Adrian Sutil, jenž přestoupil z Force Indie k Sauberu, je nadšen změnou pravidel od roku 2014, obává se však problémů se spolehlivostí.
Přestup k Sauberu"Mám radost z toho, že budu v novém týmu, v novém prostředí s čerstvou energií a pro mě samozřejmě s novou výzvou," popisuje pro Sky Sports Sutil, jenž si prohazuje místo se svým krajanem Nicem Hülkenbergem mířícím opačným směrem - k indické stáji sídlící v Silverstone.
"Je to velmi blízko mého domova, kde žiju, ve Švýcarsku jsem rád a znamená to, že se do továrny můžu dostat autem, což bude v průběhu sezóny zřejmě výhoda, protože se tak trochu můžu vyhnout cestování. Máme dobré cíle, tým je stabilní, jde o historickou stáj a spolupráci s nimi si užívám," pokračuje Sutil.
"Jednali jsme spolu od počátku sezóny a se slečnou Kaltenbornovou jsem byl v kontaktu už od února 2012, kdy jsem ještě nezávodil. Byli jsme tedy v kontaktu dlouho a byla to jen otázka času najít společné řešení.
Letošní rok byl pro mě jasnou záležitostí, pokud jde o to, zda jsem ho chtěl strávit u Force Indie nebo u Sauberu. Preferoval jsem Sauber, takže jsem rád, že má první volba vyšla a jsem v novém týmu s novou výzvou," přiznává nový pilot švýcarského týmu.
Během své návštěvy továrny Sauberu v Hinwilu (foto: Sauber Motorsport AG)
Cíle: zlepšení v šampionátu a pódiaV sezóně 2014 by se chtěl objevovat na pódiích: "Nikdo neví, co je realistické. Nevíme, jak dobré bude auto, to je momentálně velmi těžká otázka. Pro mě je každý rok velkým cílem se zlepšit oproti tomu předchozímu a polepšit si v celkovém hodnocení šampionátu, což v roce 2011 bylo deváté místo. Tohle chci zlepšit, takže cílem je devátá nebo lepší příčka.
Pokud bude pódium na dosah, pokusím se na něj dostat, protože se mi to v F1 ještě nikdy nepodařilo a hrozně moc bych si to přál. Pro mě je to tedy cílem, ale nedokážu říci, zda k tomu dojde či nikoliv - vše bude záležet na balíku auta a na tom, jak se nám bude dařit. Nejdůležitější je, aby všichni byli soustředěni, odhodlaní a horliví pro úspěch."
Velká změna pravidel se Sutilovi líbí, obává se však technických problémů, které by z počátku sezóny mohly vést k překvapivým výsledkům: "Samozřejmě, že něco takového bychom měli očekávat - jde o novou sezónu se zcela novými vozy a já si myslím, že v prvních závodech to všechno s šetřením paliva bude výzvou."
Nikdo neví, jak moc na to můžete tlačit, také piloti musí najít ten správný způsob jako to dělat, ale přitom ve správnou dobu šetřit palivem, aby maximalizovali balík. V počátečních závodech to bude velmi náročné, někdo se do toho netrefí a jiní budou mít velkou šanci," soudí Němec.
Adrian Sutil při módní přehlídce v Monaku (foto: Sahara Force India)
Technické změny a potřeba testováníKvůli velkým technickým změnám by byl pro znovuzavedení čtvrtého předsezónního testu a delšího testování během sezóny. "Ano, myslím si, že to je dobrý nápad. Obzvlášť během sezóny potřebujete test, v němž byste mohli analyzovat věci, ke kterým došlo během závodů.
Jinak jen postupujete závod od závodu a musíte testovat během volných tréninků, což je velmi, velmi těžké. Myslím, že by to týmu dalo trochu více času na to, aby porozuměli vozům. Nechtěl bych pozorovat závody, v nichž všechny vozy odcházejí a mají všude problémy.
A F1 je nakonec show a vrcholnou disciplínou motosportu, nejvyšší ligou závodění. Vyčnívá díky své inženýrské síle - a pokud to nepůjde dobře a auta se budou kazit, pak nepůjde o image, jaký byste si u F1 přáli," obává se.
V závěru se dotkl Lotusu, který oznámil, že se nezúčastní prvního předsezónního testu v Jerezu: "Určitě to není dobré. Neznám jejich vnitřní záležitosti a nevím, v čem spočívá problém. Myslím si ale, že potřebujete každý dostupný den testování. Ty budou letos velmi důležité."
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.