Fanoušci Red Bullu žijí od testů v Jerezu s obavami o kvalitu letošního monopostu rakouského týmu. Po obou jezdcích je však uklidňuje také ředitel Red Bullu Christian Horner.
Spekulace o nízké kvalitě letošního vozu mistrů světa z posledních čtyř let se objevily poté, co jezdci Red Bullu nebyli v Jerezu schopni ujet ani 50 kol.
"Na našem voze bylo několik věcí špatně, ale už jsme je téměř opravili. Také Renault tvrdě pracuje na opravě nekvalitních motorů a podle všeho pokračují dobře," řekl Christian Horner, který ale zároveň odmítl slíbit, že monopost Red Bullu bude plně konkurenceschopný už v Bahrajnu.
Horner se dále vyjadřuje diplomaticky: "Tyto vozy jsou tak komplikované, že sebemenší chybička může způsobit selhání celého vozu. Je zřejmé, že stále máme na čem pracovat. Naštěstí nám do začátku sezóny ještě zbývá poměrně dost času. Bahrajn pro nás bude hodně důležitý a rozhodně nechceme další testy, jako byly ty v Jerezu. Na druhou stranu bude lepší řešit problémy nyní než při samotných závodech."
Red Bull má ještě dva týdny času na to, aby zapracoval na svých monopostech ještě před testy v Bahrajnu. Po nich už však bude do VC Austrálie zbývat jen dalších 14 dní.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.