Na vstup mezi úspěšné je potřeba investovat hodně peněz. Od letošní sezony platí skutečnost, že investovat musí i ten, kdo vítězí. Je to jasně vidět ze zápisného, které musí zaplatit týmy, které mají v úmyslu účastnit se nové sezony F1.
Red Bull, tým z Milton Keynes, získal v loňské sezoně v Poháru konstruktérů 596 bodů a podle nového pravidla, hodně podporovaného Jeanem Todtem, zaplatí jako zápisné do nové sezony částku ve výši 4,14 milionů dolarů. Čím víc bodů tým získá, tím vyšší platí zápisné v další sezoně.
Vítězný tým musí zaplatit paušální sumu 508 tisíc dolarů plus 6096 dolarů za každý získaný bod. Ostatní týmy zaplatí paušál 508 tisíc dolarů plus 5080 dolarů za každý získaný bod.
Týmy F1 tedy zaplatily pro letošní sezonu následovné zápisné:Red Bull – 4 141 216 dolarůMercedes – 2 336 800 dolarůFerrari – 2 306 320 dolarůLotus – 2 108 200 dolarůMcLaren – 1 127 760 dolarůForce India – 899 160 dolarůSauber – 797 560 dolarůToro Rosso – 675 640 dolarůWilliams – 533 400 dolarůMarussia – 508 000 dolarůCaterham – 508 000 dolarů
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.