Podle designéra Red Bullu, Adriana Neweyho, jsou nové nosy vozů F1 nejen ošklivé, ale také nebezpečné.
Podle Adriana Neweyho chtěla FIA novými technickými pravidly ohledně nosů vozů F1 zabránit nehodám podobným té, jakou jsme viděli v případě Marka Webbera při závodě ve Valencii v roce 2010. Tehdy se jeho Red Bull po kolizi s Kovalainenovým Lotusem vznesl do vzduchu.
Newey se však obává, že úprava může mít nakonec opačný efekt, který bude pro závodníky ještě nebezpečnější. "Pokud do někoho narazíte zezadu, zaboříte se pod něj a skončíte pod ním, což je podle mě horší varianta," uvedl.
A nelíbí se mu ani řešení uložení baterií. "Jejich umístění je zvoleno na základě bezpečnosti, ale nejsem si jistý, v čem je bezpečnější uložit baterii pod palivovou nádrž než za motor," nechal se slyšet.
"Myslím, že je to neprozkoumané území. Tyhle baterie mohou utrpět únik tepla kvůli nárazu, kvůli věcem, které lze těžko předvídat a jakmile ovlivní baterii, bude obtížné ten oheň kontrolovat. Asi budeme moci jen vůz dostat do garáže a koukat, jak hoří."
"Nemyslím, že je to oblast, které by se měl závodník obávat, protože o tom budeme vědět včas, ale stále je to nebezpečí," dodal Newey.
Lituje také, že nová pravidla vytvořila tak ošklivé řešení nosů. Jako designér však prý musí dát přednost rychlosti a výkonnosti před estetikou. "Myslím však, že vzhled a zvuk vozů jsou součástí toho dramatu a je škoda, že jsou tak neatraktivní," okomentoval situaci.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.