Problémový vstup do zimního testování Red Bullu pokračuje i dnes. Jízdy Sebastiana Vettela ukončil problém s baterií.
Tým obhájců titulů zvládl včera objet pouhá tři kola. Problémem byly špatně umístěné díly na vůz, které tým muset před prvním výjezdem přemontovat. Stáj doufala, že se jí dnes podaří situaci vylepšit, avšak zkraje odpoledne ji zastavil problém s ukládáním energie do bateriíí, tedy problém s pohonným systémem Renaultu.
Tým zvolil odstoupení z druhého dne testů, aby tak dal větší prostor technikům Renaultu pro vyřešení tohoto problému před čtvrtečními jízdami. Vettel se měl původně ve středu setkat se zástupci médií, tento sraz však byl zrušen a šampion odletí ještě během odpoledně ze Španělska.
Třetí a čtvrtý den převezme testovací úkony jeho kolega, Daniel Ricciardo. Problémy Vettela jenom podtrhly obtížný start do testů ze strany Renaultu. Kilometry odjeté týmy používajícími pohonné jednotky Renautl výrazně zaostávají za kilometry, které odjeli soupeři od Mercedesu nebo Ferrari.
Měřeno ve středu v 15 hodin, týmy zásobované Mercedesem odjely 115 kol, týmy zásobované Ferrari odjely 56 kol a týmy zásobované Renaultem odjely pouze 11 kol! Šéf Renaultu, Rob White, po první dni, kdy snad všechny týmy Renautlu sužovaly problémy, připustil, že se situace musí dramaticky změnit.
Renault připouští nutnost zlepšení
"Upřímně jsem očekával, že zvládneme ujet víc kol, než jsme zvládli. Bez bližších informací přímo z garáží týmů však nejsem schopný říci, co se dělo. Není to nic světoborného, ale musím připustit, že rychlost a spolehlivost se v průběhu testů musí rapidně zlepšit."
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.