Adrian Sutil, který během zimy přestoupil z Force Indie k Sauberu, očekává, že jeho tým učiní před prvním závodem v Melbourne velký pokrok ve výkonnosti. Spousta přítlaku už podle něj jen tak "leží" v továrně v Hinwilu.
Německý pilot se v Jerezu s novým vozem C33 kvůli nedostatku přítlaku a přilnavosti trápil, a na nejrychlejší McLaren ve svém ostrém pokusu ztratil 6,9 sekund. Užil si s ním však celkem slušných 103 odjetých kol.
"Test byl pro nás něco jako první výjezd. Neměli jsme na voze všechny díly, takže specifikace byla velmi, velmi odlišná od toho, jaký bude v prvním závodu a také v Bahrajnu," naznačuje pro Autosport Sutil, který se ve voze střídá se svým týmovým kolegou Estebanem Gutiérrezem.
"Tam bychom měli začít řádně testovat za vyšších teplot s podmínkami, které se více podobají těm závodním a snad také s celkově novým balíkem na voze. Těším se na to, protože tento test bude pro auto a celý tým velkým úkolem," pokračuje německý jezdec ve službách švýcarského týmu.
Jak moc se bude jejich vůz C33 lišit v Austrálii od toho, který jsme viděli v Jerezu? "Pro nás to bude obrovský skok. Doufám, že se budeme moci posunout o několik sekund tím správným směrem, momentálně jde však jen o odhad. Musíme si počkat a uvidíme, jak rychle se dokážeme zlepšit."
"Z bodu, ve kterém se nyní nacházíme, by se to mělo jen zlepšovat. V továrně jen tak leží spousta přítlaku, a jakmile ty díly nasadíme, mělo by to vše sednout," očekává Sutil od svého letošního vozu C33, který bude pohánět turbomotor Ferrari.
Adrian Sutil vyráží s novým vozem na trať (foto: Sauber Motorsport AG)
Jeho slova potvrdila v rozhovoru také šéfka týmu Moniša Kaltenbornová, která prohlásila: "Na autě jsme měli pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem." K příštímu podle ní dorazí se spoustou novinek: "V podstatě jde o velmi rozsáhlý balík... Bude zahrnovat nová přední a zadní křídla, bočnicové panely a několik dalších drobných prvků na voze."
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.