Podle Adriana Neweyho bude skokové snížení spotřeby paliva u nových motorů dělat týmům vrásky a významně ovlivní závodní strategie. Hovoří také o dopadu zúžení předního křídla na aerodynamiku vozů.
Většina závodů bude omezena množstvím paliva"Nemáme stanoveno pouze maximální množství paliva pro závod - 100 kg, ale také maximální spotřebu - rychlost průtoku, chcete-li. Staré motory spotřebovávaly pro srovnání 160 kg, takže jde o velké snížení," uvádí Newey.
K čemu to povede? "Samozřejmě to znamená, že závody budou hodně o strategii. Očekáváme, ž většina závodů bude omezena množstvím paliva. Budeme tedy muset během závodu šetřit palivo, což bude vyžadovat odlišné jízdní styly a naruší to časy na kolo. Ovlivní to, jak potom využijete zbývající palivo," vysvětluje konstruktér Red Bullu.
"Vyrazíte rychle na startu ve snaze ujet a budete šetřit palivo potom? Nebo se ho budete snažit šetřit na začátku závodu a o sprint se pokusíte později? Všechny tyto věci vstoupí do hry," objasňuje dopad omezení spotřeby na závodní strategie.
Nový turbomotor Renaultu: Energy F1 2014 (foto: Renault Sport F1)
Malé zúženi, velký nepořádekOmezení průtoku podle něj v kvalifikacích nebudou mít velký dopad, připouští ale, že i zde se mohou promítnout rozdíly mezi motory. Výrazný dopad na konstrukci letošních vozů podle něj mělo zejména zúžení předních křídel o 75 mm z každé strany.
"Vypadá to jako celkem malá změna, 75 mm jsou zhruba tři palce na každé straně. Přistoupilo se k tomu kvůli omezení ztráty křídel při kontaktu dvou vozů při vzájemném souboji. Mělo to však velký aerodynamický dopad.
Předtím nám bočnice umožnily umístit proudění z křídla mimo přední kola. Nyní bočnice končí přesně před předními koly, na nejhorším možném místě. Není ani na jeho vnitřní, ani na vnější straně. A to znamená, že většina proudění nyní před předním kolem stagnuje. Malá část z něj si najde cestu po vnější straně, zbytek jde na tu vnitřní, což působí docela nepořádek.
Efektivní úplav za předním křídlem - kombinace úplavu předního křídla a předního kola - se hodně zvětšuje. Způsobuje to celou škálu problémů v proudění směrem dozadu k bočnicím a k difuzoru," vysvětluje Newey dopady zúžení předního křídla na aerodynamiku letošních vozů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.