Šéf Red Bullu Christian Horner vyzývá k pečlivému zvážení toho, zda ponechat v platnosti pravidlo udílení dvojnásobného počtu bodů v posledním závodě sezóny.
Schválení tohoto pravidla na prosincovém zasedání Strategické skupiny F1 vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. K jeho zrušení by během setkání týmů s FIA příští týden musela panovat mezi zúčastněnými jednomyslná shoda, což podle šéfa Lotusu Erica Boulliera není příliš pravděpodobné: "Bylo rozhodnuto, prošlo to" (více zde).
Horner, jehož Red Bull v minulých sezónách dominoval, před tímto pravidlem varuje: "Může to fungovat ve váš prospěch nebo proti vám. Je to správné klást tak velký váhu na jeden závod? Podhodnocuje to to, co jste dělali ve zbytku roku? Já si myslím, že zřejmě ano."
"Musíme to pečlivě zvážit. Není to naší chybou či zodpovědností, že soupeři v posledních závodech neměli převahu," uvádí v rozhovoru pro Bloomberg šéf týmu, který ovládl čtyři poslední sezóny Formule 1.
Pravidlo se moc nelíbí ani prezidentovi Ferrari Lucovi di Montezemolovi, ačkoliv jeho stáj hlasovala pro schválení: "Padlo rozhodnutí rozdat spoustu bodů v posledním závodě, já z toho však nejsem nadšený. Vypadá to příliš uměle."
Šéfovi dominantní stáje posledních sezón se myšlenka udílení dvojnásobného množství bodů v posledním závodě moc nezamlouvá (foto: Infiniti Red Bull)
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.