Designér Red Bull Adrian Newey (narozen 26. 12. 1958) popisuje své začátky ve Formuli 1 - hledání kontaktů na týmy a první interview v roce 1980 s Harveyem Postlethwaitem z týmu Fittipaldi.
"Vždy jsem chtěl být designérem závodních aut, už od věku, kdy mi bylo zhruba 10 let. Když jsem vystudoval, napsal jsem všem týmům, na které jsem sehnal adresu - to byla 80. léta, dlouho před Internetem," vzpomíná Newey.
"Většina z nich neodepsala a ti, kteří to udělali, napsali z povinnosti: 'Bereme pouze lidi se zkušenostmi.' Nevěděl jsem, co dělat. Pak mi jeden večer zavolal Harvey Postlethwaite a zeptal se mě, zda bych mohl přijet na interview k týmu Fittipaldi F1," pokračuje technický ředitel Red Bullu.
A jak vypadal přijímací pohovor? "Neměl jsem auto, takže jsem do Readingu přijel na motorce a na recepci jsem seděl v kožených kalhotách. Harvey přišel, jednou se na mě podíval a řekl: 'Á, ty máš očividně motorku. Co máš za stroj?' Odpověděl jsem mu, že Ducati 900SS. On říkal, že měl Moto Guzzi Le Mans.
Když se zeptal, jestli by se mohl na mé motorce svézt, tak jsem mu řekl, ať si ji vyzkouší. Byla hlučná, mohli jste ho slyšet, jak projíždí po areálu. Když se vrátil o 10 min později s širokým úsměvem na tváři, zeptal se: 'Kdy můžeš začít?' To bylo interview! Kdysi to bylo úplně jiné než dnes," vypráví Newey.
Adrian Newey zkoumá vůz konkurence (foto: Red Bull Racing)
"Nastoupil jsem jako pomocný aerodynamik, z čehož se také vyklubal vedoucí aerodynamik - taková tehdy byla velikost aerodynamického týmu. Moc jsem se toho naučil. Vzpomínám si na konec svého prvního měsíce, kde jsem dostal výplatní lístek a pomyslel jsem si: 'Nemám ponětí o tom, co dělám. Celý den tady čmárám a oni mě za to platí. Tohle je fantastické," dodává Newey.
U Fittipaldi vydržel rok a půl, tým pak přišel o sponzory a Adrian se v průběhu roku 1981 přesunul do F2, kde v týmu March Petera Macintoshe dělal o víkendu závodního inženýra a přes týden designéra.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.