S čím míří Pirelli do Bahrajnu a kolik směsí pneumatik bude mít každý tým k dispozici? Proč přiveze opět "zimní" směsi původně určené pouze pro Jerez?
V Bahrajnu, kde zítra začíná druhý předsezónní test, jsou očekávány teploty kolem 20 °C. Týmy budou pokračovat v optimalizaci nových vozů s novými 1,6litrovými turbomotory, pokročilými systémy pro rekuperaci energie (ERS) a s poslední generací pneumatik Pirelli, které se od té loňské liší nejen směsmi, ale i konstrukcemi.
Před třemi týdny v Jerezu bylo chladněji a týmy se s novou technikou teprve seznamovaly. "Jízdy byly dle očekávání omezené a vyhodnocování pneumatik nebylo prioritou. Navíc zimní podmínky v Evropě - jižní Španělsko nevyjímaje - nejsou reprezentativní pro ty závodní, s nimiž se budeme setkávat ve zbytku sezóny. V Bahrajnu očekáváme lepší počasí a více ježdění, což nám a týmům umožní získat více dat a lepší poznání v oblasti pneumatik," říká sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Kolik a jaké sady týmy dostanou?Každý tým může pro testování během roku použít celkem 135 sad pneumatik, z toho je pro tři předsezónní testy vyhrazeno 85 sad: 25 pro Jerez a 30 pro každý z bahrajnských testů.
Pirelli pro Bahrajn vybralo měkkou, středně-tvrdou a tvrdou směs. Kromě toho přiveze i tu "zimní," která se rychle zahřívá i za nízkých teplot. Původně byla určena pouze pro Jerez, týmy si ji však vyžádaly i pro Bahrajn, protože chtějí vyhodnotit její výkonnost i za vyšších teplot. Od ostatních ji poznáme tak, že je celá černá - nemá žádné barevné označení.
Italský dodavatel doveze pro každého jednu sadu speciální středně-tvrdé pneumatiky navíc. Půjde o prototyp, jehož účelem je vyzkoušet si chování bez ohřívačů pneumatik - ty totiž budou od příštího roku zakázány. Tato směs není zahrnuta do celkového počtu 30 sad pro Bahrajn ani do 135 sad na celý rok.
Letošní pneumatiky se liší směsí i konstrukcí (foto: Pirelli)
Pirelli tedy pro každý tým přiveze 2 sady měkkých, 10 sad středně-tvrdých, 1 sadu středně-tvrdých prototypů, 8 sad tvrdých a 2 sady tvrdých "zimní" pneumatik. 22 sad tedy vybírá italský výrobce (prototypy se nezapočítávají), zbylých 8 do alokace 30 sad si mohou libovolně vybrat týmy dle svých individuálních plánů - je proto možné, že si některý z nich pro Bahrajn poručí i super-měkkou směs.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.