Ross Brawn potvrzuje, že Mercedes bude na počátku sezóny 2014 v dobré formě. Ne vše jde sice přesně podle plánu, ale za ostatními nezaostávají.
Odcházející šéf Mercedesu již před několika týdny uvedl, že Mercedes se úspěšně připravuje na další sezónu a dělá dobré pokroky. Nyní svůj výrok upřesňuje: "Pokud jsem řekl, že Mercedes naprosto přesně plní cíle, neříkal bych úplnou pravdu. Myslím si však, že na tom nejsou hůře než kterýkoliv ostatní tým připravující auto."
"Když stanovíte své cíle a program, pokládáte základy. Všechny ty hlavní věci - šasi, převodovka - všechny tyto věci pokračují dobře. Vždy se najde něco, co nabere trochu zpoždění, ale to není podle mých zkušeností nic neobvyklého. Jsme v hodně dobré formě," pokračuje Brawn, který si po letošní sezóně dá minimálně 6 měsíců pauzu.
Potvrzuje, že přechod na nové 1,6litrové turbomotory vyžadují během zimy více práce než obvykle: "V továrně probíhá obrovské množství práce, kluci teď pracují 6 - 7 dní v týdnu. Jde skutečně o projekt, u něhož začínáme s čistým listem papíru."
"Z letošního do příštího roku toho z pohledu dílů můžete přenést jen velmi málo. Přenositelná je technologie, ale ne komponenty," dodává pro Autosport Brawn, který dle svých slov opouští druhý tým letošní sezóny v dobré formě.
Vše sice nejde úplně přesně podle plánu, Mercedes bude v příští sezóně podle Rosse Brawna přesto ve formě (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes před tou příští dále posiluje: z Lotusu přetáhl šéfa počítačových simulací Jarroda Murphyho a z Red Bully experta na dynamiku vozidla Marka Ellise a šéfa simulací Gilese Wooda.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.