Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o svém obdivu vůči designérovi Adrianovi Neweymu a o tom, co předcházelo jeho přetažení z Wokingu do Milton Keynes.
K přetáhnutí Neweyho z McLarenu k Red Bullu napomohl bývalý jezdec David Coulthard. "Vzpomínám si, když jsem poprvé hovořil s Davidem o nápadu získat Adriana Neweyho. Dal mi velmi dobrou radu, že bych měl promluvit s jeho manželkou," uvádí Horner pro F1 Racing.
Sehrál tedy Coulthard klíčovou roli k získání úspěšného designéra? "Ano, pomohl k uspořádání prvního oběda s Adrianem a se mnou. Potkali jsme se v restauraci Bluebird v Londýně v roce 2005. Byl to seznamovací oběd, šlo jen o pokus mu něco vysvětlit o Red Bullu.
Můžu říci, že Adrian byl zvídavý. Samozřejmě jsem si uvědomoval, čím Adrian procházel u Williamsu a McLarenu, ale tento oběd byl prvním pořádným představením, které jsem s ním měl," přiznává Horner. Red Bull pak 8. listopadu 2005 oznámil příchod nové posily, k čemuž došlo v únoru 2006.
Chtěl od samotného počátku ve své roli šéfa týmu získat Neweyho? "Ano, od doby, co jsem přišel do F1. Od mladého věku jsem vždy obdivoval Adriana a jeho auta. Když jsem závodil, sponzoroval mě Autoglass, který podporoval na počátku 90. let také Leyton House. To bylo v době, kdy byl Adrian jejich hlavním designérem a já jsem měl možnost se posadit do jednoho z jeho prvních vozů Leyton House," uvádí šéf závodního týmu Red Bullu.
Adrian Newey dostal u Red Bull volnost a dále pokračuje ve sbírání mistrovských titulů(foto: Red Bull Racing)
"Vzpomínám si na návštěvu Velké ceny Portugalska 1990. Adrian byl podnikavým designérem a všichni byli nadšeni potenciálem tohoto vozu. Pak jsem se zájmem sledoval jeho kariéru. Obzvlášť u Williamsu, protože jsem byl velkým fanouškem Mansella.
Pak jsem sledoval úspěchy, které zažíval s McLarenem. Pro mě byl jednoduše nejlepším v oboru, a pokud jsme chtěli závodit s těmi nejlepšími, potřebovali jsme to nejlepší. Neměl jsem zájem o nikoho jiného než o Adriana," popisuje Horner.
O jeho ztrátu se nebojí: "Lidé nevyhnutelně odcházejí nebo se přesunují k jiným věcem, ale já si myslím, že to je ještě od Adriana vzdáleno. Není to nic, co by mi momentálně dělalo starosti." A na dotaz Eddieho Jordana, kdy očekává, že Newey s Vettelem přejdou k Ferrari, odpověděl: "Neočekávám to."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.