Šéf Red Bullu Christian Horner vyzývá k pečlivému zvážení toho, zda ponechat v platnosti pravidlo udílení dvojnásobného počtu bodů v posledním závodě sezóny.
Schválení tohoto pravidla na prosincovém zasedání Strategické skupiny F1 vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. K jeho zrušení by během setkání týmů s FIA příští týden musela panovat mezi zúčastněnými jednomyslná shoda, což podle šéfa Lotusu Erica Boulliera není příliš pravděpodobné: "Bylo rozhodnuto, prošlo to" (více zde).
Horner, jehož Red Bull v minulých sezónách dominoval, před tímto pravidlem varuje: "Může to fungovat ve váš prospěch nebo proti vám. Je to správné klást tak velký váhu na jeden závod? Podhodnocuje to to, co jste dělali ve zbytku roku? Já si myslím, že zřejmě ano."
"Musíme to pečlivě zvážit. Není to naší chybou či zodpovědností, že soupeři v posledních závodech neměli převahu," uvádí v rozhovoru pro Bloomberg šéf týmu, který ovládl čtyři poslední sezóny Formule 1.
Pravidlo se moc nelíbí ani prezidentovi Ferrari Lucovi di Montezemolovi, ačkoliv jeho stáj hlasovala pro schválení: "Padlo rozhodnutí rozdat spoustu bodů v posledním závodě, já z toho však nejsem nadšený. Vypadá to příliš uměle."
Šéfovi dominantní stáje posledních sezón se myšlenka udílení dvojnásobného množství bodů v posledním závodě moc nezamlouvá (foto: Infiniti Red Bull)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.