Helmut Marko je přesvědčený, že se Red Bullu podaří přepracovat svůj nový vůz RB10, s nímž měl během testu v Jerezu problémy s přehříváním.
Úřadující mistři světa prožili ve Španělsku katastrofální týdne, když za čtyři dny ujeli pouze 21 kol - nejméně ze všech zúčastněných týmů, a Sebastian Vettel ve svém nejlepším měřeném kole za nejrychlejším McLarenem zaostal o více než 15 sekund.
Za některé problémy mohl dodavatel pohonné jednotky Renault, za zbytek si mohl samotný Red Bull kvůli agresivnímu designu komponent uvnitř monopostu a jeho návrhář Adrian Newey usedá zpět za rýsovací prkno.
"Potřebujeme předělat určité věci v zadní části vozu," přiznává Marko. Věří však, že se z toho tým dostane a i letos bude bojovat i titul, podobně jako před 4 léty: "Je to otravné, ale vzpomínám si, že v roce 2010 jsme také první týden netestovali."
Problémy se letos ale zdají být závažnější. Auto Bild dokonce citoval Neweyho, který uvedl, že "nemá ponětí" o tom, zda se mu problémy nového vozu podaří vyřešit k jeho spokojenosti.
Marko však v tom má jasno: "Adrianův koncept je v principu dobrý. Myslím, že naše auto je velmi elegantní a krásná auta jsou obvykle také rychlá."
Daniel Ricciardo s posledním dílem Adriana Neweyho - s Red Bullem RB10, který je třeba předělat(foto: Red Bull Racing)
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.