Christian Horner hovoří o dvojnásobném bodování v posledním závodě či klíčovém prvku příští sezóny - spolehlivosti. Podle něj je možné, že až polovina startovního pole úvodní velkou cenu vůbec nedokončí.
V prosinci FIA oznámila, že poslední závod nadcházející sezóny bude bodován dvojnásobně, načež se zvedla vlna kritiky. Red Bull poté upozornil, že byli proti zavedení tohoto pravidla. Nesouhlasil s ním Sebastian Vettel a nyní své obavy vyjadřuje i šéf týmu, Christian Horner.
"Může to být výhoda nebo nevýhoda. Je správné postavit jeden závod do tak dominantní pozice? Neznehodnocuje to práci, kterou jste odvedli během zbytku roku? Já si myslím, že ano. Musíme se nad tím pečlivě zamyslet," uvedl Horner.
F1 však kromě této novinky čeká mnoho dalších změn. Řada odborníků se shoduje - klíčová bude spolehlivost. Podle Hornera může být úvodní závod v Austrálii (16.března) velmi dramatický a šachovnicovou vlajku nemusí vidět až polovina startovního pole.
"Myslím, že možná uvidíme velmi velké procento odstoupivších, možná téměř polovinu startovního pole v první velké ceně. Bude velkou výzvou uhlídat palivo, protože jsme limitováni 100kg na startu závodu. Ale klíčové budou na začátku sezóny problémy se spolehlivostí. Navíc máme k dispozici po celý rok jen pět motorů," a dodal, že příští rok možná bude boj pouze dvou vedoucích týmů.
Domnívá se totiž, že právě na problémy spolehlivostí doplatí týmy ze středu pole, protože ty velké a bohaté stáje jim díky vyšším rozpočtům rychle odskočí. "Pro menší týmy jsou výdaje velkou výzvou. Rozdíly mezi jednotlivými týmy budou větší. Kdykoliv nastane radikální změna, týmy s investicemi, zdroji a zázemím dokážou vytvořit lepší produkt," okomentoval situaci pro TV Bloomberg.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.