Tým M-Sport dnes oficiálně prezentoval svoji jezdeckou sestavu pro šampionát WRC v roce 2014. Za hlavní tým pojedou Mikko Hirvonen a Elfyn Evans, ve druhém týmu pojede Robert Kubica.
Ve třetím autě týmu M-Sport ve WRC, vůz ale pojede pod hlavičkou Lotos World Rally Team, uvidíme Roberta Kubicu. Polák letos získal titul ve WRC2 s Citroënem, v roce 2014 ale bude jezdit s WRC od Fordu. Smlouva je podepsána na všech 13 soutěží MS. Kubica vloni v létě s M-Sportem testoval na asfaltu a okamžitě zajížděl rychlejší časy než tehdejší tovární piloti týmu, Jari-Matti Latvala a Petter Solberg.
Pro vstup do rally ale zvolil Citroën a mix soutěží ERC a WRC. "Jsem opravdu rád, že odjedu všech 13 soutěží MS s Fordem Fiesta RS WRC. Podpora ze strany mého partnera, společnosti Lotos, a znalosti týmu M-Sport vytvoří solidní základ, na kterém budu stavět. Už se těším na zisk dalších zkušeností s vozem WRC."
Robert Kubica si Ford Fiesta RS WRC vyzkoušel v roce 2012 během asfaltového testu
A jak se šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, těší na spolupráci s Robertem Kubicou? "Jsem nadšený, že Robert bude příští rok závodit s Fiestou RS WRC. Od té doby, co zkraje tohoto roku přišel do WRC, tak jsme ho hodně chtěli mít u nás a myslím, že od něj v roce 2014 můžeme očekávat pár skvělých věcí. Stačí se jen podívat na cestu, jakou se připravoval na rok 2013, abyste pochopili, co to pro něj vše znamená. Má touhu a je hladový, což nevidíte u každého jezdce. Plně důvěřuji, že mu M-Sport bude schopen nabídnout správné vybavení, aby se posunul dopředu."
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.