Adrian Sutil, který během zimy přestoupil z Force Indie k Sauberu, očekává, že jeho tým učiní před prvním závodem v Melbourne velký pokrok ve výkonnosti. Spousta přítlaku už podle něj jen tak "leží" v továrně v Hinwilu.
Německý pilot se v Jerezu s novým vozem C33 kvůli nedostatku přítlaku a přilnavosti trápil, a na nejrychlejší McLaren ve svém ostrém pokusu ztratil 6,9 sekund. Užil si s ním však celkem slušných 103 odjetých kol.
"Test byl pro nás něco jako první výjezd. Neměli jsme na voze všechny díly, takže specifikace byla velmi, velmi odlišná od toho, jaký bude v prvním závodu a také v Bahrajnu," naznačuje pro Autosport Sutil, který se ve voze střídá se svým týmovým kolegou Estebanem Gutiérrezem.
"Tam bychom měli začít řádně testovat za vyšších teplot s podmínkami, které se více podobají těm závodním a snad také s celkově novým balíkem na voze. Těším se na to, protože tento test bude pro auto a celý tým velkým úkolem," pokračuje německý jezdec ve službách švýcarského týmu.
Jak moc se bude jejich vůz C33 lišit v Austrálii od toho, který jsme viděli v Jerezu? "Pro nás to bude obrovský skok. Doufám, že se budeme moci posunout o několik sekund tím správným směrem, momentálně jde však jen o odhad. Musíme si počkat a uvidíme, jak rychle se dokážeme zlepšit."
"Z bodu, ve kterém se nyní nacházíme, by se to mělo jen zlepšovat. V továrně jen tak leží spousta přítlaku, a jakmile ty díly nasadíme, mělo by to vše sednout," očekává Sutil od svého letošního vozu C33, který bude pohánět turbomotor Ferrari.
Adrian Sutil vyráží s novým vozem na trať (foto: Sauber Motorsport AG)
Jeho slova potvrdila v rozhovoru také šéfka týmu Moniša Kaltenbornová, která prohlásila: "Na autě jsme měli pouze provizorní aerodynamický balík s omezeným přítlakem." K příštímu podle ní dorazí se spoustou novinek: "V podstatě jde o velmi rozsáhlý balík... Bude zahrnovat nová přední a zadní křídla, bočnicové panely a několik dalších drobných prvků na voze."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.