Majitel Caterhamu Tony Fernandes nesouhlasí s prosazeným návrhem Bernieho Ecclestonea udělovat dvojnásobný počet bodů v posledním závodě sezóny.
Šéf Formule 1 dokonce usiluje o to, aby se dvojnásobné body od roku 2015 udělovaly až v posledních třech závodech, což se mnohým fanouškům včetně šéfů týmů nelíbí.
"Dvojnásobné body jsou falešnou nápravou. Lepší by bylo vyřešit problém a učinit závodění kompaktnější, aby do toho mohl více promlouvat Sauber... či Force India. To mají lidé rádi, na to se chodí dívat a to ve Formuli 1 chybí," přeje si Fernandes, aby do boje o vítězství mohlo zasahovat více stájí.
"Utrácíme všechny ty peníze a čas na motory, KERS, cokoliv. Ale rozdíl mezi bohatými a nemajetnými činí závodění nudným. Fotbal v tom má velký náskok, pokud jde o finanční férovost," uvádí Fernandes, který v anglické lize vlastní klub Queens Park Rangers.
"Týmy musí jednat společně. Všichni se starají o to, kde by mohli být o dvě desetiny sekundy rychlejší než ostatní a každý se snaží toho druhého podvést. A nyní jsme všichni ve zmatku. Protože nemůžete mít Formuli 1 o čtyřech týmech," varuje majitel loni posledního týmu.
"Za poslední čtyři roky jsme se na ničem neshodli," tvrdí Fernandes, který považuje dvojnásobné body za falešné řešení současných problémů Formule 1 (foto: FIA)
"Za mé poslední čtyři roky jsme se neshodli na ničem. Formule 1 potřebuje změnu své finanční struktury," pokračuje Fernandes, podle něhož by nynější soudní jednání s Ecclestonem mohla být katalyzátorem té změny. Z ničeho jej však neobviňuje.
"Pokud si chcete doma uklidit... začíná to u týmů. Americké sporty jsou vedeny mnohem lépe, než to děláme v Evropě, mají tam mnoho skvělých modelů. U amerických sportů obecně můžete pozorovat růst hodnoty," dodává Fernandes.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.