Adrian Sutil je, zdá se, v novém týmu Sauber spokojený. Zvláště komunikace, ale také technické podklady zlepšují spolupráci.
Už to tak vypadá, že Adrian Sutil nemá po svém přechodu od Force Indie do Sauberu vůbec čeho litovat. Jak moc rychlý bude jeho monopost C33 ve srovnání s VJM07, to je ještě nejasné. Zatím se mu ale u tradiční stáje z Hinwillu líbí, kde mu do očí padla hlavně komunikace, ale také podmínky ve fabrice Němce nadchly.
"Komunikace je o hodně lepší, než byla u Force Indie, která sídlí ve Velké Británii" to samozřejmě nesouvisí jen s německým jazykem, který se u Sauberu běžně používá. "Myslíme hodně podobně. Národnost je podobná - oni jsou Švýcaři, já jsem Němec, já ale bydlím ve Švýcarsku." Pro Sutila je také nespornou výhodou blízkost jeho bydliště k továrně Sauberu. "Ve fabrice jsem už strávil hodně času, můžu se spontánně rozhodnout a odpoledne se tam zastavit. Jsem tam za pouhou hodinku - to komunikaci ulehčuje."
Výhodou také je, že je v sídle týmu stále týmová šéfka, Monisha Kaltenbornová, i jeho zakladatel, Peter Sauber. "Lidé jsou v podstatě stále dosažitelní. U mého bývalého týmu to bylo trošku složitější. Rozdíly jsou v téměř každé oblasti hodně velké, ačkoliv výsledky na konci roku 2013 byly skoro stejné," říká Adrian Sutil, který vloni hájil barvy indické Force Indie a po silném vstupu do sezony skončili šestí s 20 body náskoku na Sauber.
V Hinwillu však Němec nachází optimální podmínky: "Sauber pracuje jako TOP tým, vybavení ve fabrice je fantastické. Větrný tunel je jeden z nejlepších. Je skvělé mít toto vybavení a moci jej používat. Je zde velký potenciál." Cíle jsou pro rok 2014 jasné. "Chceme se posunout dopředu. Snad mi auto nabídne možnost zlepšit také sám sebe. Mám velké cíle - pro teď i pro další roky mé kariéry."
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.