Mistr světa z roku 1996 Damon Hill v rozhovoru pro Sky Sport mluvil o přechodu vozů na nové motory a podpořil myšlenku dvojitého bodování ve finále sezony.
Byl jste na testech v Jerezu – co si myslíte o nových motorech?Damon Hill (DH): „Pro inženýry není práce s novými motory lehká, ale zdá se mi, že jezdcům se vysoký krouticí moment turbomotorů líbí. Jejich zvuk vyvolával nejednoznačné dojmy, ale mně se líbí, i když mohl být trochu silnější. Ale stále je to Formule 1, vozy zůstanou hodně výkonné a rychlé a jezdci budou závodit s jakoukoliv technikou.“
Je možné, že v prvních závodech nebudou vozy Red Bull dosahovat ty nejlepší výsledky – v průběhu testování měly hodně problémů. Dokáže Adrian Newey zvrátit situaci ještě před Velkou cenou Austrálie? DH: „Mám dojem, že v Jerezu byly základní problémy v Red Bullu spojeny s motorem, ne s prací Neweyho – v Renaultu hledají řešení.“
V posledním závodě sezony se budou udělovat zdvojené body. Vy jste jedním z těch, co změnu přijali celkem klidně. Proč to nepovažujete za problém, vždyť teoreticky jezdec, který ztrácí před posledním závodem na prvního v pořadí 49 bodů může být mistrem světa. DH: „Dobře, uvedu příklad: přijedete se podívat na turnaj do Wimbledonu, který je taky napínavý od začátku, ale za finálový zápas dostane hráč největší odměnu. Nevidím důvod se kvůli tomu znepokojovat. Všichni jezdci bojují o titul, proto je konec šampionátu napínavější a v posledním závodě může být napětí největší. Myslím, že Formule 1 bude zajímavější.“
Stane se z Formule 1 kvůli přechodu na nové motory loterie? DH: „Nemyslím si, že slůvko loterie se hodí pro novou situaci v F1. Mluvíme o technické výzvě. Některé týmy mají šanci získat víc bodů. Domnívám se, že letos bude složitější pro jezdce i týmy dominovat v startovním poli. Závody budou méně předvídatelnými.“
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.