AKTUALIZACE; Robert Kubica dnes začal svoji pouť MS v automobilových soutěžích v nejvyšší kategorii s vozem WRC. O Ford Fiestu RS WRC se mu stará přímo britský M-Sport.
AKTUALIZACE; Robert Kubica na nejdelší zkoušce celé soutěže, RZ Vitrolles - Faye 2 měřící 49 kilometrů, neudržel Ford Fiestu RS WRC na trati a havaroval.
Robert Kubica vstoupil do rallysportu v rámci rekonvalescence po svém zranění z nehody v roce 2011. Vloni jezdil s továrně připravovaným Citroënem DS3 RRC ve WRC2 a ERC, po sezoně se však s francouzskou značkou rozešel kvůli sponzorům.
Pro letošní rok se dohodl s M-Sportem, který nasazuje do MS vozy Ford Fiesta RS WRC. V rámci seznamování se s vozem absolvoval zkraje ledna rakouskou Jänner rally, kde v těsném finiši porazil Václava Pecha s Mini John Cooper Works S2000 1,6l T. Kubicu však vítězství nezajímalo, šlo mu hlavně o zkušenosti. Polák jel s verzí RRC. Poté absolvoval už přímo ve Francii test už ve specifikaci vozu WRC.
Svými výkony Robert nepřestává udivovat odbornou veřejnost. Na přímou konfrontaci se světovou špičkou jsme však museli čekat až do dnešního dne, kdy odstartovala Rally Monte Carlo. Robert do soutěže vstoupil fantasticky, když vyhrál obě úvodní vložky a ujal se vedení v soutěži! Po jejich absolvování měl na Sébastiena Ogiera, úřadujícího mistra světa, náskok 36,8 s!
Poté na RZ3 zasněžilo a vítěz GP Kanady z roku 2008 neměl vhodné obutí, a tak se propadl na 4. místo. Během odpolední sekce se dokázal dostat zpět na druhé místo, o které jej ale v poslední vložce dne o 0,7 s připravil Kris Meeke jedoucí s továrním Citroënem DS3 WRC.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.