Adrian Sutil věří, že vozy F1 nové generace nejsou dostatečně rychlé, ale očekává, že designéři udělají rychlý posun dopředu.
Nejrychlejší čas testů, které probíhaly minulý týden v Jerezu, byl o 5,5 sekundy pomalejší než nejrychlejší čas z testů na stejné dráze vloni. "Je to otázka času," říká Adrian Sutil. "Už jsme několikrát viděli nová pravidla pro auta, když vejdou v platnost, tak auta získávají sekundy každým měsícem nebo dvěma a zlepšují se."
"Takže do konce roku očekávám zlepšení o minimálně čtyři vteřiny. S novými vozy v roce 2015 příjde velký krok dopředu a Formule 1 snad bude zase dostatečně rychlá." Sutil se na testech ve Španělsku roztočil i ve druhém dni, ve kterém měl možnost s novým vozem jezdit. "Zase mě to dostalo ve fázi akcelerace, na druhý až třetí stupeň."
"Samozřejmě to možná byla rozdílná situce [oproti včerejšku - tedy čtvrtku], ale auta jsou během přidávání plynu hodně komplikovaná a chybí jim přítlak. Ano, ve srovnání s loňskem jim chybí obrovský kus trakce. Ve chladných závodech to samozřejmě bude velký problém. Ztratili jsme efekt foukání [horkých plynů na difuzor] a teď opravdu uvidíte, jak moc jsme na foukání spoléhali."
"Tak velký efekt to mělo a teď je to pryč, na zádi máme také jediné křídlo, takže zde chybí mnoho zatížení a je to tedy trakce, která šla o velký, velký krok dolů." Dle Sutila bude pro Sauber největší práce před Bahrajnem "najít na autě nějaký přítlak a udělat ho říditelným".
Adrian v nových barvách (foto: Pirelli)
"Myslím, že zvláště všechny ty brzdové systémy a ta moudra kolem motorů...s balíčkem od Ferrari jsem docela spokojen. Odvedli dobrou práci. My se tak musíme zaměřit na naše auto a na jeho říditelnost a zvláště na aerodynamiku." Dle Sutila začly testy pro jeho nový tým pozvolna, ale během týdne udělali velký progres.
"Samozřejmě, že to mohlo být o trochu lepší, v prvních několika dnech jsme toho moc nenajezdili a pak, když jsem byl v autě, to bylo s řízením o trochu lepší. Ale minimálně nám fungovaly všechny systémy, některé ostaní týmy s tím bojovaly více, takže se nám podařilo najet pár kol. Jsem OK a jsem docela sťastný, je to nové auto s novým motorem - je toho tolik nového, že se nemůžete dočkat, až vyjedete a uděláte sto kol v kuse, ale stále ještě potřebujeme porozumět autu a naučit se o něm spoustu věcí. Ale ano, nebylo to na první test až tak zlé."
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.