Mercedesu se podařilo přetáhnout z Red Bullu další dvě vůdčí osobnosti - Marka Ellise a Gilese Wooda.
Mistrovský Red Bull prožívá odliv mozků - poté, co McLaren získal na svou stranu šéfa aerodynamiky Petera Prodromoua a jeho kolegu Dana Fallowse a k Williamsu zamířil šéf aerodynamického procesu Shaun Whitehead, dochází k dalšímu oslabení.
Podle BBC se Mercedesu podařilo získat další dva klíčové inženýry: Marka Ellise, jenž zastával roli šéfa dynamiky vozidla, a Gilese Wooda, který byl hlavním inženýrem pro simulace a analýzy. Začít pracovat budou moci v červnu 2014.
Mark Ellis will join the team as Performance Director and Giles Wood will take up the position of Chief Engineer, Simulation and Development
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 19, 2013
Mark bude podle Mercedesu pracovat jako ředitel výkonnosti a Giles bude dozírat na inženýry, simulace a vývoj. Tito dva muži jsou prvním úlovkem nového vedení německé stáje - Paddyho Lowa a Tota Wolffa - po odchodu Rosse Brawna.
Zatímco Lowe má na starosti sportovní a technické záležitosti, Wolff hledí na finanční a politické aspekty týmu, který chce v sezóně 2014 konečně ukončit dominanci Red Bullu a získat mistrovské tituly. Letos se jim podařilo obsadit v šampionátu druhé místo poté, co porazili McLaren, Lotus i Ferrari.
Mercedes je některými v paddocku považován za hlavního kandidáta na titul, svou jezdeckou sestavu před příští sezónou nemění: závodit za něj budou i nadále Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
Podaří se příští rok Mercedesu porazit Red Bull? (foto: Red Bull Racing)
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.