Ross Brawn prohlásil, že odchod z F1 myslí vážně a žádný návrat neplánuje. Co bude dělat po roční pauze zatím neví.
Jeho jméno bylo spojováno především s McLarenem, kam se do vedení vrací Ron Dennis a spekulovalo se, že by mohl místo nově jmenovaného výkonného ředitele zastávat právě Ross Brawn. Ten však dnes prohlásil, že s F1 skončil nadobro.
Devětapadesátiletý Brit při rybářské akci v městečku Aberdeenshire potvrdil, že svůj odchod myslí opravdu vážně. "Pokud by si dali dvě a dvě dohromady, pochopili by, že opravdu odcházím napořád," uvedl pro Daily Telegraph.
Před pár dny sice prohlásil, že nic neplánuje, ale může ještě změnit názor a dodal "nikdy neříkej nikdy", nyní chtěl uzavřít neustálé spekulace ohledně jeho budoucnosti a návratu do F1.
"Končím - není to myšleno jako žádný žert, mluvím vážně. Dávám si rok pauzu, abych si užil rybaření a potom uvidím, co život nabídne. Těším se, ale nemám žádné plány," okomentoval situaci. Nyní si užívá volno a chce v tom ještě nějakou dobu pokračovat, protože na rybaření během let v F1 neměl příliš času.
Kariéra Rosse Brawna:
Tým Rok Pozice Benetton 1991-1996 technický ředitel Ferrari 1997-2006 technický ředitel Honda 2008 šéf týmu Brawn GP 2009 výkonný ředitel Mercedes AMG 2010-2013 šéf týmu
Svou kariéru ve Formuli 1 začal jako mechanik u Williamsu, v roce 1991 se stal technickým ředitelem Benettonu. Od té doby získal 16 titulů mistra světa - osm v poháru konstruktérů a osm v poháru jezdců (sedm z nich s Michaelem Schumacherem v barvách Benettonu a Ferrari, jeden ve svém vlastním týmu s Jensonem Buttonem). Roční pauzu si udělal i v roce 2007 po odchodu z Ferrari, nyní se podle jeho slov loučí definitivně.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.