AKTUALIZACE; Robert Kubica dnes začal svoji pouť MS v automobilových soutěžích v nejvyšší kategorii s vozem WRC. O Ford Fiestu RS WRC se mu stará přímo britský M-Sport.
AKTUALIZACE; Robert Kubica na nejdelší zkoušce celé soutěže, RZ Vitrolles - Faye 2 měřící 49 kilometrů, neudržel Ford Fiestu RS WRC na trati a havaroval.
Robert Kubica vstoupil do rallysportu v rámci rekonvalescence po svém zranění z nehody v roce 2011. Vloni jezdil s továrně připravovaným Citroënem DS3 RRC ve WRC2 a ERC, po sezoně se však s francouzskou značkou rozešel kvůli sponzorům.
Pro letošní rok se dohodl s M-Sportem, který nasazuje do MS vozy Ford Fiesta RS WRC. V rámci seznamování se s vozem absolvoval zkraje ledna rakouskou Jänner rally, kde v těsném finiši porazil Václava Pecha s Mini John Cooper Works S2000 1,6l T. Kubicu však vítězství nezajímalo, šlo mu hlavně o zkušenosti. Polák jel s verzí RRC. Poté absolvoval už přímo ve Francii test už ve specifikaci vozu WRC.
Svými výkony Robert nepřestává udivovat odbornou veřejnost. Na přímou konfrontaci se světovou špičkou jsme však museli čekat až do dnešního dne, kdy odstartovala Rally Monte Carlo. Robert do soutěže vstoupil fantasticky, když vyhrál obě úvodní vložky a ujal se vedení v soutěži! Po jejich absolvování měl na Sébastiena Ogiera, úřadujícího mistra světa, náskok 36,8 s!
Poté na RZ3 zasněžilo a vítěz GP Kanady z roku 2008 neměl vhodné obutí, a tak se propadl na 4. místo. Během odpolední sekce se dokázal dostat zpět na druhé místo, o které jej ale v poslední vložce dne o 0,7 s připravil Kris Meeke jedoucí s továrním Citroënem DS3 WRC.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.