Majitel Caterhamu Tony Fernandes nesouhlasí s prosazeným návrhem Bernieho Ecclestonea udělovat dvojnásobný počet bodů v posledním závodě sezóny.
Šéf Formule 1 dokonce usiluje o to, aby se dvojnásobné body od roku 2015 udělovaly až v posledních třech závodech, což se mnohým fanouškům včetně šéfů týmů nelíbí.
"Dvojnásobné body jsou falešnou nápravou. Lepší by bylo vyřešit problém a učinit závodění kompaktnější, aby do toho mohl více promlouvat Sauber... či Force India. To mají lidé rádi, na to se chodí dívat a to ve Formuli 1 chybí," přeje si Fernandes, aby do boje o vítězství mohlo zasahovat více stájí.
"Utrácíme všechny ty peníze a čas na motory, KERS, cokoliv. Ale rozdíl mezi bohatými a nemajetnými činí závodění nudným. Fotbal v tom má velký náskok, pokud jde o finanční férovost," uvádí Fernandes, který v anglické lize vlastní klub Queens Park Rangers.
"Týmy musí jednat společně. Všichni se starají o to, kde by mohli být o dvě desetiny sekundy rychlejší než ostatní a každý se snaží toho druhého podvést. A nyní jsme všichni ve zmatku. Protože nemůžete mít Formuli 1 o čtyřech týmech," varuje majitel loni posledního týmu.
"Za poslední čtyři roky jsme se na ničem neshodli," tvrdí Fernandes, který považuje dvojnásobné body za falešné řešení současných problémů Formule 1 (foto: FIA)
"Za mé poslední čtyři roky jsme se neshodli na ničem. Formule 1 potřebuje změnu své finanční struktury," pokračuje Fernandes, podle něhož by nynější soudní jednání s Ecclestonem mohla být katalyzátorem té změny. Z ničeho jej však neobviňuje.
"Pokud si chcete doma uklidit... začíná to u týmů. Americké sporty jsou vedeny mnohem lépe, než to děláme v Evropě, mají tam mnoho skvělých modelů. U amerických sportů obecně můžete pozorovat růst hodnoty," dodává Fernandes.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.