Podle designéra Red Bullu, Adriana Neweyho, jsou nové nosy vozů F1 nejen ošklivé, ale také nebezpečné.
Podle Adriana Neweyho chtěla FIA novými technickými pravidly ohledně nosů vozů F1 zabránit nehodám podobným té, jakou jsme viděli v případě Marka Webbera při závodě ve Valencii v roce 2010. Tehdy se jeho Red Bull po kolizi s Kovalainenovým Lotusem vznesl do vzduchu.
Newey se však obává, že úprava může mít nakonec opačný efekt, který bude pro závodníky ještě nebezpečnější. "Pokud do někoho narazíte zezadu, zaboříte se pod něj a skončíte pod ním, což je podle mě horší varianta," uvedl.
A nelíbí se mu ani řešení uložení baterií. "Jejich umístění je zvoleno na základě bezpečnosti, ale nejsem si jistý, v čem je bezpečnější uložit baterii pod palivovou nádrž než za motor," nechal se slyšet.
"Myslím, že je to neprozkoumané území. Tyhle baterie mohou utrpět únik tepla kvůli nárazu, kvůli věcem, které lze těžko předvídat a jakmile ovlivní baterii, bude obtížné ten oheň kontrolovat. Asi budeme moci jen vůz dostat do garáže a koukat, jak hoří."
"Nemyslím, že je to oblast, které by se měl závodník obávat, protože o tom budeme vědět včas, ale stále je to nebezpečí," dodal Newey.
Lituje také, že nová pravidla vytvořila tak ošklivé řešení nosů. Jako designér však prý musí dát přednost rychlosti a výkonnosti před estetikou. "Myslím však, že vzhled a zvuk vozů jsou součástí toho dramatu a je škoda, že jsou tak neatraktivní," okomentoval situaci.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.