Zpráva o číslech sledovanosti za rok 2013 ukázala, že počet diváků Formule 1 klesl oproti předchozímu roku o 10% a královna motorsportu tak ztratila více než 50 milionů diváků. Bernie Ecclestone z toho viní Sebastiana Vettela.
Formule 1 byla loni předvídatelná. Sebastian Vettel vyhrál devět závodů v řadě a titul si zajistil již v Indii, když ještě zbývaly tři závody do konce sezóny. A to byl podle Bernieho Ecclestona důvod poklesu sledovanosti. V loňském roce F1 ztratila roce 10% diváků. Zpráva o číslech sledovanosti ukázala, že počet diváků klesl oproti předchozímu roku o více než 50 milionů na celkový počet 450 milionů.
"Méně napínavá sezóna a především posledních pár závodů, které vyústily v korunování šampiona ještě před závody v USA a Brazílii, jenž jinak často přinášejí nové publikum, znamenal předvídatelný úpadek sledovanosti," okomentoval situaci Ecclestone. Předpokládá však, že velké změny v pravidlech pro letošní ročník zvýší nepředvídatelnost a především zájem diváků.
Pravdou však je, že sledovanost F1 klesá již delší dobu. V roce 2008 Formuli 1 sledovalo v celkovém součtu 600 milionů lidí. V roce 2009 byla sledovanost 520 milionů, o rok později se snížila o dalších pět milionů. A každoroční zpráva o sledovanosti za rok 2012 počítající diváky, kteří si Formuli 1 zapnuli nepřetržitě více než 15 minut během sezóny, uváděla číslo o něco vyšší než 500 milionů.
To vše znamená, že během šesti let přišla Formule 1 o 150 milionů diváků. A ať už se to fanouškům líbí nebo ne, to je důvod, proč FIA zavedla nové pravidlo s dvojnásobným počtem bodů v posledním závodě nadcházejí sezóny.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.