Ross Brawn opouští Mercedes v dobré formě před příští sezónou. Při vývoji nového vozu se jim daří plnit všechny stanovené cíle.
Brit opouští druhý nejúspěšnější tým letošního ročníku a nyní si chce dát od Formule 1 půl roční přestávku před tím, než začne uvažovat, co bude podnikat dále. Sám řekl, že pokud by se vrátil k motorsportu, pak leda do F1.
"Změny pravidel takové velikosti, jako před rokem 2014, jsou výbornou příležitostí. Doufám, že ji využijeme. Rozhodně jsme do toho vložili dostatek zdrojů a úsilí. Jsem hodně spokojený se způsobem, jakým jsme k tomu přistoupili," uvádí 59letý Brawn pro Autosport.
Letos sice bojovali až do samotného závěru o druhé místo s Ferrari, podle něj to nenaruší vývoj monopostu pro rok 2014. "Jsem velmi spokojený. Podle mě jsme to dobře vyvážili."
"Nedívám se zpět s tím, že bych si dělal starosti, že jsme do roku 2014 nevložili dostatek zdrojů. Když vidím, jak je na tom auto nyní, jde to v podstatě podle plánu. Plníme většinu cílů, které jsme chtěli dosáhnout.
Pracujeme na něm už celkem dlouho. To je jedna z výhod, které plynou z toho, že máme v týmu Geoffa [Willise] a Alda [Costu]. Proto si nemyslím, že bychom museli činit těžké kompromisy, pokud jde o úspěšné udržování programů [pro rok 2013 a 2014] zároveň," odstupující šéf závodního týmu Mercedesu.
Ross Brawn (vlevo) s Lewisem Hamiltonem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.