Ital si splnil další část svého snu a po famózních závěrečných sektorech bude zítra startovat z pozice nejvýhodnější.
Webber s dalším Jaguarem začal podobným mezičasem jako Klien, na druhém byl pomalejší. Třetí sektor však zajel lépe a Rakušana překonal. Michael Schumacher byl podle předpokladu nejrychlejší, ale jeho Ferrari bylo o poznání nervóznější, než tomu bývá v rukou německého pilota obvyklé. Da Matta stejně jako po něm startující Massa nemohli čas M. Schumachera ohrozit. Da Matta se zařadil svým časem za Jaguary a Massa ještě až za svého krajana. Barrichello byl jen mírně pomalejší týmového kolegy. Na druhém mezičas ztratil podstatně více a přestože poslední úsek zajel rychleji, ztratil v cíli 2 desetiny. M. Schumacher, Barrichello, Webber, Klien, da Matta, Massa, Heidfeld, Pantano, Baumgartner, Bruni
Vítěz GP Monaka 1996 Olivier Panis bojoval na dálku s jezdci Jaguaru a po absolvování letmého kola se vklínil mezi ně. Montoya byl podle očekávání rychlejší než Webber, ale pomalejší než oba piloti stáje z Maranella. Jarno Trulli potvrdil hned v úvodu, že je opět velmi konkurenceschopný. Ve středním a závěrečném sektoru byl pak až neuvěřitelně rychlý a jeho R24 se choval jako na kolejích. V cíli naměřila časomíra čas o 5 desetin vteřiny rychlejší Schumachera. Ale i Sato byl velmi rychlý. Po chybě však úvodní náskok prohospodařil za tunelem, kde probrzdil a spokojit se musel s pozicí za Barrichellem. Alonso začal rychleji než týmový kolega z Renaultu, v závěrečných úsecích na Trulliho ale dosud nikdo nestačil. Přesto již bylo v tu chvíli jisté, že Michael Schumacher nebude poprvé v letošním roce v první řadě. Tu prozatím opanovaly oba Renaulty. Trulli, Alonso, M. Schumacher, Barrichello, Sato, Montoya, Webber, Panis, Klien, da Matta, Massa, Heidfeld, Pantano, Baumgartner, Bruni
Fisichella zahájil finálovou pětku. Čistou a agresivní stopou nesporně překvapil a patřilo mu prozatímní 7. místo. Button byl na prvním mezičase rychlejší, ale po dokončení druhého a třetího sektoru stačil jeho čas pouze na porážku Alonsa. Coulthard byl také poměrně rychlý, ale v závěrečné části tratě již na nejrychlejší nestačil. Přesto pokračuje McLaren v překvapivě rychlých časech a zítra bude stát Skot před Montoyou. Raikkonen byl rychlejší než týmový kolega a vklínil se mezi obě rudá Ferrari. R. Schumacher začal podobně jako jiní rychleji než Trulli, ale Italově dvěma závěrečným mezičasům již konkurovat nedokázal. Přesto je druhé místo na startu v podání Ralfa Schumachera nesporně jeho nejlepším letošním výkonem. Bohužel je ovlivněn s největší pravděpodobností zvolenou strategií lehkého vozu, aby stáj redukovala penalizaci v důsledku zmíněné výměny motoru. Foto: Renault F1 Team
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.