Red Bull v pátek po 7 ujetých kolech začal předčasně balit a dříve ukončit katastrofální první předsezónní test v Jerezu. Co bylo důvodem?
Mistrovský tým z Milton Keynes ve španělsku za čtyři dny neujel ani 62 kilometrů, zatímco Ferrari a McLaren jich zvládli už kolem 600 a Mercedes dokonce přes 780 km. Od počátku se ale trápil s přehříváním ERS systému Renaultu, což však dle dodavatele připadá částečně na vrub agresivnímu designu nového vozu RB10 a jeho teplotnímu managementu.
Renault před včerejším dnem tvrdil, že své problémy s bateriemi vyřešil, Red Bull však přesto trávil většinu času v garáži. Ne jinak tomu bylo dnes, kdy s novým monopostem ujel Daniel Ricciardo necelých 31 km.
"Odjeli jsme sedm kol a pokaždé, co Daniel vyrazil, jsme učinili pokroky v řízení motoru. Také jsme opravovali potíže, které vyvstali na naší straně, a v této oblasti jsme se také zlepšovali," popisuje koordinátor závodních inženýrů Red Bullu Andy Damerun.
"Zjistili jsme však potom mechanický problém s vozem a po vyšetření začalo být jasné, že to nedokážeme odpoledne včas opravit, takže jsme se rozhodli to dříve zabalit, sesbírat data, která jsme nahromadili a pracovat na příštím testu v Bahrajnu.
Dva týdny je ve Formuli 1 dlouhá doba a jsem si jistý, že Renault teď bude naplno pracovat, aby vyřešil problémy, které jsme měli," pokračuje Damerun. Tým věří, že za dva týdny bude před dalším testem vše v pořádku.
Red Bull nedokázal své problémy vyřešit, Jerez proto předčasně opustil (foto: Red Bull Racing)
"Šlo o velmi náročný test. Měli jsme s Renaultem početné problémy a problémy se objevili i na straně chlazení šasi, což ovlivnilo náš pokrok. I přes nedostatek kilometrů, ukazuje to, co jsme se naučili, že problémy by měli být do příštího testu v Bahrajnu řešitelné," očekává Christian Horner.
Jeden z účelu tohoto brzkého testu bylo poznat veškeré potíže před startem sezóny. Nyní se budeme v následujících týdnech hodně soustředit na dynamometr," dodává šéf mistrovského Red Bullu.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.