Problémový vstup do zimního testování Red Bullu pokračuje i dnes. Jízdy Sebastiana Vettela ukončil problém s baterií.
Tým obhájců titulů zvládl včera objet pouhá tři kola. Problémem byly špatně umístěné díly na vůz, které tým muset před prvním výjezdem přemontovat. Stáj doufala, že se jí dnes podaří situaci vylepšit, avšak zkraje odpoledne ji zastavil problém s ukládáním energie do bateriíí, tedy problém s pohonným systémem Renaultu.
Tým zvolil odstoupení z druhého dne testů, aby tak dal větší prostor technikům Renaultu pro vyřešení tohoto problému před čtvrtečními jízdami. Vettel se měl původně ve středu setkat se zástupci médií, tento sraz však byl zrušen a šampion odletí ještě během odpoledně ze Španělska.
Třetí a čtvrtý den převezme testovací úkony jeho kolega, Daniel Ricciardo. Problémy Vettela jenom podtrhly obtížný start do testů ze strany Renaultu. Kilometry odjeté týmy používajícími pohonné jednotky Renautl výrazně zaostávají za kilometry, které odjeli soupeři od Mercedesu nebo Ferrari.
Měřeno ve středu v 15 hodin, týmy zásobované Mercedesem odjely 115 kol, týmy zásobované Ferrari odjely 56 kol a týmy zásobované Renaultem odjely pouze 11 kol! Šéf Renaultu, Rob White, po první dni, kdy snad všechny týmy Renautlu sužovaly problémy, připustil, že se situace musí dramaticky změnit.
Renault připouští nutnost zlepšení
"Upřímně jsem očekával, že zvládneme ujet víc kol, než jsme zvládli. Bez bližších informací přímo z garáží týmů však nejsem schopný říci, co se dělo. Není to nic světoborného, ale musím připustit, že rychlost a spolehlivost se v průběhu testů musí rapidně zlepšit."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.