Tým M-Sport dnes oficiálně prezentoval svoji jezdeckou sestavu pro šampionát WRC v roce 2014. Za hlavní tým pojedou Mikko Hirvonen a Elfyn Evans, ve druhém týmu pojede Robert Kubica.
Ve třetím autě týmu M-Sport ve WRC, vůz ale pojede pod hlavičkou Lotos World Rally Team, uvidíme Roberta Kubicu. Polák letos získal titul ve WRC2 s Citroënem, v roce 2014 ale bude jezdit s WRC od Fordu. Smlouva je podepsána na všech 13 soutěží MS. Kubica vloni v létě s M-Sportem testoval na asfaltu a okamžitě zajížděl rychlejší časy než tehdejší tovární piloti týmu, Jari-Matti Latvala a Petter Solberg.
Pro vstup do rally ale zvolil Citroën a mix soutěží ERC a WRC. "Jsem opravdu rád, že odjedu všech 13 soutěží MS s Fordem Fiesta RS WRC. Podpora ze strany mého partnera, společnosti Lotos, a znalosti týmu M-Sport vytvoří solidní základ, na kterém budu stavět. Už se těším na zisk dalších zkušeností s vozem WRC."
Robert Kubica si Ford Fiesta RS WRC vyzkoušel v roce 2012 během asfaltového testu
A jak se šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, těší na spolupráci s Robertem Kubicou? "Jsem nadšený, že Robert bude příští rok závodit s Fiestou RS WRC. Od té doby, co zkraje tohoto roku přišel do WRC, tak jsme ho hodně chtěli mít u nás a myslím, že od něj v roce 2014 můžeme očekávat pár skvělých věcí. Stačí se jen podívat na cestu, jakou se připravoval na rok 2013, abyste pochopili, co to pro něj vše znamená. Má touhu a je hladový, což nevidíte u každého jezdce. Plně důvěřuji, že mu M-Sport bude schopen nabídnout správné vybavení, aby se posunul dopředu."
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.