Testování nových vozů a motorů zastínilo problematiku pneumatik
Nové šestiválcové turbomotory a peripetie Red Bullu si v Jerezu vyžádala téměř všechnu pozornost médií a skoro nepozorovaně proběhl debut nových pneumatik Pirelli. Někteří piloti, jako například Rosberg a Sutil jen zběžně utrousili poznámku, že nové pneumatiky vydrží víc, než ty předešlé a že je těžké udržovat je na stejné teplotě. Překvapivě to byl Lewis Hamilton, kdo pochválil dosavadní práci Pirelli.
Mistr světa z roku 2008 vloni věnoval dost času na spory s italským výrobcem pneumatik. Po kvalifikaci v Interlagosu Lewis Hamilton vyhlásil, že pneumatiky Pirelli jsou nejhorší, na jakých kdy jezdil: „Doufám, že v příští sezoně budou pneumatiky kvalitnější, protože tyhle jsou zatím nejhorší.“
V současnosti volí Hamilton pozitivnější tón, i když podle něho stále mají v Pirelli co dělat: „Letošní pneumatiky jsou o kousek lepší. Snesou víc, můžete na nich absolvovat 30 kol a jsou méně opotřebované, než loňské. Ale přehřívají se jako každé jiné.“
Paul Hembery se o testech v Jerezu vyjádřil následovně: „Testy se nesoustřeďovaly na pneumatiky. Týmy se potřebovaly blíže seznámit s mnohými technickými změnami – s novými motory, aerodynamikou. Soustředily se na pochopení nových monopostů. Od příštích testů v Bahrajnu se soustředí i na pneumatiky, hned poté, jak se jim podaří přetransformovat zkušenosti z Jerezu do vývoje svých vozů a odstranění nedostatků, které se ve Španělsku vyskytly.“
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.