Majitel Caterhamu Tony Fernandes nesouhlasí s prosazeným návrhem Bernieho Ecclestonea udělovat dvojnásobný počet bodů v posledním závodě sezóny.
Šéf Formule 1 dokonce usiluje o to, aby se dvojnásobné body od roku 2015 udělovaly až v posledních třech závodech, což se mnohým fanouškům včetně šéfů týmů nelíbí.
"Dvojnásobné body jsou falešnou nápravou. Lepší by bylo vyřešit problém a učinit závodění kompaktnější, aby do toho mohl více promlouvat Sauber... či Force India. To mají lidé rádi, na to se chodí dívat a to ve Formuli 1 chybí," přeje si Fernandes, aby do boje o vítězství mohlo zasahovat více stájí.
"Utrácíme všechny ty peníze a čas na motory, KERS, cokoliv. Ale rozdíl mezi bohatými a nemajetnými činí závodění nudným. Fotbal v tom má velký náskok, pokud jde o finanční férovost," uvádí Fernandes, který v anglické lize vlastní klub Queens Park Rangers.
"Týmy musí jednat společně. Všichni se starají o to, kde by mohli být o dvě desetiny sekundy rychlejší než ostatní a každý se snaží toho druhého podvést. A nyní jsme všichni ve zmatku. Protože nemůžete mít Formuli 1 o čtyřech týmech," varuje majitel loni posledního týmu.
"Za poslední čtyři roky jsme se na ničem neshodli," tvrdí Fernandes, který považuje dvojnásobné body za falešné řešení současných problémů Formule 1 (foto: FIA)
"Za mé poslední čtyři roky jsme se neshodli na ničem. Formule 1 potřebuje změnu své finanční struktury," pokračuje Fernandes, podle něhož by nynější soudní jednání s Ecclestonem mohla být katalyzátorem té změny. Z ničeho jej však neobviňuje.
"Pokud si chcete doma uklidit... začíná to u týmů. Americké sporty jsou vedeny mnohem lépe, než to děláme v Evropě, mají tam mnoho skvělých modelů. U amerických sportů obecně můžete pozorovat růst hodnoty," dodává Fernandes.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.