Mezinárodní automobilová federace (FIA) prodloužila smlouvu s italskou společností Pirelli, která bude výhradním dodavatelem pneumatik pro Formuli 1 i v dalších třech letech.
FIA a Pirelli společně s týmy pracuje na vylepšení bezpečnosti a výkonnosti pneumatik ve Formuli 1, což vede k důležitým změnám v oblasti pravidel týkajících se testování pneumatik, které bude moci italská společnost i nadále dodávat "v nejlepším zájmu sportu," píše ve svém dnešním oficiálním prohlášení.
Co se mění v pravidlech ohledně pneumatik?1) Jeden z 12 dní vyhrazených pro předsezónní testování bude v rámci sportovních pravidel vyhrazen výlučně pro testování pneumatik do deště.
2) Každý tým zasvětí jeden ze svých osmi dnů určených k testování v průběhu sezóny výlučně pro testování pneumatik. Znamená to, že se v průběhu těchto osmi dnů testování během sezóny nejméně jeden a maximálně dva týmy budou soustředit na testování pneumatik společně s inženýry Pirelli.
Pro prvních 30 minut úvodního pátečního tréninku dostane každý jezdec jednu sadu pneumatik oproti loňskému roku navíc ve snaze přimět týmy, aby odjely více kol a trať nebyla po většinu času prázdná. Pro celý víkend bude mít tedy každé auto k dispozici 12 sad suchých pneumatik (7 sad tvrdší a 5 sad měkčí ze 2 dovezených směsí) s tím, že před 2. tréninkem musí dodavateli vrátit dvě sady tvrdých (prime) pneumatik a před 3. tréninkem dále po jedné sadě tvrdých i měkkých.
Pirelli zůstává výhradním dodavatelem pneumatik pro F1 minimálně do roku 2016 (foto: Pirelli)
Pirelli bude i nadále určovat specifikace pneumatik a mít na starosti veškerá hlediska jejich vývoje, na kterém bude úzce spolupracovat s FIA a s týmy a v rámci parametrů stanovených ve sportovních a technických pravidlech FIA.
Pirelli navíc s FIA projedná možné partnerství v reklamním programu "FIA Action for Road Safety" zaměřeném na bezpečnost.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.