Designér Red Bull Adrian Newey (narozen 26. 12. 1958) popisuje své začátky ve Formuli 1 - hledání kontaktů na týmy a první interview v roce 1980 s Harveyem Postlethwaitem z týmu Fittipaldi.
"Vždy jsem chtěl být designérem závodních aut, už od věku, kdy mi bylo zhruba 10 let. Když jsem vystudoval, napsal jsem všem týmům, na které jsem sehnal adresu - to byla 80. léta, dlouho před Internetem," vzpomíná Newey.
"Většina z nich neodepsala a ti, kteří to udělali, napsali z povinnosti: 'Bereme pouze lidi se zkušenostmi.' Nevěděl jsem, co dělat. Pak mi jeden večer zavolal Harvey Postlethwaite a zeptal se mě, zda bych mohl přijet na interview k týmu Fittipaldi F1," pokračuje technický ředitel Red Bullu.
A jak vypadal přijímací pohovor? "Neměl jsem auto, takže jsem do Readingu přijel na motorce a na recepci jsem seděl v kožených kalhotách. Harvey přišel, jednou se na mě podíval a řekl: 'Á, ty máš očividně motorku. Co máš za stroj?' Odpověděl jsem mu, že Ducati 900SS. On říkal, že měl Moto Guzzi Le Mans.
Když se zeptal, jestli by se mohl na mé motorce svézt, tak jsem mu řekl, ať si ji vyzkouší. Byla hlučná, mohli jste ho slyšet, jak projíždí po areálu. Když se vrátil o 10 min později s širokým úsměvem na tváři, zeptal se: 'Kdy můžeš začít?' To bylo interview! Kdysi to bylo úplně jiné než dnes," vypráví Newey.
Adrian Newey zkoumá vůz konkurence (foto: Red Bull Racing)
"Nastoupil jsem jako pomocný aerodynamik, z čehož se také vyklubal vedoucí aerodynamik - taková tehdy byla velikost aerodynamického týmu. Moc jsem se toho naučil. Vzpomínám si na konec svého prvního měsíce, kde jsem dostal výplatní lístek a pomyslel jsem si: 'Nemám ponětí o tom, co dělám. Celý den tady čmárám a oni mě za to platí. Tohle je fantastické," dodává Newey.
U Fittipaldi vydržel rok a půl, tým pak přišel o sponzory a Adrian se v průběhu roku 1981 přesunul do F2, kde v týmu March Petera Macintoshe dělal o víkendu závodního inženýra a přes týden designéra.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.