Z dlouhodobého hlediska je pro velké týmy jejich utrácení neudržitelné, domnívá se výkonný šéf Mercedesu, Toto Wolff.
Finance jsou v F1 klíčové a rozpočty ovlivňují rozdíly mezi výkonností jednotlivých vozů. FIA hodlá proti neustále se navyšujícím výdajům bojovat rozpočtovými stropy, které by měly začít platit od roku 2015.
A ačkoliv je z různých stran slyšet podpora a slova o nutnosti podobný krok zavést, ne všichni věří, že to bude v praxi fungovat. Šéfka Sauberu považuje za nejdůležitější (kromě samotného zavedení rozpočtových stropů) způsob kontroly. A podobně se vyjádřil i prezident Ferrari Luca Di Montezemolo. Podle něj je totiž velmi jednoduché podvádět.
Toto Wolff se domnívá, že velké týmy nebudou schopny ospravedlnit nadměrné výdaje a F1 riskuje, že se otevře propast mezi utrácením továren a tím, co si mohou dovolit ostatní týmy.
"Stále utrácíme méně než některé jiné velké týmy. Efektivita, tu po nás žádá naše mateřská společnost. Ale rozdíly mezi nejvíce utrácejícími stájemi a středem pole (týmy jako Force India, Williams či Sauber), jsou stále obrovské. Ti nejbohatší utratí třikrát či čtyřikrát více než tyhle týmy. Je to trvale udržitelné a zdravé? Není," komentuje situaci pro Autosport.
A jeho slova potvrzuje i šéf Caterhamu, Cyril Abiteboul. "Budou muset obhájit své současné výdaje - a ten závazek (od automobilek) vítězit vytvoří kolem nich obrovský tlak. To je nebezpečí F1 - to budou ty čtyři týmy a potom za nimi zbytek pole," uvedl.
Wolff však upozorňuje, že lidé v F1 si velmi dobře uvědomují, že se finanční situace musí vyřešit. A vytvoření Strategické skupiny F1 je podle něj prvním krokem. A většina zaiteresovaných osob si prý přejí udržitelný rozvoj, vyváženou F1 co se financí týče.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.