Adrian Sutil věří, že vozy F1 nové generace nejsou dostatečně rychlé, ale očekává, že designéři udělají rychlý posun dopředu.
Nejrychlejší čas testů, které probíhaly minulý týden v Jerezu, byl o 5,5 sekundy pomalejší než nejrychlejší čas z testů na stejné dráze vloni. "Je to otázka času," říká Adrian Sutil. "Už jsme několikrát viděli nová pravidla pro auta, když vejdou v platnost, tak auta získávají sekundy každým měsícem nebo dvěma a zlepšují se."
"Takže do konce roku očekávám zlepšení o minimálně čtyři vteřiny. S novými vozy v roce 2015 příjde velký krok dopředu a Formule 1 snad bude zase dostatečně rychlá." Sutil se na testech ve Španělsku roztočil i ve druhém dni, ve kterém měl možnost s novým vozem jezdit. "Zase mě to dostalo ve fázi akcelerace, na druhý až třetí stupeň."
"Samozřejmě to možná byla rozdílná situce [oproti včerejšku - tedy čtvrtku], ale auta jsou během přidávání plynu hodně komplikovaná a chybí jim přítlak. Ano, ve srovnání s loňskem jim chybí obrovský kus trakce. Ve chladných závodech to samozřejmě bude velký problém. Ztratili jsme efekt foukání [horkých plynů na difuzor] a teď opravdu uvidíte, jak moc jsme na foukání spoléhali."
"Tak velký efekt to mělo a teď je to pryč, na zádi máme také jediné křídlo, takže zde chybí mnoho zatížení a je to tedy trakce, která šla o velký, velký krok dolů." Dle Sutila bude pro Sauber největší práce před Bahrajnem "najít na autě nějaký přítlak a udělat ho říditelným".
Adrian v nových barvách (foto: Pirelli)
"Myslím, že zvláště všechny ty brzdové systémy a ta moudra kolem motorů...s balíčkem od Ferrari jsem docela spokojen. Odvedli dobrou práci. My se tak musíme zaměřit na naše auto a na jeho říditelnost a zvláště na aerodynamiku." Dle Sutila začly testy pro jeho nový tým pozvolna, ale během týdne udělali velký progres.
"Samozřejmě, že to mohlo být o trochu lepší, v prvních několika dnech jsme toho moc nenajezdili a pak, když jsem byl v autě, to bylo s řízením o trochu lepší. Ale minimálně nám fungovaly všechny systémy, některé ostaní týmy s tím bojovaly více, takže se nám podařilo najet pár kol. Jsem OK a jsem docela sťastný, je to nové auto s novým motorem - je toho tolik nového, že se nemůžete dočkat, až vyjedete a uděláte sto kol v kuse, ale stále ještě potřebujeme porozumět autu a naučit se o něm spoustu věcí. Ale ano, nebylo to na první test až tak zlé."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.