Robert Kubica i Felipe Massa si prožili návrat k závodění po vážné nehodě. Kubica v rally, Massa pokračuje v kariéře v F1, i když od oné nehody již nedosáhl stejných úspěchů jako dříve. Jaký je důvod? Podle Kubici za to nemůže strach, ale Brazilcův týmový kolega Fernando Alonso.
Kariéra Roberta Kubici v F1 byla ukončena vážnou nehodou v rally v roce 2011. Felipe Massa byl zraněn během kvalifikace na velkou cenu Maďarska v roce 2010, za volant formule 1 se však vrátil. Už se mu ale nepodařilo zopakovat své předchozí výkony a navázat na úspěchy (jako například neúspěšný boj o titul až do posledních metrů závěrečného závodu sezony 2008).
Proč? "Je to to složitá otázka. Závodník jednoduše jen nesedí za volantem. Ale vsadím se, že strach nemá s jeho problémy nic společného. A jsem si jistý, že by to potvrdil," uvedl Kubica pro La Repubblica.
Massa strávil ve Ferrari osm let a od roku 2010 měl vedle sebe Fernanda Alonsa, který získal status týmové jedničky. "Když sednete do auta, musíte se tak soustředit, že na strach není prostor. Existují mnohem větší faktory, které ovlivňují vaši výkonnost." A které? "Smůla, když máte za týmového kolegu kanibala," odpovídá devětadvacetiletý Polák, který bude v příští sezoně závodit ve WRC za Ford.
Letos se Massa s Ferrari rozloučil a v následujícím roce bude hájit barvy Williamsu s týmovým kolegou Valtterim Bottasem. A faktem je, že když byl letos během víkendu v Brazílii dotázán, který závod byl pro něj ve Ferrari nejobtížnější, ani nezaváhal a s úsměvem odpověděl, že Velká cena Německa v roce 2010 (tehdy dostal od týmu nařízeno, aby Alonsa pustil před sebe). I to ukazuje, že týmovou dvojku hrál na jedničku, ale radost z toho neměl.
Alonso je považován za jednohno z nejlepších pilotů současnosti, ale tituly v posledních (čtyřech) letech sbíral Sebastian Vettel. A kdo z těchto dvou je podle Kubici tím lepším? "Jako závodník bych na to neměl odpovídat. Myslím, že Vettel je v půvabné situaci. Když máte tým, který je tak konkurenceschopný, dává vám to neuvěřitelnou sebejistotu. Každý z první desítky jezdců F1 by byl v té situaci neporazitelný," domnívá se.
"V kontrastu je situace Alonsa, kde se pořád jen tvrdě snažíte zvítězit, je to neustálý boj - pro něj i pro tým. Vždy zkouší výjimečné věci, protože ty obyčejné nestačí. Řeknu to takto: Vettel je v tunelu vedoucím přímo k vítězstí, zatímco Alonso je v bludišti, kde se snaží v každé zatáčce najít cestu," popisuje Kubica.
Kubica byl spojován se sedačkou ve Ferrari, nehoda však jeho kariéru v F1 ukončila a nyní závodí v rally (foto: Daimler AG)
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.