Adrian Sutil, který během zimy přestoupil z Force Indie k Sauberu, očekává, že jeho tým učiní před prvním závodem v Melbourne velký pokrok ve výkonnosti. Spousta přítlaku už podle něj jen tak "leží" v továrně v Hinwilu.
Německý pilot se v Jerezu s novým vozem C33 kvůli nedostatku přítlaku a přilnavosti trápil, a na nejrychlejší McLaren ve svém ostrém pokusu ztratil 6,9 sekund. Užil si s ním však celkem slušných 103 odjetých kol.
"Test byl pro nás něco jako první výjezd. Neměli jsme na voze všechny díly, takže specifikace byla velmi, velmi odlišná od toho, jaký bude v prvním závodu a také v Bahrajnu," naznačuje pro Autosport Sutil, který se ve voze střídá se svým týmovým kolegou Estebanem Gutiérrezem.
"Tam bychom měli začít řádně testovat za vyšších teplot s podmínkami, které se více podobají těm závodním a snad také s celkově novým balíkem na voze. Těším se na to, protože tento test bude pro auto a celý tým velkým úkolem," pokračuje německý jezdec ve službách švýcarského týmu.
Jak moc se bude jejich vůz C33 lišit v Austrálii od toho, který jsme viděli v Jerezu? "Pro nás to bude obrovský skok. Doufám, že se budeme moci posunout o několik sekund tím správným směrem, momentálně jde však jen o odhad. Musíme si počkat a uvidíme, jak rychle se dokážeme zlepšit."
"Z bodu, ve kterém se nyní nacházíme, by se to mělo jen zlepšovat. V továrně jen tak leží spousta přítlaku, a jakmile ty díly nasadíme, mělo by to vše sednout," očekává Sutil od svého letošního vozu C33, který bude pohánět turbomotor Ferrari.
Adrian Sutil vyráží s novým vozem na trať (foto: Sauber Motorsport AG)
Jeho slova potvrdila v rozhovoru také šéfka týmu Moniša Kaltenbornová, která prohlásila: "Na autě jsme měli pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem." K příštímu podle ní dorazí se spoustou novinek: "V podstatě jde o velmi rozsáhlý balík... Bude zahrnovat nová přední a zadní křídla, bočnicové panely a několik dalších drobných prvků na voze."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.