Podle designéra Red Bullu, Adriana Neweyho, jsou nové nosy vozů F1 nejen ošklivé, ale také nebezpečné.
Podle Adriana Neweyho chtěla FIA novými technickými pravidly ohledně nosů vozů F1 zabránit nehodám podobným té, jakou jsme viděli v případě Marka Webbera při závodě ve Valencii v roce 2010. Tehdy se jeho Red Bull po kolizi s Kovalainenovým Lotusem vznesl do vzduchu.
Newey se však obává, že úprava může mít nakonec opačný efekt, který bude pro závodníky ještě nebezpečnější. "Pokud do někoho narazíte zezadu, zaboříte se pod něj a skončíte pod ním, což je podle mě horší varianta," uvedl.
A nelíbí se mu ani řešení uložení baterií. "Jejich umístění je zvoleno na základě bezpečnosti, ale nejsem si jistý, v čem je bezpečnější uložit baterii pod palivovou nádrž než za motor," nechal se slyšet.
"Myslím, že je to neprozkoumané území. Tyhle baterie mohou utrpět únik tepla kvůli nárazu, kvůli věcem, které lze těžko předvídat a jakmile ovlivní baterii, bude obtížné ten oheň kontrolovat. Asi budeme moci jen vůz dostat do garáže a koukat, jak hoří."
"Nemyslím, že je to oblast, které by se měl závodník obávat, protože o tom budeme vědět včas, ale stále je to nebezpečí," dodal Newey.
Lituje také, že nová pravidla vytvořila tak ošklivé řešení nosů. Jako designér však prý musí dát přednost rychlosti a výkonnosti před estetikou. "Myslím však, že vzhled a zvuk vozů jsou součástí toho dramatu a je škoda, že jsou tak neatraktivní," okomentoval situaci.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.