Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery připouští, že je v průběhu sezóny 2013 Red Bull kritikou jejich pneumatik poškodil.
Mistrovská stáj patřila k jednomu z největších kritiků letošních gum, přestože z nich dokázala na rozdíl od většiny svých soupeřů dostávat maximum. Závěr sezóny zcela ovládla, když Sebastian Vettel vyhrál po letní přestávce všech 9 závodů za sebou.
Podle Hemberyho však kritika Red Bullu oslabila pozici Pirelli a připouští, že byl z jejich slov na veřejnosti zklamaný: "Bylo to očividně zklamáním, protože všichni čelili stejné výzvě, což je jednou z pravdivých věcí."
"Pak to otevřelo bitvu mezi různými týmy o tom, co smíme a co nesmíme, a my jsme se ocitli v oné bitvě mezi týmy. Bylo to velké zklamání, jelikož zcela zřejmě dominovali a vyhráli tak přesvědčivě šampionát, že to odstartovalo spoustu komentářů a debat, k nimž opravdu nemělo dojít."
"Jsme partnerem a soutěžícím, vždy jsme všem týmům říkali, či samotnému sportu: řekněte nám, ať uděláme změnu, a my ji uděláme. Ale dostat nás pod mediální tlak bylo velkým zklamáním," pokračuje Hembery.
Ačkoliv Pirelli čelilo kritice zejména kvůli příliš vysoké míře degradace pneumatik, tak by lidé podle Hemberyho neměli zapomínat na to, že dodali produkt, o který byli týmy a šéfy Formule 1 požádáni.
Pirelli se letos stalo terčem kritiky, která byla často neoprávněná (foto: Red Bull Racing)
"Občas jsme si mysleli, že lidé ztratili ze zřetele důvod, proč určité věci děláme. To bylo trochu zklamání. Pokud vás sport neochrání, když uděláte něco, o co jste byli požádáni, pak to musíte udělat sami," dodává Hembery pro Autosport.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.