Joe Saward se na svém blogu zamyslel na sílou reklamy, kterou můžeme ve Formuli 1 vidět opravdu na každém kroku.
Je hodně diskusí o validitě monitorovacích technik sponzoringu, ale vzhledem k tomu, že nic lepšího prostě není, tak se v tomto oboru stále spoléhá na Advertising Value Equivalency (AVE). Tu můžeme asi nejlépe definovat jako hodnotu, kterou by stálo reklamní sdělení, pokud by mělo být pouhou reklamou v reklamním čase (nebo na reklamním místě).
Firma Repucom zabývající se výzkumem globálních sportů právě oznámila, že Infinity, které je titulárním partnerem týmu Red Bull, je prvním sponzorem, který v televizním čase dostal více jak 1 miliardu USD na AVE během sezony. Infiniti je nejvíce zobrazovaným týmovým partnerem ve Formuli 1 měřeno kalkulací doby strávené na obrazovkách během oficiálních přenosů z kvalifikací a závodů.
"Je to excelentní positioning (tento výraz se do ČJ většinou nepřekládá) jak na vozech Infiniti Red Bull Racingu, týmu, tak i jezdcích a navíc signifikantní vysílací čas díky silným výkonům týmu na trati během roku, který dal Infiniti ekvivalenci reklamní hodnoty více jak 1 miliardy USD z globálního televizního pokrytí - to je neuvěřitelný úspěch," říká Nigel Geach, SVP Global Motorsport v Repucom.
S reklamou se setkáme i na stupních vítězů
"Televizní diváci, kteří zvyšují tuto hodnotu na celém světě, se dobře drží a vzhledem ke zvýšení aktivity vteřiny přenosu a změně spotřebního media Formule 1 stále dokazuje, že má jednu z největších návratností hodnoty mezi globálními sporty."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.