Ross Brawn prohlásil, že odchod z F1 myslí vážně a žádný návrat neplánuje. Co bude dělat po roční pauze zatím neví.
Jeho jméno bylo spojováno především s McLarenem, kam se do vedení vrací Ron Dennis a spekulovalo se, že by mohl místo nově jmenovaného výkonného ředitele zastávat právě Ross Brawn. Ten však dnes prohlásil, že s F1 skončil nadobro.
Devětapadesátiletý Brit při rybářské akci v městečku Aberdeenshire potvrdil, že svůj odchod myslí opravdu vážně. "Pokud by si dali dvě a dvě dohromady, pochopili by, že opravdu odcházím napořád," uvedl pro Daily Telegraph.
Před pár dny sice prohlásil, že nic neplánuje, ale může ještě změnit názor a dodal "nikdy neříkej nikdy", nyní chtěl uzavřít neustálé spekulace ohledně jeho budoucnosti a návratu do F1.
"Končím - není to myšleno jako žádný žert, mluvím vážně. Dávám si rok pauzu, abych si užil rybaření a potom uvidím, co život nabídne. Těším se, ale nemám žádné plány," okomentoval situaci. Nyní si užívá volno a chce v tom ještě nějakou dobu pokračovat, protože na rybaření během let v F1 neměl příliš času.
Kariéra Rosse Brawna:
Tým Rok Pozice Benetton 1991-1996 technický ředitel Ferrari 1997-2006 technický ředitel Honda 2008 šéf týmu Brawn GP 2009 výkonný ředitel Mercedes AMG 2010-2013 šéf týmu
Svou kariéru ve Formuli 1 začal jako mechanik u Williamsu, v roce 1991 se stal technickým ředitelem Benettonu. Od té doby získal 16 titulů mistra světa - osm v poháru konstruktérů a osm v poháru jezdců (sedm z nich s Michaelem Schumacherem v barvách Benettonu a Ferrari, jeden ve svém vlastním týmu s Jensonem Buttonem). Roční pauzu si udělal i v roce 2007 po odchodu z Ferrari, nyní se podle jeho slov loučí definitivně.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.