Hlavnímu designérovi Red Bullu Adrianovi Neweymu se nelíbí neustálé zpřísňování pravidel. Pokud se situace nezmění, hrozí podle něj Formuli 1 stagnace.
Neustále podrobnější a restriktivnější pravidla brání využívání šedých zón a zajímavých nápadů, mezi které v posledních letech patřily dvojité difuzory, F-kanály či výfukové difuzory. Přijít s něčím zajímavým je však stále náročnější. Newey však akceptuje to, že některé radikální nápady bývají později zakázány.
"Myslím, že to je součástí hry a nevadí mi investice a krok zpět. Všichni jsme sdíleli názor, že F-kanály budou zřejmě po sezóně zakázané. U dvojitých difuzorů se zdálo pravděpodobné, že v následující sezóně budou taky zakázané," uvádí Newey pro Autosport.
"Své rozhodnutí činíte v závislosti na tom, zda chcete hodně investovat do sledování technologie, o které víte, že bude celkem rychle zakázána, nebo zda se zaměříte na jiné oblasti, které budou mít delší trvání.
Větší škoda je podle mě to, že když je většina z těchto věcí zakázána - výfuky jsou velmi dobrým příkladem - pak jde vlastně jen o další omezení. To je škoda a nebezpečí, že když budou pravidla stále restriktivnější, pak se nakonec případně dostaneme do bodu, kdy budou vozy víceméně navrhovány pravidly.
Pak dostanete v podstatě vozy GP1, kde bude rozdíly tvořit motor a jezdec. To pro mě není Formule 1. Jednou z velkých věcí, které F1 odlišují téměř od všech ostatních sportů - snad s výjimkou Americas Cup - je kombinace člověka a stroje," vysvětluje Newey, kterému se letos podařilo postavit další vítězné auto.
Red Bully Adriana Neweyho letos opět nenašly přemožitele (foto: Red Bull Racing)
"Můžete mít skvělý vůz s průměrným pilotem nebo skvělého jezdce s průměrným autem - a nevyhrajete. Je to o obojím. Myslím, že veřejnost to oceňuje. A momentálně musíte říct, že při posuzování letošní sezóny a rozhodně té minulé, pak je to namícháno celkem správně," dodává designér Red Bullu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.