Kolik sad pneumatik mohou týmy využít v Jerezu a při dalších testech? A jak se pneumatiky oproti loňské sezóně změnily?
Pirelli uvádí, že jejich pneumatiky 2014 se od svých loňských předchůdců liší stejně, jako monoposty. Většinu práce odvedli v Itálii s využitím pokročilých dat ze simulátoru a z reálného testování, které se uskutečnilo v prosinci. Liší se nejen směsmi, ale i konstrukcemi. Každá pneumatika nyní váží o 250 gramů více, proto byl navýšen hmotnostní limit vozů na min. 691 kg.
Všechny nové směsi jsou o něco tvrdší pro optimalizaci přilnavosti, změna konstrukcí byla nutná kvůli vyššímu krouticímu momentu motoru s pokročilým ERS systémem. Nové pneumatiky do deště mají nový vzorek pro omezení aquaplaningu - nyní dokáže každá z nich odvádět 65 místo 60 litrů za sekundu v plné rychlosti. Změnila se i její směs, aby mohlo lépe fungovat za vlhka a při vysychající dráze pro zvýšení provozního rámce při přechodu na přechodné pneumatiky (crossover point).
Vzhledem k nízkým teplotám a drsnému asfaltu pouze pro Jerez připravili zimní směs, každé auto dostane pro čtyři dny testů 6 sad. Týmy budou mít rovněž k dispozici další 4 sady tvrdých a dvě sady středně-tvrdý směsi. Krom toho si každý tým mohl u Pirelli pro Jerez objednat dalších sedm směsí dle svého výběru.
Pneumatika do deště bude mít nový vzorek, díky kterému dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)
Pátek 31. ledna bude ve Španělsku zasvěcen mokré dráze a testování pneumatik přechodných (intermediate) a do deště (wet). Pokud nebude pršet, bude trať uměle zavlažována, proto týmy obdrží 3 sady intermediálek a 3 sady mokrých.
Kolik směsí mohou týmy při testování letos využít?Každý tým může v roce 2014 využít během testování před i v průběhu sezóny celkem 135 sad, z toho během tří předsezónních testů maximálně 85 sad: 25 v Jerezu a 30 v každém testu v Bahrajnu. Z 25 si jich 7 můžou libovolně vybrat, zbylých 18 nominovalo Pirelli (viz výše).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.