sony ve spolupráci s Nissanem. V konkurenci více než 90 000 dalších závodníků Mardenborough vyhrál a získal tak právo startovat s Nissanem na závodě na 24 hodin v Dubaji, kde tento do té doby neznámý závodník zaskočil naprosto všechny, když skončil ve své kategorii na třetím místě.
Po úspěchu v Dubaji následovali úspěšné štace v dalších automobilových sériích. V loňském roce se však Mardenborough odhodlal k velké změně a zamířil k formulím. V šampionátu Toyoty se ve své první sezóně umístil desátý a vzhledem k tomu, že z nováčků byl jasně nejlepší, bylo jasné, že Brit zřejmě zamíří do vyšších pater závodění ve formulích.
Mardenborough nakonec dostal nabídku od úspěšného týmu Christiana Hornera Arden a mimoto podepsal smlouvu také s juniorským týmem Red Bullu. Pokud by se mu dařilo i v této sezóně mohl by už po vzoru Kvjata pomýšlet i na F1. S tímto pohádkovým příběhem by totiž o sponzory určitě také neměl nouzi.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.