S čím míří Pirelli do Bahrajnu a kolik směsí pneumatik bude mít každý tým k dispozici? Proč přiveze opět "zimní" směsi původně určené pouze pro Jerez?
V Bahrajnu, kde zítra začíná druhý předsezónní test, jsou očekávány teploty kolem 20 °C. Týmy budou pokračovat v optimalizaci nových vozů s novými 1,6litrovými turbomotory, pokročilými systémy pro rekuperaci energie (ERS) a s poslední generací pneumatik Pirelli, které se od té loňské liší nejen směsmi, ale i konstrukcemi.
Před třemi týdny v Jerezu bylo chladněji a týmy se s novou technikou teprve seznamovaly. "Jízdy byly dle očekávání omezené a vyhodnocování pneumatik nebylo prioritou. Navíc zimní podmínky v Evropě - jižní Španělsko nevyjímaje - nejsou reprezentativní pro ty závodní, s nimiž se budeme setkávat ve zbytku sezóny. V Bahrajnu očekáváme lepší počasí a více ježdění, což nám a týmům umožní získat více dat a lepší poznání v oblasti pneumatik," říká sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Kolik a jaké sady týmy dostanou?Každý tým může pro testování během roku použít celkem 135 sad pneumatik, z toho je pro tři předsezónní testy vyhrazeno 85 sad: 25 pro Jerez a 30 pro každý z bahrajnských testů.
Pirelli pro Bahrajn vybralo měkkou, středně-tvrdou a tvrdou směs. Kromě toho přiveze i tu "zimní," která se rychle zahřívá i za nízkých teplot. Původně byla určena pouze pro Jerez, týmy si ji však vyžádaly i pro Bahrajn, protože chtějí vyhodnotit její výkonnost i za vyšších teplot. Od ostatních ji poznáme tak, že je celá černá - nemá žádné barevné označení.
Italský dodavatel doveze pro každého jednu sadu speciální středně-tvrdé pneumatiky navíc. Půjde o prototyp, jehož účelem je vyzkoušet si chování bez ohřívačů pneumatik - ty totiž budou od příštího roku zakázány. Tato směs není zahrnuta do celkového počtu 30 sad pro Bahrajn ani do 135 sad na celý rok.
Letošní pneumatiky se liší směsí i konstrukcí (foto: Pirelli)
Pirelli tedy pro každý tým přiveze 2 sady měkkých, 10 sad středně-tvrdých, 1 sadu středně-tvrdých prototypů, 8 sad tvrdých a 2 sady tvrdých "zimní" pneumatik. 22 sad tedy vybírá italský výrobce (prototypy se nezapočítávají), zbylých 8 do alokace 30 sad si mohou libovolně vybrat týmy dle svých individuálních plánů - je proto možné, že si některý z nich pro Bahrajn poručí i super-měkkou směs.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.