Joe Saward se na svém blogu zamyslel na sílou reklamy, kterou můžeme ve Formuli 1 vidět opravdu na každém kroku.
Je hodně diskusí o validitě monitorovacích technik sponzoringu, ale vzhledem k tomu, že nic lepšího prostě není, tak se v tomto oboru stále spoléhá na Advertising Value Equivalency (AVE). Tu můžeme asi nejlépe definovat jako hodnotu, kterou by stálo reklamní sdělení, pokud by mělo být pouhou reklamou v reklamním čase (nebo na reklamním místě).
Firma Repucom zabývající se výzkumem globálních sportů právě oznámila, že Infinity, které je titulárním partnerem týmu Red Bull, je prvním sponzorem, který v televizním čase dostal více jak 1 miliardu USD na AVE během sezony. Infiniti je nejvíce zobrazovaným týmovým partnerem ve Formuli 1 měřeno kalkulací doby strávené na obrazovkách během oficiálních přenosů z kvalifikací a závodů.
"Je to excelentní positioning (tento výraz se do ČJ většinou nepřekládá) jak na vozech Infiniti Red Bull Racingu, týmu, tak i jezdcích a navíc signifikantní vysílací čas díky silným výkonům týmu na trati během roku, který dal Infiniti ekvivalenci reklamní hodnoty více jak 1 miliardy USD z globálního televizního pokrytí - to je neuvěřitelný úspěch," říká Nigel Geach, SVP Global Motorsport v Repucom.
S reklamou se setkáme i na stupních vítězů
"Televizní diváci, kteří zvyšují tuto hodnotu na celém světě, se dobře drží a vzhledem ke zvýšení aktivity vteřiny přenosu a změně spotřebního media Formule 1 stále dokazuje, že má jednu z největších návratností hodnoty mezi globálními sporty."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.