Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery připouští, že je v průběhu sezóny 2013 Red Bull kritikou jejich pneumatik poškodil.
Mistrovská stáj patřila k jednomu z největších kritiků letošních gum, přestože z nich dokázala na rozdíl od většiny svých soupeřů dostávat maximum. Závěr sezóny zcela ovládla, když Sebastian Vettel vyhrál po letní přestávce všech 9 závodů za sebou.
Podle Hemberyho však kritika Red Bullu oslabila pozici Pirelli a připouští, že byl z jejich slov na veřejnosti zklamaný: "Bylo to očividně zklamáním, protože všichni čelili stejné výzvě, což je jednou z pravdivých věcí."
"Pak to otevřelo bitvu mezi různými týmy o tom, co smíme a co nesmíme, a my jsme se ocitli v oné bitvě mezi týmy. Bylo to velké zklamání, jelikož zcela zřejmě dominovali a vyhráli tak přesvědčivě šampionát, že to odstartovalo spoustu komentářů a debat, k nimž opravdu nemělo dojít."
"Jsme partnerem a soutěžícím, vždy jsme všem týmům říkali, či samotnému sportu: řekněte nám, ať uděláme změnu, a my ji uděláme. Ale dostat nás pod mediální tlak bylo velkým zklamáním," pokračuje Hembery.
Ačkoliv Pirelli čelilo kritice zejména kvůli příliš vysoké míře degradace pneumatik, tak by lidé podle Hemberyho neměli zapomínat na to, že dodali produkt, o který byli týmy a šéfy Formule 1 požádáni.
Pirelli se letos stalo terčem kritiky, která byla často neoprávněná (foto: Red Bull Racing)
"Občas jsme si mysleli, že lidé ztratili ze zřetele důvod, proč určité věci děláme. To bylo trochu zklamání. Pokud vás sport neochrání, když uděláte něco, o co jste byli požádáni, pak to musíte udělat sami," dodává Hembery pro Autosport.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.