Testování nových vozů a motorů zastínilo problematiku pneumatik
Nové šestiválcové turbomotory a peripetie Red Bullu si v Jerezu vyžádala téměř všechnu pozornost médií a skoro nepozorovaně proběhl debut nových pneumatik Pirelli. Někteří piloti, jako například Rosberg a Sutil jen zběžně utrousili poznámku, že nové pneumatiky vydrží víc, než ty předešlé a že je těžké udržovat je na stejné teplotě. Překvapivě to byl Lewis Hamilton, kdo pochválil dosavadní práci Pirelli.
Mistr světa z roku 2008 vloni věnoval dost času na spory s italským výrobcem pneumatik. Po kvalifikaci v Interlagosu Lewis Hamilton vyhlásil, že pneumatiky Pirelli jsou nejhorší, na jakých kdy jezdil: „Doufám, že v příští sezoně budou pneumatiky kvalitnější, protože tyhle jsou zatím nejhorší.“
V současnosti volí Hamilton pozitivnější tón, i když podle něho stále mají v Pirelli co dělat: „Letošní pneumatiky jsou o kousek lepší. Snesou víc, můžete na nich absolvovat 30 kol a jsou méně opotřebované, než loňské. Ale přehřívají se jako každé jiné.“
Paul Hembery se o testech v Jerezu vyjádřil následovně: „Testy se nesoustřeďovaly na pneumatiky. Týmy se potřebovaly blíže seznámit s mnohými technickými změnami – s novými motory, aerodynamikou. Soustředily se na pochopení nových monopostů. Od příštích testů v Bahrajnu se soustředí i na pneumatiky, hned poté, jak se jim podaří přetransformovat zkušenosti z Jerezu do vývoje svých vozů a odstranění nedostatků, které se ve Španělsku vyskytly.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.