S čím míří Pirelli do Bahrajnu a kolik směsí pneumatik bude mít každý tým k dispozici? Proč přiveze opět "zimní" směsi původně určené pouze pro Jerez?
V Bahrajnu, kde zítra začíná druhý předsezónní test, jsou očekávány teploty kolem 20 °C. Týmy budou pokračovat v optimalizaci nových vozů s novými 1,6litrovými turbomotory, pokročilými systémy pro rekuperaci energie (ERS) a s poslední generací pneumatik Pirelli, které se od té loňské liší nejen směsmi, ale i konstrukcemi.
Před třemi týdny v Jerezu bylo chladněji a týmy se s novou technikou teprve seznamovaly. "Jízdy byly dle očekávání omezené a vyhodnocování pneumatik nebylo prioritou. Navíc zimní podmínky v Evropě - jižní Španělsko nevyjímaje - nejsou reprezentativní pro ty závodní, s nimiž se budeme setkávat ve zbytku sezóny. V Bahrajnu očekáváme lepší počasí a více ježdění, což nám a týmům umožní získat více dat a lepší poznání v oblasti pneumatik," říká sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Kolik a jaké sady týmy dostanou?Každý tým může pro testování během roku použít celkem 135 sad pneumatik, z toho je pro tři předsezónní testy vyhrazeno 85 sad: 25 pro Jerez a 30 pro každý z bahrajnských testů.
Pirelli pro Bahrajn vybralo měkkou, středně-tvrdou a tvrdou směs. Kromě toho přiveze i tu "zimní," která se rychle zahřívá i za nízkých teplot. Původně byla určena pouze pro Jerez, týmy si ji však vyžádaly i pro Bahrajn, protože chtějí vyhodnotit její výkonnost i za vyšších teplot. Od ostatních ji poznáme tak, že je celá černá - nemá žádné barevné označení.
Italský dodavatel doveze pro každého jednu sadu speciální středně-tvrdé pneumatiky navíc. Půjde o prototyp, jehož účelem je vyzkoušet si chování bez ohřívačů pneumatik - ty totiž budou od příštího roku zakázány. Tato směs není zahrnuta do celkového počtu 30 sad pro Bahrajn ani do 135 sad na celý rok.
Letošní pneumatiky se liší směsí i konstrukcí (foto: Pirelli)
Pirelli tedy pro každý tým přiveze 2 sady měkkých, 10 sad středně-tvrdých, 1 sadu středně-tvrdých prototypů, 8 sad tvrdých a 2 sady tvrdých "zimní" pneumatik. 22 sad tedy vybírá italský výrobce (prototypy se nezapočítávají), zbylých 8 do alokace 30 sad si mohou libovolně vybrat týmy dle svých individuálních plánů - je proto možné, že si některý z nich pro Bahrajn poručí i super-měkkou směs.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.