Mistr světa z roku 1996 Damon Hill v rozhovoru pro Sky Sport mluvil o přechodu vozů na nové motory a podpořil myšlenku dvojitého bodování ve finále sezony.
Byl jste na testech v Jerezu – co si myslíte o nových motorech?Damon Hill (DH): „Pro inženýry není práce s novými motory lehká, ale zdá se mi, že jezdcům se vysoký krouticí moment turbomotorů líbí. Jejich zvuk vyvolával nejednoznačné dojmy, ale mně se líbí, i když mohl být trochu silnější. Ale stále je to Formule 1, vozy zůstanou hodně výkonné a rychlé a jezdci budou závodit s jakoukoliv technikou.“
Je možné, že v prvních závodech nebudou vozy Red Bull dosahovat ty nejlepší výsledky – v průběhu testování měly hodně problémů. Dokáže Adrian Newey zvrátit situaci ještě před Velkou cenou Austrálie? DH: „Mám dojem, že v Jerezu byly základní problémy v Red Bullu spojeny s motorem, ne s prací Neweyho – v Renaultu hledají řešení.“
V posledním závodě sezony se budou udělovat zdvojené body. Vy jste jedním z těch, co změnu přijali celkem klidně. Proč to nepovažujete za problém, vždyť teoreticky jezdec, který ztrácí před posledním závodem na prvního v pořadí 49 bodů může být mistrem světa. DH: „Dobře, uvedu příklad: přijedete se podívat na turnaj do Wimbledonu, který je taky napínavý od začátku, ale za finálový zápas dostane hráč největší odměnu. Nevidím důvod se kvůli tomu znepokojovat. Všichni jezdci bojují o titul, proto je konec šampionátu napínavější a v posledním závodě může být napětí největší. Myslím, že Formule 1 bude zajímavější.“
Stane se z Formule 1 kvůli přechodu na nové motory loterie? DH: „Nemyslím si, že slůvko loterie se hodí pro novou situaci v F1. Mluvíme o technické výzvě. Některé týmy mají šanci získat víc bodů. Domnívám se, že letos bude složitější pro jezdce i týmy dominovat v startovním poli. Závody budou méně předvídatelnými.“
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.