AKTUALIZACE; Robert Kubica dnes začal svoji pouť MS v automobilových soutěžích v nejvyšší kategorii s vozem WRC. O Ford Fiestu RS WRC se mu stará přímo britský M-Sport.
AKTUALIZACE; Robert Kubica na nejdelší zkoušce celé soutěže, RZ Vitrolles - Faye 2 měřící 49 kilometrů, neudržel Ford Fiestu RS WRC na trati a havaroval.
Robert Kubica vstoupil do rallysportu v rámci rekonvalescence po svém zranění z nehody v roce 2011. Vloni jezdil s továrně připravovaným Citroënem DS3 RRC ve WRC2 a ERC, po sezoně se však s francouzskou značkou rozešel kvůli sponzorům.
Pro letošní rok se dohodl s M-Sportem, který nasazuje do MS vozy Ford Fiesta RS WRC. V rámci seznamování se s vozem absolvoval zkraje ledna rakouskou Jänner rally, kde v těsném finiši porazil Václava Pecha s Mini John Cooper Works S2000 1,6l T. Kubicu však vítězství nezajímalo, šlo mu hlavně o zkušenosti. Polák jel s verzí RRC. Poté absolvoval už přímo ve Francii test už ve specifikaci vozu WRC.
Svými výkony Robert nepřestává udivovat odbornou veřejnost. Na přímou konfrontaci se světovou špičkou jsme však museli čekat až do dnešního dne, kdy odstartovala Rally Monte Carlo. Robert do soutěže vstoupil fantasticky, když vyhrál obě úvodní vložky a ujal se vedení v soutěži! Po jejich absolvování měl na Sébastiena Ogiera, úřadujícího mistra světa, náskok 36,8 s!
Poté na RZ3 zasněžilo a vítěz GP Kanady z roku 2008 neměl vhodné obutí, a tak se propadl na 4. místo. Během odpolední sekce se dokázal dostat zpět na druhé místo, o které jej ale v poslední vložce dne o 0,7 s připravil Kris Meeke jedoucí s továrním Citroënem DS3 WRC.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.