Fanoušci Red Bullu žijí od testů v Jerezu s obavami o kvalitu letošního monopostu rakouského týmu. Po obou jezdcích je však uklidňuje také ředitel Red Bullu Christian Horner.
Spekulace o nízké kvalitě letošního vozu mistrů světa z posledních čtyř let se objevily poté, co jezdci Red Bullu nebyli v Jerezu schopni ujet ani 50 kol.
"Na našem voze bylo několik věcí špatně, ale už jsme je téměř opravili. Také Renault tvrdě pracuje na opravě nekvalitních motorů a podle všeho pokračují dobře," řekl Christian Horner, který ale zároveň odmítl slíbit, že monopost Red Bullu bude plně konkurenceschopný už v Bahrajnu.
Horner se dále vyjadřuje diplomaticky: "Tyto vozy jsou tak komplikované, že sebemenší chybička může způsobit selhání celého vozu. Je zřejmé, že stále máme na čem pracovat. Naštěstí nám do začátku sezóny ještě zbývá poměrně dost času. Bahrajn pro nás bude hodně důležitý a rozhodně nechceme další testy, jako byly ty v Jerezu. Na druhou stranu bude lepší řešit problémy nyní než při samotných závodech."
Red Bull má ještě dva týdny času na to, aby zapracoval na svých monopostech ještě před testy v Bahrajnu. Po nich už však bude do VC Austrálie zbývat jen dalších 14 dní.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.