Red Bull v pátek po 7 ujetých kolech začal předčasně balit a dříve ukončit katastrofální první předsezónní test v Jerezu. Co bylo důvodem?
Mistrovský tým z Milton Keynes ve španělsku za čtyři dny neujel ani 62 kilometrů, zatímco Ferrari a McLaren jich zvládli už kolem 600 a Mercedes dokonce přes 780 km. Od počátku se ale trápil s přehříváním ERS systému Renaultu, což však dle dodavatele připadá částečně na vrub agresivnímu designu nového vozu RB10 a jeho teplotnímu managementu.
Renault před včerejším dnem tvrdil, že své problémy s bateriemi vyřešil, Red Bull však přesto trávil většinu času v garáži. Ne jinak tomu bylo dnes, kdy s novým monopostem ujel Daniel Ricciardo necelých 31 km.
"Odjeli jsme sedm kol a pokaždé, co Daniel vyrazil, jsme učinili pokroky v řízení motoru. Také jsme opravovali potíže, které vyvstali na naší straně, a v této oblasti jsme se také zlepšovali," popisuje koordinátor závodních inženýrů Red Bullu Andy Damerun.
"Zjistili jsme však potom mechanický problém s vozem a po vyšetření začalo být jasné, že to nedokážeme odpoledne včas opravit, takže jsme se rozhodli to dříve zabalit, sesbírat data, která jsme nahromadili a pracovat na příštím testu v Bahrajnu.
Dva týdny je ve Formuli 1 dlouhá doba a jsem si jistý, že Renault teď bude naplno pracovat, aby vyřešil problémy, které jsme měli," pokračuje Damerun. Tým věří, že za dva týdny bude před dalším testem vše v pořádku.
Red Bull nedokázal své problémy vyřešit, Jerez proto předčasně opustil (foto: Red Bull Racing)
"Šlo o velmi náročný test. Měli jsme s Renaultem početné problémy a problémy se objevili i na straně chlazení šasi, což ovlivnilo náš pokrok. I přes nedostatek kilometrů, ukazuje to, co jsme se naučili, že problémy by měli být do příštího testu v Bahrajnu řešitelné," očekává Christian Horner.
Jeden z účelu tohoto brzkého testu bylo poznat veškeré potíže před startem sezóny. Nyní se budeme v následujících týdnech hodně soustředit na dynamometr," dodává šéf mistrovského Red Bullu.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.