Mercedesu se podařilo přetáhnout z Red Bullu další dvě vůdčí osobnosti - Marka Ellise a Gilese Wooda.
Mistrovský Red Bull prožívá odliv mozků - poté, co McLaren získal na svou stranu šéfa aerodynamiky Petera Prodromoua a jeho kolegu Dana Fallowse a k Williamsu zamířil šéf aerodynamického procesu Shaun Whitehead, dochází k dalšímu oslabení.
Podle BBC se Mercedesu podařilo získat další dva klíčové inženýry: Marka Ellise, jenž zastával roli šéfa dynamiky vozidla, a Gilese Wooda, který byl hlavním inženýrem pro simulace a analýzy. Začít pracovat budou moci v červnu 2014.
Mark Ellis will join the team as Performance Director and Giles Wood will take up the position of Chief Engineer, Simulation and Development
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 19, 2013
Mark bude podle Mercedesu pracovat jako ředitel výkonnosti a Giles bude dozírat na inženýry, simulace a vývoj. Tito dva muži jsou prvním úlovkem nového vedení německé stáje - Paddyho Lowa a Tota Wolffa - po odchodu Rosse Brawna.
Zatímco Lowe má na starosti sportovní a technické záležitosti, Wolff hledí na finanční a politické aspekty týmu, který chce v sezóně 2014 konečně ukončit dominanci Red Bullu a získat mistrovské tituly. Letos se jim podařilo obsadit v šampionátu druhé místo poté, co porazili McLaren, Lotus i Ferrari.
Mercedes je některými v paddocku považován za hlavního kandidáta na titul, svou jezdeckou sestavu před příští sezónou nemění: závodit za něj budou i nadále Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
Podaří se příští rok Mercedesu porazit Red Bull? (foto: Red Bull Racing)
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.