Šéf Red Bullu Christian Horner vyzývá k pečlivému zvážení toho, zda ponechat v platnosti pravidlo udílení dvojnásobného počtu bodů v posledním závodě sezóny.
Schválení tohoto pravidla na prosincovém zasedání Strategické skupiny F1 vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. K jeho zrušení by během setkání týmů s FIA příští týden musela panovat mezi zúčastněnými jednomyslná shoda, což podle šéfa Lotusu Erica Boulliera není příliš pravděpodobné: "Bylo rozhodnuto, prošlo to" (více zde).
Horner, jehož Red Bull v minulých sezónách dominoval, před tímto pravidlem varuje: "Může to fungovat ve váš prospěch nebo proti vám. Je to správné klást tak velký váhu na jeden závod? Podhodnocuje to to, co jste dělali ve zbytku roku? Já si myslím, že zřejmě ano."
"Musíme to pečlivě zvážit. Není to naší chybou či zodpovědností, že soupeři v posledních závodech neměli převahu," uvádí v rozhovoru pro Bloomberg šéf týmu, který ovládl čtyři poslední sezóny Formule 1.
Pravidlo se moc nelíbí ani prezidentovi Ferrari Lucovi di Montezemolovi, ačkoliv jeho stáj hlasovala pro schválení: "Padlo rozhodnutí rozdat spoustu bodů v posledním závodě, já z toho však nejsem nadšený. Vypadá to příliš uměle."
Šéfovi dominantní stáje posledních sezón se myšlenka udílení dvojnásobného množství bodů v posledním závodě moc nezamlouvá (foto: Infiniti Red Bull)
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.