Andrian Sutil opouští Force Indii a v příští sezoně bude hájit barvy švýcarského Sauberu.
Šuškalo se o tom již od dnešního rána, teď to ale již potvrdil švýcarský tým také oficiálně. Němec si tak vymění se svým krajanem, Nicem Hülkenbergem, místa působiště.
"Jsem velmi šťastný, že jsme se mohli domluvit. I když už jsem delší dobu věděl, kam by se moje kroky měly ubírat, tak rozhovory nakonec trvaly déle, než jsme plánovali. Nyní budu tedy moci prožít hezké Vánoce. V kontaktu s Monishou Kaltenbornou jsem již delší dobu a vždy mi dodávala pocit, že dokáže odcenit moje kvality," říká Adrian Sutil.
"Po šesti dobrých letech v roli závodního jezdce u Force India s mnoha vrcholy je na čase přijmout novou výzvu. Rozhodl jsem se spojit moji úspěšnou budoucnost s týmem Sauber a přispět k tomu svým dílem. Dlouhá a úspěšná tradice Sauberu v motorsportu spojená s působivou fabrikou a vlastním větrným tunelem mě už delší dobu fascinovala. Mnohokrát děkuji Peteru Sauberovi a Monishe Kaltenbornové za jejich důvěru."
Adrian tak pojede ve své kariéře v F1 poprvé za jiný tým než Force Indii. V roce 2006 do Formule 1 vstoupil jako testovač Midlandu, který byl ovšem předchůdcem indického týmu. V roce 2007 Sutil odjel pro Spyker první Grand Prix, od roku 2008 se tým pak přejmenoval na Force Indii a Němec v něm setrval. V roce 2012 Sutil nuceně pauzíroval, aby se od roku 2013 zase vrátil za volant.
Sutil poprvé ve své kariéře jezdce F1 pojede za jiný tým - za Sauber
První kontakt se Sauberem se datuje do letošního zářiového závodu v Singapuru, ačkoliv tehdy se zdálo být vzhledem k jeho opci u Force Indie skoro jisté, že zde bude pokračovat. Force India však podepsala s Nicem Hülkenbergem a Sergiem Pérezem a na Adriana Sutila tak už nezbylo místo. Jednání se Sauberem byla uzavřena až během dneška.
"Týmu Sauber hodně věříme. Vždy se jim dařilo dosahovat zajímavých výsledků a v minulosti se jejich vozy dostaly nekolikrát na podium. Tým má svoji dlouhou a úspěšnou tradici. Vše, co jsem doposud viděl, na mě působilo velmi moderním a profesionálním dojmem. Jednání s Monishou byla vždy velmi otevřená a fair," říká manažer Manfred Zimmermann.
(1/2) Thank you @OfficialSF1Team for believing in me and giving me the chance to score as many points as possible for us!
— Adrian Sutil (@SutilAdrian) December 13, 2013
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.