Red Bull obsadil i poslední místo ve svém programu pro mladé talenty a to jezdcem s poměrně netradičním životopisem. Jann Mardenborough se totiž ke skutečnému závodění dostal až ve 20 letech díky výhře v šampionátu ve hře Gran Turismo
Nyní dvaadvacetiletý Brit dostane v letošním roce životní šanci od týmu Arden, za který už (byť v GP2) závodili pozdější jezdci F1 Kovalainen, Senna, Buemi, Pérez, nebo Pic. Žhavá je však i sedačka v GP3, na kterou Mardenborough usedne. V loňské sezóně totiž právě pro tento tým jezdil vítěz šampionátu Daniil Kvjat, který letos i díky obrovskému množství štědrých sponzorů bude jezdit za Toro Rosso.
Mardenborough závodil na motokárách jako dítě od osmi let, ale když mu bylo jedenáct, byla závodní dráha v jeho rodném městě zavřena a jeho rodiče neměli dostatek financí, aby mohli mladého závodníka posílat na vzdálenější okruhy a jeho kariéra se tak zdála být u konce.
Zklamaný mladík pokračoval v závodění alespoň ve virtuálním světě a prostřednictvím internetu se poměřoval s lidmi z celého světa. Zpět na dráhu reálného závodníka mu pomohl virtuální šampionát, který organizovala společnost Sony ve spolupráci s Nissanem. V konkurenci více než 90 000 dalších závodníků Mardenborough vyhrál a získal tak právo startovat s Nissanem na závodě na 24 hodin v Dubaji, kde tento do té doby neznámý závodník zaskočil naprosto všechny, když skončil ve své kategorii na třetím místě.
Po úspěchu v Dubaji následovali úspěšné štace v dalších automobilových sériích. V loňském roce se však Mardenborough odhodlal k velké změně a zamířil k formulím. V šampionátu Toyoty se ve své první sezóně umístil desátý a vzhledem k tomu, že z nováčků byl jasně nejlepší, bylo jasné, že Brit zřejmě zamíří do vyšších pater závodění ve formulích.
Mardenborough nakonec dostal nabídku od úspěšného týmu Christiana Hornera Arden a mimoto podepsal smlouvu také s juniorským týmem Red Bullu. Pokud by se mu dařilo i v této sezóně mohl by už po vzoru Kvjata pomýšlet i na F1. S tímto pohádkovým příběhem by totiž o sponzory určitě také neměl nouzi.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.