Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o svém obdivu vůči designérovi Adrianovi Neweymu a o tom, co předcházelo jeho přetažení z Wokingu do Milton Keynes.
K přetáhnutí Neweyho z McLarenu k Red Bullu napomohl bývalý jezdec David Coulthard. "Vzpomínám si, když jsem poprvé hovořil s Davidem o nápadu získat Adriana Neweyho. Dal mi velmi dobrou radu, že bych měl promluvit s jeho manželkou," uvádí Horner pro F1 Racing.
Sehrál tedy Coulthard klíčovou roli k získání úspěšného designéra? "Ano, pomohl k uspořádání prvního oběda s Adrianem a se mnou. Potkali jsme se v restauraci Bluebird v Londýně v roce 2005. Byl to seznamovací oběd, šlo jen o pokus mu něco vysvětlit o Red Bullu.
Můžu říci, že Adrian byl zvídavý. Samozřejmě jsem si uvědomoval, čím Adrian procházel u Williamsu a McLarenu, ale tento oběd byl prvním pořádným představením, které jsem s ním měl," přiznává Horner. Red Bull pak 8. listopadu 2005 oznámil příchod nové posily, k čemuž došlo v únoru 2006.
Chtěl od samotného počátku ve své roli šéfa týmu získat Neweyho? "Ano, od doby, co jsem přišel do F1. Od mladého věku jsem vždy obdivoval Adriana a jeho auta. Když jsem závodil, sponzoroval mě Autoglass, který podporoval na počátku 90. let také Leyton House. To bylo v době, kdy byl Adrian jejich hlavním designérem a já jsem měl možnost se posadit do jednoho z jeho prvních vozů Leyton House," uvádí šéf závodního týmu Red Bullu.
Adrian Newey dostal u Red Bull volnost a dále pokračuje ve sbírání mistrovských titulů(foto: Red Bull Racing)
"Vzpomínám si na návštěvu Velké ceny Portugalska 1990. Adrian byl podnikavým designérem a všichni byli nadšeni potenciálem tohoto vozu. Pak jsem se zájmem sledoval jeho kariéru. Obzvlášť u Williamsu, protože jsem byl velkým fanouškem Mansella.
Pak jsem sledoval úspěchy, které zažíval s McLarenem. Pro mě byl jednoduše nejlepším v oboru, a pokud jsme chtěli závodit s těmi nejlepšími, potřebovali jsme to nejlepší. Neměl jsem zájem o nikoho jiného než o Adriana," popisuje Horner.
O jeho ztrátu se nebojí: "Lidé nevyhnutelně odcházejí nebo se přesunují k jiným věcem, ale já si myslím, že to je ještě od Adriana vzdáleno. Není to nic, co by mi momentálně dělalo starosti." A na dotaz Eddieho Jordana, kdy očekává, že Newey s Vettelem přejdou k Ferrari, odpověděl: "Neočekávám to."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.