Hlavnímu designérovi Red Bullu Adrianovi Neweymu se nelíbí neustálé zpřísňování pravidel. Pokud se situace nezmění, hrozí podle něj Formuli 1 stagnace.
Neustále podrobnější a restriktivnější pravidla brání využívání šedých zón a zajímavých nápadů, mezi které v posledních letech patřily dvojité difuzory, F-kanály či výfukové difuzory. Přijít s něčím zajímavým je však stále náročnější. Newey však akceptuje to, že některé radikální nápady bývají později zakázány.
"Myslím, že to je součástí hry a nevadí mi investice a krok zpět. Všichni jsme sdíleli názor, že F-kanály budou zřejmě po sezóně zakázané. U dvojitých difuzorů se zdálo pravděpodobné, že v následující sezóně budou taky zakázané," uvádí Newey pro Autosport.
"Své rozhodnutí činíte v závislosti na tom, zda chcete hodně investovat do sledování technologie, o které víte, že bude celkem rychle zakázána, nebo zda se zaměříte na jiné oblasti, které budou mít delší trvání.
Větší škoda je podle mě to, že když je většina z těchto věcí zakázána - výfuky jsou velmi dobrým příkladem - pak jde vlastně jen o další omezení. To je škoda a nebezpečí, že když budou pravidla stále restriktivnější, pak se nakonec případně dostaneme do bodu, kdy budou vozy víceméně navrhovány pravidly.
Pak dostanete v podstatě vozy GP1, kde bude rozdíly tvořit motor a jezdec. To pro mě není Formule 1. Jednou z velkých věcí, které F1 odlišují téměř od všech ostatních sportů - snad s výjimkou Americas Cup - je kombinace člověka a stroje," vysvětluje Newey, kterému se letos podařilo postavit další vítězné auto.
Red Bully Adriana Neweyho letos opět nenašly přemožitele (foto: Red Bull Racing)
"Můžete mít skvělý vůz s průměrným pilotem nebo skvělého jezdce s průměrným autem - a nevyhrajete. Je to o obojím. Myslím, že veřejnost to oceňuje. A momentálně musíte říct, že při posuzování letošní sezóny a rozhodně té minulé, pak je to namícháno celkem správně," dodává designér Red Bullu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.