Hlavnímu designérovi Red Bullu Adrianovi Neweymu se nelíbí neustálé zpřísňování pravidel. Pokud se situace nezmění, hrozí podle něj Formuli 1 stagnace.
Neustále podrobnější a restriktivnější pravidla brání využívání šedých zón a zajímavých nápadů, mezi které v posledních letech patřily dvojité difuzory, F-kanály či výfukové difuzory. Přijít s něčím zajímavým je však stále náročnější. Newey však akceptuje to, že některé radikální nápady bývají později zakázány.
"Myslím, že to je součástí hry a nevadí mi investice a krok zpět. Všichni jsme sdíleli názor, že F-kanály budou zřejmě po sezóně zakázané. U dvojitých difuzorů se zdálo pravděpodobné, že v následující sezóně budou taky zakázané," uvádí Newey pro Autosport.
"Své rozhodnutí činíte v závislosti na tom, zda chcete hodně investovat do sledování technologie, o které víte, že bude celkem rychle zakázána, nebo zda se zaměříte na jiné oblasti, které budou mít delší trvání.
Větší škoda je podle mě to, že když je většina z těchto věcí zakázána - výfuky jsou velmi dobrým příkladem - pak jde vlastně jen o další omezení. To je škoda a nebezpečí, že když budou pravidla stále restriktivnější, pak se nakonec případně dostaneme do bodu, kdy budou vozy víceméně navrhovány pravidly.
Pak dostanete v podstatě vozy GP1, kde bude rozdíly tvořit motor a jezdec. To pro mě není Formule 1. Jednou z velkých věcí, které F1 odlišují téměř od všech ostatních sportů - snad s výjimkou Americas Cup - je kombinace člověka a stroje," vysvětluje Newey, kterému se letos podařilo postavit další vítězné auto.
Red Bully Adriana Neweyho letos opět nenašly přemožitele (foto: Red Bull Racing)
"Můžete mít skvělý vůz s průměrným pilotem nebo skvělého jezdce s průměrným autem - a nevyhrajete. Je to o obojím. Myslím, že veřejnost to oceňuje. A momentálně musíte říct, že při posuzování letošní sezóny a rozhodně té minulé, pak je to namícháno celkem správně," dodává designér Red Bullu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.