Podle čtyřnásobného šampiona Alaina Prosta Formule 1 už potřebovala změnu motorů, které obnoví základní prvek soutěžení v královské disciplíně motorsportu.
V příští sezoně budou pohánět monoposty F1 turbomotory Ferrari, Mercedesu a Renaultu. Zatímco podle Pata Frye nová pravidla mohou "otevřít plechovku s červy," podle Prosta půjde o prospěšnou změnu, z níž bude sport těžit.
"Je to otázka, která se velmi těžko posuzuje: je to příliš nebo zacházíme příliš daleko. Vracíme se k základům soutěžení, o které jsme trochu přišli. V jedné fázi jsme měli 4 či 5 dodavatelů motorů bez žádných omezení motorů, otáček nebo výkonu. Dostali jsme se do období, kdy bylo těžké říci, kdo má nejlepší motor. [V roce 2014] dosáhne nejlepšího výsledku ta nejlepší kombinace šasi a motoru," uvádí Prost pro Autosport.
Podle Francouze budou také kladeny vyšší nároky na týmy a piloty: "Pro využití tohoto sytému budete určitě potřebovat udělat něco jinak. Tlačit na to a jezdit dobře bude i tak stále stejně důležité, možná ale budeme požadovat více. Půjde také o jinou práci, obzvlášť na počátku, protože to budete muset pochopit."
V6 turbomotor Renaultu při testování ve vysokých otáčkách (foto: Renault Sport F1)
"V posledních letech jsem si nikdy neříkal: 'Bylo by dobré si zajezdit,' ale před rokem 2014 jsem si opravdu řekl, že bych se moc rád zúčastnil. Tento nový vývoj mě fascinuje. U některých jezdců uvidíte, že jsou velmi motivovaní a hodně se zajímají, u jiných méně. Jde o něco nového, něco jiného, takže si nemyslím, že by [změna pravidel] byla negativní," dodává Prost.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.