Mezinárodní automobilová federace (FIA) prodloužila smlouvu s italskou společností Pirelli, která bude výhradním dodavatelem pneumatik pro Formuli 1 i v dalších třech letech.
FIA a Pirelli společně s týmy pracuje na vylepšení bezpečnosti a výkonnosti pneumatik ve Formuli 1, což vede k důležitým změnám v oblasti pravidel týkajících se testování pneumatik, které bude moci italská společnost i nadále dodávat "v nejlepším zájmu sportu," píše ve svém dnešním oficiálním prohlášení.
Co se mění v pravidlech ohledně pneumatik?1) Jeden z 12 dní vyhrazených pro předsezónní testování bude v rámci sportovních pravidel vyhrazen výlučně pro testování pneumatik do deště.
2) Každý tým zasvětí jeden ze svých osmi dnů určených k testování v průběhu sezóny výlučně pro testování pneumatik. Znamená to, že se v průběhu těchto osmi dnů testování během sezóny nejméně jeden a maximálně dva týmy budou soustředit na testování pneumatik společně s inženýry Pirelli.
Pro prvních 30 minut úvodního pátečního tréninku dostane každý jezdec jednu sadu pneumatik oproti loňskému roku navíc ve snaze přimět týmy, aby odjely více kol a trať nebyla po většinu času prázdná. Pro celý víkend bude mít tedy každé auto k dispozici 12 sad suchých pneumatik (7 sad tvrdší a 5 sad měkčí ze 2 dovezených směsí) s tím, že před 2. tréninkem musí dodavateli vrátit dvě sady tvrdých (prime) pneumatik a před 3. tréninkem dále po jedné sadě tvrdých i měkkých.
Pirelli zůstává výhradním dodavatelem pneumatik pro F1 minimálně do roku 2016 (foto: Pirelli)
Pirelli bude i nadále určovat specifikace pneumatik a mít na starosti veškerá hlediska jejich vývoje, na kterém bude úzce spolupracovat s FIA a s týmy a v rámci parametrů stanovených ve sportovních a technických pravidlech FIA.
Pirelli navíc s FIA projedná možné partnerství v reklamním programu "FIA Action for Road Safety" zaměřeném na bezpečnost.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.