Co se mění u pneumatik pro sezónu 2014 a kolik sad mohou týmy při testech využít

Pirelli
Pirelli, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 28. ledna 2014 6:20
Sdílej:

Kolik sad pneumatik mohou týmy využít v Jerezu a při dalších testech? A jak se pneumatiky oproti loňské sezóně změnily?

Pirelli uvádí, že jejich pneumatiky 2014 se od svých loňských předchůdců liší stejně, jako monoposty. Většinu práce odvedli v Itálii s využitím pokročilých dat ze simulátoru a z reálného testování, které se uskutečnilo v prosinci. Liší se nejen směsmi, ale i konstrukcemi. Každá pneumatika nyní váží o 250 gramů více, proto byl navýšen hmotnostní limit vozů na min. 691 kg.

Všechny nové směsi jsou o něco tvrdší pro optimalizaci přilnavosti, změna konstrukcí byla nutná kvůli vyššímu krouticímu momentu motoru s pokročilým ERS systémem. Nové pneumatiky do deště mají nový vzorek pro omezení aquaplaningu - nyní dokáže každá z nich odvádět 65 místo 60 litrů za sekundu v plné rychlosti. Změnila se i její směs, aby mohlo lépe fungovat za vlhka a při vysychající dráze pro zvýšení provozního rámce při přechodu na přechodné pneumatiky (crossover point).

Vzhledem k nízkým teplotám a drsnému asfaltu pouze pro Jerez připravili zimní směs, každé auto dostane pro čtyři dny testů 6 sad. Týmy budou mít rovněž k dispozici další 4 sady tvrdých a dvě sady středně-tvrdý směsi. Krom toho si každý tým mohl u Pirelli pro Jerez objednat dalších sedm směsí dle svého výběru.

Pneumatika do deště bude mít nový vzorek, díky kterému dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)

Pátek 31. ledna bude ve Španělsku zasvěcen mokré dráze a testování pneumatik přechodných (intermediate) a do deště (wet). Pokud nebude pršet, bude trať uměle zavlažována, proto týmy obdrží 3 sady intermediálek a 3 sady mokrých.

Kolik směsí mohou týmy při testování letos využít?Každý tým může v roce 2014 využít během testování před i v průběhu sezóny celkem 135 sad, z toho během tří předsezónních testů maximálně 85 sad: 25 v Jerezu a 30 v každém testu v Bahrajnu. Z 25 si jich 7 můžou libovolně vybrat, zbylých 18 nominovalo Pirelli (viz výše).

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.