Podle čtyřnásobného šampiona Alaina Prosta Formule 1 už potřebovala změnu motorů, které obnoví základní prvek soutěžení v královské disciplíně motorsportu.
V příští sezoně budou pohánět monoposty F1 turbomotory Ferrari, Mercedesu a Renaultu. Zatímco podle Pata Frye nová pravidla mohou "otevřít plechovku s červy," podle Prosta půjde o prospěšnou změnu, z níž bude sport těžit.
"Je to otázka, která se velmi těžko posuzuje: je to příliš nebo zacházíme příliš daleko. Vracíme se k základům soutěžení, o které jsme trochu přišli. V jedné fázi jsme měli 4 či 5 dodavatelů motorů bez žádných omezení motorů, otáček nebo výkonu. Dostali jsme se do období, kdy bylo těžké říci, kdo má nejlepší motor. [V roce 2014] dosáhne nejlepšího výsledku ta nejlepší kombinace šasi a motoru," uvádí Prost pro Autosport.
Podle Francouze budou také kladeny vyšší nároky na týmy a piloty: "Pro využití tohoto sytému budete určitě potřebovat udělat něco jinak. Tlačit na to a jezdit dobře bude i tak stále stejně důležité, možná ale budeme požadovat více. Půjde také o jinou práci, obzvlášť na počátku, protože to budete muset pochopit."
V6 turbomotor Renaultu při testování ve vysokých otáčkách (foto: Renault Sport F1)
"V posledních letech jsem si nikdy neříkal: 'Bylo by dobré si zajezdit,' ale před rokem 2014 jsem si opravdu řekl, že bych se moc rád zúčastnil. Tento nový vývoj mě fascinuje. U některých jezdců uvidíte, že jsou velmi motivovaní a hodně se zajímají, u jiných méně. Jde o něco nového, něco jiného, takže si nemyslím, že by [změna pravidel] byla negativní," dodává Prost.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.