Kolik sad pneumatik mohou týmy využít v Jerezu a při dalších testech? A jak se pneumatiky oproti loňské sezóně změnily?
Pirelli uvádí, že jejich pneumatiky 2014 se od svých loňských předchůdců liší stejně, jako monoposty. Většinu práce odvedli v Itálii s využitím pokročilých dat ze simulátoru a z reálného testování, které se uskutečnilo v prosinci. Liší se nejen směsmi, ale i konstrukcemi. Každá pneumatika nyní váží o 250 gramů více, proto byl navýšen hmotnostní limit vozů na min. 691 kg.
Všechny nové směsi jsou o něco tvrdší pro optimalizaci přilnavosti, změna konstrukcí byla nutná kvůli vyššímu krouticímu momentu motoru s pokročilým ERS systémem. Nové pneumatiky do deště mají nový vzorek pro omezení aquaplaningu - nyní dokáže každá z nich odvádět 65 místo 60 litrů za sekundu v plné rychlosti. Změnila se i její směs, aby mohlo lépe fungovat za vlhka a při vysychající dráze pro zvýšení provozního rámce při přechodu na přechodné pneumatiky (crossover point).
Vzhledem k nízkým teplotám a drsnému asfaltu pouze pro Jerez připravili zimní směs, každé auto dostane pro čtyři dny testů 6 sad. Týmy budou mít rovněž k dispozici další 4 sady tvrdých a dvě sady středně-tvrdý směsi. Krom toho si každý tým mohl u Pirelli pro Jerez objednat dalších sedm směsí dle svého výběru.
Pneumatika do deště bude mít nový vzorek, díky kterému dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)
Pátek 31. ledna bude ve Španělsku zasvěcen mokré dráze a testování pneumatik přechodných (intermediate) a do deště (wet). Pokud nebude pršet, bude trať uměle zavlažována, proto týmy obdrží 3 sady intermediálek a 3 sady mokrých.
Kolik směsí mohou týmy při testování letos využít?Každý tým může v roce 2014 využít během testování před i v průběhu sezóny celkem 135 sad, z toho během tří předsezónních testů maximálně 85 sad: 25 v Jerezu a 30 v každém testu v Bahrajnu. Z 25 si jich 7 můžou libovolně vybrat, zbylých 18 nominovalo Pirelli (viz výše).
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.