Adrian Sutil věří, že vozy F1 nové generace nejsou dostatečně rychlé, ale očekává, že designéři udělají rychlý posun dopředu.
Nejrychlejší čas testů, které probíhaly minulý týden v Jerezu, byl o 5,5 sekundy pomalejší než nejrychlejší čas z testů na stejné dráze vloni. "Je to otázka času," říká Adrian Sutil. "Už jsme několikrát viděli nová pravidla pro auta, když vejdou v platnost, tak auta získávají sekundy každým měsícem nebo dvěma a zlepšují se."
"Takže do konce roku očekávám zlepšení o minimálně čtyři vteřiny. S novými vozy v roce 2015 příjde velký krok dopředu a Formule 1 snad bude zase dostatečně rychlá." Sutil se na testech ve Španělsku roztočil i ve druhém dni, ve kterém měl možnost s novým vozem jezdit. "Zase mě to dostalo ve fázi akcelerace, na druhý až třetí stupeň."
"Samozřejmě to možná byla rozdílná situce [oproti včerejšku - tedy čtvrtku], ale auta jsou během přidávání plynu hodně komplikovaná a chybí jim přítlak. Ano, ve srovnání s loňskem jim chybí obrovský kus trakce. Ve chladných závodech to samozřejmě bude velký problém. Ztratili jsme efekt foukání [horkých plynů na difuzor] a teď opravdu uvidíte, jak moc jsme na foukání spoléhali."
"Tak velký efekt to mělo a teď je to pryč, na zádi máme také jediné křídlo, takže zde chybí mnoho zatížení a je to tedy trakce, která šla o velký, velký krok dolů." Dle Sutila bude pro Sauber největší práce před Bahrajnem "najít na autě nějaký přítlak a udělat ho říditelným".
Adrian v nových barvách (foto: Pirelli)
"Myslím, že zvláště všechny ty brzdové systémy a ta moudra kolem motorů...s balíčkem od Ferrari jsem docela spokojen. Odvedli dobrou práci. My se tak musíme zaměřit na naše auto a na jeho říditelnost a zvláště na aerodynamiku." Dle Sutila začly testy pro jeho nový tým pozvolna, ale během týdne udělali velký progres.
"Samozřejmě, že to mohlo být o trochu lepší, v prvních několika dnech jsme toho moc nenajezdili a pak, když jsem byl v autě, to bylo s řízením o trochu lepší. Ale minimálně nám fungovaly všechny systémy, některé ostaní týmy s tím bojovaly více, takže se nám podařilo najet pár kol. Jsem OK a jsem docela sťastný, je to nové auto s novým motorem - je toho tolik nového, že se nemůžete dočkat, až vyjedete a uděláte sto kol v kuse, ale stále ještě potřebujeme porozumět autu a naučit se o něm spoustu věcí. Ale ano, nebylo to na první test až tak zlé."
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.