Zpráva o číslech sledovanosti za rok 2013 ukázala, že počet diváků Formule 1 klesl oproti předchozímu roku o 10% a královna motorsportu tak ztratila více než 50 milionů diváků. Bernie Ecclestone z toho viní Sebastiana Vettela.
Formule 1 byla loni předvídatelná. Sebastian Vettel vyhrál devět závodů v řadě a titul si zajistil již v Indii, když ještě zbývaly tři závody do konce sezóny. A to byl podle Bernieho Ecclestona důvod poklesu sledovanosti. V loňském roce F1 ztratila roce 10% diváků. Zpráva o číslech sledovanosti ukázala, že počet diváků klesl oproti předchozímu roku o více než 50 milionů na celkový počet 450 milionů.
"Méně napínavá sezóna a především posledních pár závodů, které vyústily v korunování šampiona ještě před závody v USA a Brazílii, jenž jinak často přinášejí nové publikum, znamenal předvídatelný úpadek sledovanosti," okomentoval situaci Ecclestone. Předpokládá však, že velké změny v pravidlech pro letošní ročník zvýší nepředvídatelnost a především zájem diváků.
Pravdou však je, že sledovanost F1 klesá již delší dobu. V roce 2008 Formuli 1 sledovalo v celkovém součtu 600 milionů lidí. V roce 2009 byla sledovanost 520 milionů, o rok později se snížila o dalších pět milionů. A každoroční zpráva o sledovanosti za rok 2012 počítající diváky, kteří si Formuli 1 zapnuli nepřetržitě více než 15 minut během sezóny, uváděla číslo o něco vyšší než 500 milionů.
To vše znamená, že během šesti let přišla Formule 1 o 150 milionů diváků. A ať už se to fanouškům líbí nebo ne, to je důvod, proč FIA zavedla nové pravidlo s dvojnásobným počtem bodů v posledním závodě nadcházejí sezóny.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.