Ross Brawn prohlásil, že odchod z F1 myslí vážně a žádný návrat neplánuje. Co bude dělat po roční pauze zatím neví.
Jeho jméno bylo spojováno především s McLarenem, kam se do vedení vrací Ron Dennis a spekulovalo se, že by mohl místo nově jmenovaného výkonného ředitele zastávat právě Ross Brawn. Ten však dnes prohlásil, že s F1 skončil nadobro.
Devětapadesátiletý Brit při rybářské akci v městečku Aberdeenshire potvrdil, že svůj odchod myslí opravdu vážně. "Pokud by si dali dvě a dvě dohromady, pochopili by, že opravdu odcházím napořád," uvedl pro Daily Telegraph.
Před pár dny sice prohlásil, že nic neplánuje, ale může ještě změnit názor a dodal "nikdy neříkej nikdy", nyní chtěl uzavřít neustálé spekulace ohledně jeho budoucnosti a návratu do F1.
"Končím - není to myšleno jako žádný žert, mluvím vážně. Dávám si rok pauzu, abych si užil rybaření a potom uvidím, co život nabídne. Těším se, ale nemám žádné plány," okomentoval situaci. Nyní si užívá volno a chce v tom ještě nějakou dobu pokračovat, protože na rybaření během let v F1 neměl příliš času.
Kariéra Rosse Brawna:
Tým Rok Pozice Benetton 1991-1996 technický ředitel Ferrari 1997-2006 technický ředitel Honda 2008 šéf týmu Brawn GP 2009 výkonný ředitel Mercedes AMG 2010-2013 šéf týmu
Svou kariéru ve Formuli 1 začal jako mechanik u Williamsu, v roce 1991 se stal technickým ředitelem Benettonu. Od té doby získal 16 titulů mistra světa - osm v poháru konstruktérů a osm v poháru jezdců (sedm z nich s Michaelem Schumacherem v barvách Benettonu a Ferrari, jeden ve svém vlastním týmu s Jensonem Buttonem). Roční pauzu si udělal i v roce 2007 po odchodu z Ferrari, nyní se podle jeho slov loučí definitivně.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.